AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #1 Skrevet 17. mai 2011 Når jeg slår på maskinen så plopper det opp et svart vindu/boks i et brøkdel av et sekund og blir borte. Har prøvd å finne ut hvilket program det kan være, men finner det ikke ut. Pcen er forholdsvis ny og jeg har ikke installert noen programmer som jeg vet om. Kan det være noe malware som legger seg i bakgrunnen siden jeg ikke finner noe? Får også opp "repeat program" som vil ha internett tilgang. Vet heller ikke hva det er. Noen som vet hva det kan være?
Gjest Fikira Skrevet 17. mai 2011 #2 Skrevet 17. mai 2011 Det lille svarte vinduet høres ut som en dos. Men hva den kjører må gudane vite..kan være helt uskyldig. repeat program?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #3 Skrevet 17. mai 2011 Hva er en dos? Ja, brannmuren stopper et program som heter "repeat program" som vil ha internett tilgang. Noe jeg heller ikke vet hva er. Tror ikke det er noe program på pcen som heter det..
FantasDick Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Kommer an på hvilket OS du kjører, men regner med det svarte vinduet som hopper opp er cmd.exe og ikke DOS. Det er ikke godt å si hvorfor det hopper opp, uten å vite noe mer om maskinen. Repeat program kan være så mangt, men jeg lurer på om det kan være noen updates som trenger nettilgang? I så fall burde det komme opp en liten boks nede i høyre hjørne om hva som ev. er oppdatert/trenger å oppdateres. Her er det heller ikke godt å si hva den kan være uten å vite noe mer.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #5 Skrevet 7. juni 2011 Jeg tar opp igjen denne tråden fra tidligere. Jeg ser nå at det er et dos program som plopper opp. Men det vises så fort at jeg rekker ikke å få med meg mer enn c:/programmer ???. Men dette er jo ikke noe jeg har innstallert og antivirus/malware programmene finner ikke noe. Så jeg spør igjen om hva det kan være og hvor jeg evt. kan gå på maskinen for å finne ut hva det er og få slettet det. Håper noen kan hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå