m74 Skrevet 17. mai 2011 #1 Skrevet 17. mai 2011 Seriøst så lurer jeg litt på dette. Jeg har vært alene en del år etter et ganske langt ekteskap. Har truffet damer i blant på byen og ellers - og noen ganger har det blitt en elskerinne/pulevenn-greie som har vart en stund - jeg har vært tydelig på hva jeg ser det som og det har ofte vært fint en stund. Jeg savner og trenger både fysisk kontakt og en "mental nærhet" - om dere skjønner. Egentlig er det vel kanskje er kjæreste jeg skulle hatt - men jeg får liksom ikke til det heller. Jeg er redd for å gå inn i noe som jeg ikke er HELT sikker på at er riktig. Da blir det til at jeg avvikler alt som kan begynne å likne på et forhold - for sikkerhets skyld på en måte. Jeg skulle så gjerne truffet noen som får det til å smelle ordentlig. Men så blir jeg tilbakeholden fordi jeg ikke har lyst til å lure noen inn i noe som jeg antakelig ikke får til å fortsette med likevel. Så da blir det sjekking på byen i blant i fylla da - og det blir jo som dere vet sjelden noen suksess på sikt. Har begynt å lure på i det siste om jeg skulle gått mer inn for å treffe noen på ordentlig. Da er det vel kanskje nettet f.eks. da. Eller manne seg opp til å ringe noen jeg har tenkt på. Da kommer spørsmålet - hva er en date? Hvilke motiver har man når man går på en date? Dette høres kanskje tullete ut, men er det sånn at man simpelthen tester for å se hvordan kjemien er? Jeg har en litt dårlig track-record (for det de få datene jeg har gjort) på å drikke meg full, kline med daten, spørre om hun vil være med hjem - også sende beskjemt medling dagen etter om at med tanke på et forhold og sånt er det ikke noen vits å ses igjen. Sånn kan man jo ikke oppføre seg egentlig, tenker jeg. Lurer på om jeg er et håpløst case. Blir satt ut og forvirret av pupper og lår, mister gangsynet og glemmer at det jeg egentlig skulle finne ut var om dette kjentes riktig ut. Jeg tror det ligger her. Jeg synes damer er så fryktelig interessant. Og det går an å ha det hyggelig en stund med omtrent alle tror jeg. Men skal jeg ha et forhold tror jeg jeg må ha en litt annen tilnærming. Tror jeg er et håpløst case jeg. Er det for naivt og romantisk å tenke at det skal kjennes riktig ut med en gang? Jeg håper det er sånn men jeg tror det egnetlig ikke lenger. Må man bruke tid - treffes flere ganger - avvise, eller bli avvist etter at noen har blitt følelsesmessig involvert gang på gang? Forvirret babbel dette. Kanskje noen har synspunkter?
FrøkenJosefine Skrevet 17. mai 2011 #2 Skrevet 17. mai 2011 En date er som et slags hyggelig jobbintervju! Man sjekker ståa, om det er kjemi, like interesser og slike ting Poenget er å bli kjent med personen ikke hvordan undertøy de har! Så ingen sex, og lite alkohol! :D 2
m74 Skrevet 17. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2011 Poenget er å bli kjent med personen ikke hvordan undertøy de har! Så ingen sex, og lite alkohol! :D Nettopp! Skjønner vel egentlig det. Skal skrive ned dette tror jeg
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Er du han fyren jeg datet sist? Du passer til beskrivelsen av ganske mange av de jeg har datet for å si det sånnt. Jeg date ofte og da er det for å finne ut om jeg har kjemi med menn og for å se om jeg finner en jeg er tiltrukket av. Tenker ikke på sex på date, det er mer om man føler den tiltrekkelsen. Menn som kun er ute etter sex gidder jeg ikke å bruke noe særlig tid på, så få jeg den minste mistanke om det prøver jeg å glemme mannen så fort som mulig. Hvis jeg i utgangspunktet føler en liten tiltrekning vil jeg gjerne ha en date til så raskt som mulig, men jeg har ofte funnet ut at jeg har mistet totalt interessen på date nr 2. Ofte finner jeg også ut at jeg vil bli bedre kjent med personen selv om alt ikke føles rett, men så lenge jeg ikke er helt sikker på at jeg ikke er keen pleier jeg å gi han noen sjanser til.
m74 Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2011 Er du han fyren jeg datet sist? Du passer til beskrivelsen av ganske mange av de jeg har datet for å si det sånnt. Jeg date ofte og da er det for å finne ut om jeg har kjemi med menn og for å se om jeg finner en jeg er tiltrukket av. Tenker ikke på sex på date, det er mer om man føler den tiltrekkelsen. Menn som kun er ute etter sex gidder jeg ikke å bruke noe særlig tid på, så få jeg den minste mistanke om det prøver jeg å glemme mannen så fort som mulig. Hvis jeg i utgangspunktet føler en liten tiltrekning vil jeg gjerne ha en date til så raskt som mulig, men jeg har ofte funnet ut at jeg har mistet totalt interessen på date nr 2. Ofte finner jeg også ut at jeg vil bli bedre kjent med personen selv om alt ikke føles rett, men så lenge jeg ikke er helt sikker på at jeg ikke er keen pleier jeg å gi han noen sjanser til. Ja det var meg De veldig få gangene jeg ha vært på noe som jeg ha opplevd som date har jeg vel egentlig ikke vært ute etter sex i utgangsunktet jeg heller. Da får man heller gå på bar kl 0230. Lurer på om menn og kvinner ofte bare har en heltforskjellig forståelse av hva en date er. Det kan hende - og det er jo litt morsomt, eller kanskje litt tragisk egentlig,
Coronas Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Hvordan foregår en date? Er det bare på kvelden? Kan man bare møtes for kaffe på dagtid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå