AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #1 Skrevet 17. mai 2011 Hei, poster dette her inne og håper noen har litt mer erfaring enn det vi har... Jenta vår datt ut av vogna for et par timer siden. Tror hun fikk seg en ordentlig kakk i murgulvet, hun datt med ansiktet ned. Hun skrek med en gang, og det tok noen minutter før vi fikk roet henne. Hun har vært normal i ettertid, ikke tegn på sløvhet eller noe, og jeg er EGENTLIG ikke bekymret. Men tenkte likevel jeg skulle høre med andre mødre her inne... Hun har fått seg en stor, blå kul i panna, nesa har også fått blåmerker og er litt opphovnet (ikke brukket). Vet det tas ganske alvorlig når babyer/spedbarn slår hodet, men når et barn er ett og et halvt, er det vel litt mer hardført? Og så tenker jeg at det er bedre å slå seg på framsiden av hodet enn på baksiden?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #2 Skrevet 17. mai 2011 Dere bør passe på-. Kanskje ta en tur på legevakten itilfelle hjernrystelse? Hun bør iallfall ikke rase så veldig... 2
hemulen Skrevet 17. mai 2011 #3 Skrevet 17. mai 2011 Falt ned fra et bord da jeg var 4år (i bhg), da tok de meg med på røntgen. Hadde en mild hjernerystelse, men ingen brudd. Jeg ville kanskje hørt med legevakten. Er jo ting man må ta hensyn til hvis det er hjernerystelse (ikke tv bl.a.). Slike ting er vanskelig å svare på, på nettet. Man ser jo ikke hvordan det ser ut.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #4 Skrevet 17. mai 2011 Høres ut som om dere bør ta henne meg til Legevakten med en gang. Hun kan ha fått skader som ikek synes utenpå. Er dere nokså unge foreldre? Husk å passe bedre på!
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 17. mai 2011 #5 Skrevet 17. mai 2011 Jeg ville ha hørt med legevakten. Ingen av oss her på forumet kan vite om alt er iorden med barnet ditt, det vet kun en fagperson. Selv om noen fint har "overlevd" slike fall, kan det hende ditt barn har slått seg. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite. 4
Gjest Normalfordeling Skrevet 17. mai 2011 #6 Skrevet 17. mai 2011 Det oppstår mange situasjoner med barn hvor vi foreldre blir usikre. Mitt stalltips er å ta en telefon ned til legevakta. De vurderer situasjonen for deg. Jeg har ringt ned for det jeg trodde har vært bagateller og blitt bedt om å komme ned. Hver gang så har det vist seg å være mer enn en bagatell. Ikke vær redd for å bruke de fagfolkene du har rundt deg, legevakt eller fastlege. De klarer som oftest å bedømme en situasjon riktig.
Rayanne Skrevet 17. mai 2011 #7 Skrevet 17. mai 2011 Jeg ville ringt eller stukket innom legevakta. Når de er så små er det vanskelig å diagnosere hjernerystelse og sånne ting, så det er greit å la noen profesjonelle vurdere det.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #8 Skrevet 17. mai 2011 Takk for svar. Legevakta sa at sålenge hun ikke hadde besvimt eller kastet opp, er det ingen fare. Så da skal jeg skappe av. Er dere nokså unge foreldre? Husk å passe bedre på! Kjenner jeg blir litt provosert over denne. Men det er vel en kommentar som det er lett å slenge av seg på et anonymt forum. Jeg har inntrykk av at det er vi litt eldre mødre som har erfart en del i livet som ikke er de som ringer legevakta med en gang noe skjer. I allefall vi som har vært i kontakt med legevakta før, og vet hvor alvorlig ting skal være før man blir bedt om å komme dit i egen person.. Jeg skulle løfte vogna over et lite hinder/trinn, og da knakk en del (bøyle) av vogna og barnet gled ut og ned på bakken. 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #9 Skrevet 17. mai 2011 herregud hvor mange hysteriske kvinnfolk det var her da. Ringer legevakten for den minste ting. Merker jo på ungen om det går fint.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #10 Skrevet 17. mai 2011 hei, har barn som har slått hodet kraftig før ved fall. Det eneste en kan gjøre er å holde barnet i mest mulig ro de neste 6 t, hvis barnet verken kaster opp eller svimer av etc så er faren over! barn er heldigvis så myke, så de tåler en kraftig smell bedre enn oss voksne.. men hver forsiktig! Godt du tar det alvorlig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå