Gjest Tjoms Skrevet 17. mai 2011 #21 Skrevet 17. mai 2011 Jeg klippet det nettopp så det ble halvlangt, ante ikke at det var det som var i vinden Personlig syns jeg at jeg er finest med lang hår, men noen ganger trenger håret en god klipp. 1
Gjest Anjelika Skrevet 17. mai 2011 #22 Skrevet 17. mai 2011 Jeg har tenkt på å klippe det halvlangt lenge, har bare ikke fått ut fingeren. Hovedgrunnen min er at håret mitt er så langt og pistrete og litt for tynt til å være langt, så jeg klør litt etter å sakse av halvparten av det. Og så synes jeg halvlangt er fint da, jeg vet jeg kler å ha det til skuldrene. Selv om det også føles ut som jeg klipper av meg hele mojoen hver gang jeg klipper av meg mange cm!
Gjest BabyBlue Skrevet 17. mai 2011 #23 Skrevet 17. mai 2011 Det som stopper norske jenter fra å kle langt hår er hårtypen. Norske jenter flest har tynne og "fine" hårstrå som lett splitter seg og brekker av, så man skal være flink til å pleie håret om man har planer om å ha über langt hår. Liker selv langt hår på meg selv siden jeg har ganske fremtredende kjevelinje. Kort hår har ikke vært fint på meg siden barneskolen.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #24 Skrevet 17. mai 2011 Jeg klipte nettopp håret halvlangt etter å ha hatt det ned til korsryggen i mange år. Det er så tjukt at når det er så langt blir det bare et ork å holde det vedlike. Syns det er litt for kort nå, så sparer til rett under skuldrene, men aldri skikkelig langt hår igjen:) Men jeg syns ofte at voksne kler halvlangt bedre enn de gjør langt, man ser så mye eldre ut med "gardinhår"
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #25 Skrevet 17. mai 2011 Jeg har tjukke hårstrå, men sliter med at håret blir slitt etter kort tid uansett. Jeg bruker aldri slettetang eller krølletang, og farger det ikke. Bruker (frisør)sjampo, balsam og hårkur. Allikevel blir det slitt! Føles som om jeg har et ødelagt hår. Men jeg har som sagt tjukt hår, som ofte føles som stålull faktisk. Selvfølgelig i en litt mykere versjon, men. Når jeg har halvlangt, eller mellomlangt (litt sånn midt imellom halvlangt og langt hår) er det finest synes jeg, eventuelt veldig kort. Det som skjer med stålullhåret mitt når det blir for langt, er at det blir flatt og stygt. Ganske trist, for jeg har det perfekte hulderhåret når det er mellomlangt, også blir det stygt med en gang jeg får lengde på det
Vera Vinge Skrevet 17. mai 2011 #26 Skrevet 17. mai 2011 Jeg syns det er mange som kler den lengden, også fordi en del jenter med langt hår egentlig har litt for tynt hår til å ha det helt langt. Jeg har faktisk tenkt på å klippe ca. den lengden selv etter at jeg så noen bilder av hun Olivia Palermo i et blad. Syns hun kledde frisyren godt, og jeg syns det er spesielt fint med bølger når man har den lengden. Men jeg er veldig usikker på om jeg kler det selv. Håret mitt er til midt på ryggen et sted, litt oppklippet, og jeg har en del krøller/bølger i håret. Jeg syns det føles tryggest med langt hår for min hårtype, for jeg syns jeg har mer kontroll over volumet da, eller rettere sagt syns jeg det er greiere å ha stort og langt hår enn å ha det stort og kort. Da jeg for noen år siden klippet det til rett over skuldrene, ble det rett og slett ukledelig volumiøst/krusete. Så vet jeg at det handler om hvordan det er klippet, så jeg skal kanskje ikke la meg skremme til evig tid. Men jeg ser for meg at jeg må bruke en del produkter i håret for at det ikke skal bli litt sånn "artig" sosionomaktig. Så jeg er i tenkeboksen. Etter at jeg lot luggen gro i fjor, er det ikke så mye spennende som skjer med håret mitt, og det er kanskje litt kjedelig. Spesielt også da min nye frisør ikke fikk til de mellomblonde stripene slik jeg ønsket heller.
AnneBonny Skrevet 17. mai 2011 #27 Skrevet 17. mai 2011 Så rolig og fint det så ut. Kan tenke meg at den lengden kler folk med litt fall i håret, og lite ansikt. Synes det så både damete og litt jentelekende ut. 1
Gjest Cosette Skrevet 17. mai 2011 #28 Skrevet 17. mai 2011 Får til alt det der med halvlangt hår.. Nja, uenig. Det er definitivt for kort til å ha i flette - kanskje Jenny Skavlan kan få til en liten en, men ikke Keira Knightley eller noen av de andre jentene i bildeserien. En eventuell hestehale blir bare en liten "stjert" som ikke henger ned, og en dult blir veldig liten og pinglete siden det er så lite hår med i den. Man kan jo veksle mellom rett og bølgete hår da, og variere skill og lugg, men det gir uansett færre muligheter enn lengre hår. Mange synes jo det er deilig med en kort frisyre, nettopp fordi man ikke trenger å tenke over hvilken frisyre man skal ha fra dag til dag. Men for oss som stadig vil prøve noe nytt med håret, er det bedre med en viss lengde, selv om kortere hår kan være veldig kledelig. En mellomløsning kan jo være å beholde litt lengde, og i stedet klippe kortere lag rundt ansiktet. Da får man litt av friskheten fra en kortere frisyre, samtidig som man har mange variasjonsmuligheter.
