Snop Skrevet 18. mai 2011 #21 Skrevet 18. mai 2011 jeg er ikke TS, men vil likevel takke deg for informative innlegg om dine erfaringer med candida. Hvilke symptomer hadde du som utløste at du tok prøven i første omgang? Og er vanlige leger kjent med candida problematikk eller må man til spesialister som balderklinikken? Heihei Hovedsymptomet mitt var at jeg hadde så mye av det i luftveiene (følte meg tett og irritert), og kunne tidvis se det i halsen. Jeg fikk hvite flekker fra halsen og helt ut til tannkjøttet. Fastlegen dyrket dette og fant at det var candida. Ettersom jeg hadde gått gjennom 10+ antibiotikakurer på ett år, tippet fastlegen at jeg også hadde det i tarmene ettersom jeg hadde en del problemer med magen - jeg kunne også en del ganger se soppen i avføringen. Men det var ikke før jeg kom til balderklinikken at de virkelig tok tak i problemet og tok prøver av avføringen, det var der de virkelig hadde tid og ressurser til å hjelpe Jeg har vært med problemet hos fastlege, fastlegevikar, legevakt og en gang når jeg var på ferie i USA og fikk et voldsomt utbrudd. Det var ingen problem for noen av dem å fastslå at det var candida, problemet var at alle ga meg bare korte kurer som hjalp helt overflatisk der og da (feks sugetabletter). Balderklinikken derimot, ga meg medisiner jeg skulle ta hver dag i 2 måneder i tillegg til de strenge kostholdsrådene, og tok de grundige avføringsprøvene. Så jeg anbefaler det på det sterkeste
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå