Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg har veldig lyst på en spillkonsoll, men aner ikke hvilken. Eneste kriteriene jeg har foreløbig er at det må gå an å spille Guitar Hero på og at den skal ha bevegelsessensor (eller hva man kaller det). Noen som har tips eller meninger?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Playstationen bråker minst

AnonymBruker
Skrevet

jeg har både Xbox, Wii og PS3. Den beste spillopplevelsen får jeg definitivt med PS3. Wii er best på Nintendospill, selvfølgelig. hadde ikke klart meg uten Mariospill, og Wii Fit er ganske kult. Men PS3 er ganske overlegen. jeg har ikke prøvd Guitar Hero på Wii, men synes Wii er bedre enn både Playstation Move og Kinect.

når det kommer til Xbox vs. PS3 må jeg nok si PS3. det eneste jeg kan si som er positivt om Xbox, er noen eksklusive titler og noe på Xbox live, men generelt er jeg mer glad i PS3s eksklusive titler og at deres livetjeneste er gratis (og nå som den er oppe igjen får vi to gratis spill!). som en annen sier, PS3 bråker MYE MINDRE enn Xbox. hvilken kontroller som er best er nok veldig subjektivt. jeg synes Xbox-kontrolleren ligger ganske godt i hånda, men jeg blir raskere sliten av den enn jeg blir av PS-kontrolleren. den generelle spillopplevelsen er også bedre på PS3 for min del. ja, også er det jo kjekt med Blu-ray-spiller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Playstationen bråker minst

Ikke et godt argument lenger. Med de nyere xbxoene som har 250gb er det bare å installere spillene på konsollen, da bråker de ikke mer enn en ps3 gjør.

Skrevet

Tror egentlig det står mellom PS3 og Nintendo Wii. Har blu-ray spiller så det har ikke noe å si for avgjørelsen. Nintendo Wii er jo en del billigere enn PS3, men om PS3 helt klart er best så er jo det verdt å betale litt mer.

Skrevet (endret)

Wii er best på Nintendospill, selvfølgelig.

PS3 bråker MYE MINDRE enn Xbox.

Ehm, det er kanskje fordi det Wii ER en Nintendo-konsoll, og ingen andre enn Nintendo produserer Nintendo-spill? ;)

Tull og tøys. Den nyeste versjonen av Xbox 360 bråker lite. Installer spillene, og den er like stillegående som en Ps3.

Nå over til TS sitt spørsmål. Du sier selv at du står mellom Wii og Ps3. Jeg ville heller stått mellom Ps3 og 360. Wii kommer du garantert til å gå lei innen kort tid. Eneste grunnen til at jeg har Wii er pga Super Mario Galaxy, Zelda og Donkey Kong. Punktum. Ps3 har jo hatt uendelig mye problemer i det siste med PSN (onlinefunksjonen til Ps3, noe som du garantert vil bruke en eller annen gang), noe som har fått meg til å miste tilliten til Sony ganske mye. Jeg bruker for det meste Xboxen min. Jeg elsker den. Kontrollen er den beste som finnes, jeg liker hvordan menyen ser ut, jeg liker at Microsoft virkelig har forbedret den, jeg liker Gamerscore-funksjonen, osv. Jeg liker egentlig alt ved den, og den blir flittig brukt hver eneste dag. Jeg ville absolutt gått for en Xbox 360 Slim 250 GB fremfor en Ps3 (jeg både 360, Ps3 og Wii, så har erfaring med alle sammen). Den er i tillegg billigere.

Endret av antibac
AnonymBruker
Skrevet

Ehm, det er kanskje fordi det Wii ER en Nintendo-konsoll, og ingen andre enn Nintendo produserer Nintendo-spill? ;)

Tull og tøys. Den nyeste versjonen av Xbox 360 bråker lite. Installer spillene, og den er like stillegående som en Ps3.

Ang. bråk på den nye versjonen av Xbox er det godt mulig at det er mindre enn på de første, da jeg kun har en gammel sak.

Men det er ikke bare Nintendo som lager spill til Wii :-)

AnonymBruker
Skrevet

Og til TS: jeg synes PS3 er bedre enn Wii. Mitt råd er å prøve å finne ut hvilke spill du kunne tenkt deg å spille utover Guitar Hero, og velge konsoll deretter.

• Liker 1
Gjest Hard Ride
Skrevet (endret)

Det eneste som egentlig spiller noen rolle er hvilke spill du liker. Det betyr at du får sette deg ned, og ta en titt på spill som er utgitt og som kommer ut til spillene. Jeg ville f. eks. googlet med nøkkelord som "ps3" eller "xbox 360" og "exclusive titles", og funnet en liste over eksklusive spill.

Perosnlig liker jeg xbox 360 best. Kontrollerne er bedre, og xbox live er bedre enn playstation network (onlinetjenestene til konsollene). Dette mente jeg til og med før nettverket til playstation ble hacket, og kontoinfoen til brukerne ble tatt. Xbox live koster dog penger.

En ting å tenke på er kanskje at xbox allerede er gammel. Den har vært ute siden 2005 (!), så man kan begynne å spekulere på hvor lenge den konsollen kommer til å leve.

Sony's policy er at PS3 kommer til å være deres konsoll i hvert fall 10 år, så det tar lengre tid før det kommer en ny Playstation.

Nå er Nintendos neste konsoll, med kodenavnet 'Cafe', avslørt. Med andre ord er det ikke lenge før Nintendo har en ny konsoll på markedet. Mer info om 'cafe' kommer under E3-messa i Juni.

Den neste konsollen fra Microsoft kan komme om et par år kanskje? Kanskje er det litt sent å bli en xbox-eier nå? Det kan være litt vanskelig å forutse, men jeg ville kanskje valgt PS3 fordi den vil være ute lengre.

Endret av Hard Ride
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Men det er ikke bare Nintendo som lager spill til Wii :-)

Det sa jeg ikke heller.

Endret av antibac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...