Yasi Skrevet 18. mai 2011 #29 Skrevet 18. mai 2011 Jeg skulle faktisk ønske jeg kunne ha kort hår, men det funker bare ikke med mitt hår Derfor får jeg bare nøye meg med langt hår, enn så lenge Mye styr, men det funker
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #30 Skrevet 18. mai 2011 Det bør være lengre enn Jenny sitt, men de fleste kler ikke for langt hår heller. Forøvrig synes jeg Jenny Skavland bare får styggere og styggere nese Hva er det som er galt med den da? Syns den ser helt fin ut jeg
Hoppetaujenta Skrevet 18. mai 2011 #31 Skrevet 18. mai 2011 Jeg skulle faktisk ønske jeg kunne ha kort hår, men det funker bare ikke med mitt hår. Derfor får jeg bare nøye meg med langt hår, enn så lenge. Mye styr, men det funker. Hvordan er det styr å ha langt hår, mener du? Jeg har også langt hår; jeg vasker det, det tørker av seg selv og så er jeg klar for alt. Ikke noe styr i det hele tatt hos meg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #32 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har ganske langt hår, og sparer til "barbielengde" på det. Tar sin tid, men håper det er verdt det til slutt. Har flere ganger gitt opp underveis og klippet meg, ikke fordi det har vært slitt, men jeg liker ikke denne mellomlengden mellom kjempelangt og langt hår, altså ca til brystet. Det er mest styr med langt hår om vinteren synes jeg. Det blir statisk og flyger til alle kanter, og så ser det så stygt ut når det ligger oppå jakker med hetter. Vet ikke helt hvordsan jeg skal forklare det, men syns det er mye finere om sommeren når det får henge løst litt "beachstyle"-aktig, og man ikke har på seg så mye jakker og sjerf som kommer i veien. Har hatt skulderlangt hår noen ganger før, og hatet det. Ser så utrolig rund og tykk ut i ansiktet med slikt hår.
cellar Skrevet 18. mai 2011 #33 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har tjukt brunt hår, ikke akkurat typisk nordisk hår med andre ord.. Har i tillegg en del fall i håret, og husker jeg var ganske misfornøyd sist jeg klipte det i skulderlengde. Tror jeg skal gi det en sjanse til Få frisøren til å tynne det ut en del og klippe en "halvlugg". Har hår nedenfor puppene nå..
Ethereal Skrevet 18. mai 2011 #34 Skrevet 18. mai 2011 Nei. Herregud. Det er så stygt og uflatterende som det kan få blitt. Harry!
bukett Skrevet 18. mai 2011 #35 Skrevet 18. mai 2011 Nei. Herregud. Det er så stygt og uflatterende som det kan få blitt. Harry! Hm.
Gjesten Skrevet 18. mai 2011 #36 Skrevet 18. mai 2011 Det er en av de kjedeligste frisyrene jeg ser, og jeg synes ikke Jenny var noe fin med den heller. Det bare gjorde henne enda kjedeligere enn hun allerede er 1
Yasi Skrevet 18. mai 2011 #37 Skrevet 18. mai 2011 Hvordan er det styr å ha langt hår, mener du? Jeg har også langt hår; jeg vasker det, det tørker av seg selv og så er jeg klar for alt. Ikke noe styr i det hele tatt hos meg. Det er mer hår å vaske, og mye tyngre. Jeg har ganske mye hår, derfor er det et styr for meg å tørke håret etterpå. Dessuten er det et must for meg å stelle håret mitt etter hver dusj dersom jeg ikke skal ende opp med sauehår.. Så for meg er det et styr, men det er enda godt det finnes velsignede mennesker som deg som slipper alt det styret 1
Hoppetaujenta Skrevet 18. mai 2011 #38 Skrevet 18. mai 2011 Ja jeg føler meg i grunnen ganske heldig på mange måter. Har det enkelt i forhold til mange. Jeg bruker skjeldent føner og det tørker ganske fort, selv om det er langt. Om jeg tar ei flette bak, ser håret mitt ganske middels tykt ut egentlig, men når jeg lar det henge løs (og spesielt om jeg har vært ute i duskregn) fluffer det seg opp og ser fint og fyldig ut. Har vel aldri ønsket meg et annet hår enn det jeg har. Jeg er fornøyd.
mari4ever Skrevet 18. mai 2011 #39 Skrevet 18. mai 2011 (endret) Brooklyn Decker så MYE voksnere ut med denne klippen. Jeg blir ofte tatt for å være en del yngre enn jeg egentlig er, så kanskje en skulderlang klipp (alá Jenny) vil gjøre meg litt eldre? Men jeg har bred kjeve, vil jeg kle det da? Du kler halv langt hvis du får en frisør som klipper noe som passer til din brede kjeve. jeg har også bred kjeve men har en kul bob frisyre og håret er helt kort bak. jeg digger min nye frisyre:) herlig å ta d så kort på sommeren! Endret 18. mai 2011 av mari4ever
Ibanez Skrevet 18. mai 2011 #40 Skrevet 18. mai 2011 Off topic: Hva er greien med at "Nå vil alle ha dette" etter en kjendis nettopp har gjort noe nytt/hatt på seg et plagg o.l.? Feks dette: http://www.side2.no/mote/article3148274.ece On topic: Jeg har litt lengre hår en Jenny, men vil ha lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå