Mille_ Skrevet 17. mai 2011 #1 Del Skrevet 17. mai 2011 Hei! Jeg går mye i marka, og har lyst til å begynne og jogge også. Hittil har jeg hatt med meg drikkeflaske i en sekk jeg har på ryggen, men den går bare ikke an å jogge med (jeg har prøvd). Hvordan er det å jogge med noe sånt som dette? Jeg har jo sett flere som bruker drikkesekker, men jeg vil helst ha en flaske jeg kan ta ut. Jeg har også sett noen som har andre belter med småflasker i, hvordan er disse? Blir veldig glad om noen har noen erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cena Skrevet 17. mai 2011 #2 Del Skrevet 17. mai 2011 Hei! Jeg går mye i marka, og har lyst til å begynne og jogge også. Hittil har jeg hatt med meg drikkeflaske i en sekk jeg har på ryggen, men den går bare ikke an å jogge med (jeg har prøvd). Hvordan er det å jogge med noe sånt som dette? Jeg har jo sett flere som bruker drikkesekker, men jeg vil helst ha en flaske jeg kan ta ut. Jeg har også sett noen som har andre belter med småflasker i, hvordan er disse? Blir veldig glad om noen har noen erfaringer! Det som er snedig hvis problemet er det at du har STORT behov for å ha drikkeflaske(r ) med deg, ville jeg faktisk anbefale deg å trene på et treningssenter der de har løpemaskin (3d-mølle) der kan du sette flaske fra deg i en beholder, veldig snedig og praktisk. Men når jeg selv trener løper jeg 3km og tar drikke når jeg er ferdig.. Men det kan hende at etter en stund med inne trening kan du også prøve å løpe ute i korte distanser uten vann NB: De første dagene er tyngst, så blir det bare lettere og lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille_ Skrevet 17. mai 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Det som er snedig hvis problemet er det at du har STORT behov for å ha drikkeflaske(r ) med deg, ville jeg faktisk anbefale deg å trene på et treningssenter der de har løpemaskin (3d-mølle) der kan du sette flaske fra deg i en beholder, veldig snedig og praktisk. Men når jeg selv trener løper jeg 3km og tar drikke når jeg er ferdig.. Men det kan hende at etter en stund med inne trening kan du også prøve å løpe ute i korte distanser uten vann NB: De første dagene er tyngst, så blir det bare lettere og lettere. Hei, takk for svar! Jeg må ha med meg drikke, for turen er på rundt 12km i variert terreng(ikke dermed sagt at jeg skal jogge hele veien ). Jeg vil helst gå/jogge utendørs nå som det er sesong for det Edit - rettet 6 til 12 km Endret 17. mai 2011 av Mille_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cena Skrevet 17. mai 2011 #4 Del Skrevet 17. mai 2011 Hei, takk for svar! Jeg må ha med meg drikke, for turen er på rundt 6km i variert terreng(ikke dermed sagt at jeg skal jogge hele veien ). Jeg vil helst gå/jogge utendørs nå som det er sesong for det ja, skjønner det Men da ville jeg nok anbefalt et ''belte'', eller løpe korte perioder med drikke etter på :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanelsnurr Skrevet 17. mai 2011 #5 Del Skrevet 17. mai 2011 Hei, jeg veit ikke om jeg har noe godt svar til deg da, men jeg prøver likevel... Jeg har et liknende sånn "belte" som du linker til, synes det er greit på skitur, men ikke det beste når jeg løper siden det blir å "hoppe" for mye opp og ned. Nå kan det jo være at det bare er mitt som sitter for dårlig da, og at andre er bedre. Du får ta med en full vannflaske, og jogge litt rundt i sportsbutikken for å teste Alternativt så kan du kjøpe deg en ny sekk (ikke drikkesekk, siden du ikke ville ha det), men bare en sekk som er mye mindre enn den du har, sånn 5-6l. Da kan du eventuelt fylle opp med en tynn genser eller noe, sånn at sekken blir helt full. Jeg regner med at hovedgrunnen til at du ikke synes det funker å løpe med sekk er at flaska "slenger rundt" i en for stor og omtrent tom sekk, og /eller at sekken du har ikke sitter tett nok på ryggen. F.eks denne eller denne. At de kan brukes med drikkesystem, betyr jo ikke at du må bruke de med det, men det er uansett greit å ha muligheten til å kunne kjøpe det seinere om du skulle ombestemme deg (men jeg liker det ikke jeg heller, det smaker plast av vannet :S ) Jeg synes i alle fall ikke du skal ta rådet om å begynne å løpe inne pga det med vann. Løping i skogen med ubehagelig sekk, er uansett tusen ganger mer gøy enn løping på mølle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illuminate Skrevet 17. mai 2011 #6 Del Skrevet 17. mai 2011 Hvorfor ikke Camelback? Det er en helt latterlig bra oppfinnelse. Jeg har det selv, og det er gull verdt på lengre turer. Enkelt å drikke mens du løper også. Prisen er selvsagt veldig varierende, men de billigere variantene er så absolutt dugbare de også. Ellers funker et belte helt fint. 6km er ikke særlig langt, så mengden med vann du får med deg i et slikt belte er absolutt tilstrekkelig. Bare sørg for at det sitter komfortabelt på, ellers blir det fort et irritasjonsmoment framfor noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 17. mai 2011 #7 Del Skrevet 17. mai 2011 Løper jeg under en time/en mil har jeg ikke med drikke. Behov for drikke før det er mest psykisk dersom du har et ok veskeinntak resten av dagen, og det ikke er veldig varmt. På lengre turer bruker jeg Camelback, denne merker du ikke at du har på ryggen, og drikke er lett tilgjengelig når du trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 17. mai 2011 #8 Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg har akkurat det beltet du linker til. Jeg bruker det på ski + når jeg løper. Jeg fant iallefall ut at jeg måtte ha en flaske som sitter godt i beltet, for den har en tendens til å hoppe. Jeg har også et belte med mange små flasker, som liksom er gjemt i beltet, og dette beltet sitter veldig stramt og godt. Lurer på om det er fra Swix. Minuset er at det blir for lite væske for meg i de små flaskene til sammen. Dette er på lengre turer da. Jeg har en runde på ca. 5 km totalt, og da drikker jeg godt før og etter. Trenger ikke under økten, selv om det selvsagt frister med godt og kaldt vann. Camelbak er genialt Bruker det på fjellturer, lettvint og lett i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille_ Skrevet 17. mai 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 17. mai 2011 Oi, mange svar mens jeg spiste middag Tusen takk! De sekkene du linker til Kanelsnurr virket supre, tror jeg må stikke innom en sportsbutikk og se om jeg får prøvd dem. Det er nettopp problemet med den jeg har - den er stor, passer ikke ryggen min og hopper noe sinnsykt opp og ned. Jeg aner forresten ikke hvorfor jeg skrev 6 km - det er 6 km "en vei" (altså opp i marka, før jeg snur og drar hjem igjen), så totalt blir det 12 km. Jeg går denne løypa 2-3 ganger i uka, og selv når jeg går er jeg *helt* avhengig av vann, så ikke å ha med er uaktuelt. Det er varmt her jeg bor, og det er mange, bratte bakker oppover. Jeg tror jeg får prøve både sekk og belte og jumpe rundt inne på sportsbutikken/e og se hvor godt det sitter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå