AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #1 Skrevet 17. mai 2011 Virker som at nasjonaldagen er mest for familer med barn, par eller folk med venne-nettverk. Selv bor jeg i Oslo, er single, null nettverk og null barn. Føler ikke for å kle meg opp å rope hurra akkurat, hva gjør dere andre i tilsvarende situasjon? 5
Chelmon Skrevet 17. mai 2011 #2 Skrevet 17. mai 2011 Hvorfor synes du det? Du kan dra og se på tog, spise pølser, kjøpe ballong, høre musikken og kanskje været ( ). Om du ikke har lyst kan du vel bare slappe av og nyte dagen uten å gjøre noe ut av det?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #4 Skrevet 17. mai 2011 Har forsøkt å traske i sentrum de siste par årene, men blir faktisk bare deppa av å gå der i mengden alene. For meg blir det en forsterkende effekt på ensomheten å vasse i glade mennesker som er med gode venner. Blir vel hjemme i år, får leie noen filmer eller noe å dasse rundt i "hjemmeklær" til man skal på jobb i morra 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #5 Skrevet 17. mai 2011 Virker som at nasjonaldagen er mest for familer med barn, par eller folk med venne-nettverk. Selv bor jeg i Oslo, er single, null nettverk og null barn. Føler ikke for å kle meg opp å rope hurra akkurat, hva gjør dere andre i tilsvarende situasjon? Hadde du sagt i fra litt før så kunne vi ha planlagt å finne på noe sammen Men nå har jeg ikke forberedt klær, mat eller noe som helst, så da blir det vel til at jeg bare slapper av å nyter en fredelig dag borte fra alt stresset i sentrum. Er jo ikke så supert vær heller:)
Perelandra Skrevet 17. mai 2011 #6 Skrevet 17. mai 2011 Har forsøkt å traske i sentrum de siste par årene, men blir faktisk bare deppa av å gå der i mengden alene. For meg blir det en forsterkende effekt på ensomheten å vasse i glade mennesker som er med gode venner. Blir vel hjemme i år, får leie noen filmer eller noe å dasse rundt i "hjemmeklær" til man skal på jobb i morra Jeg forstår deg godt! Sender en trøsteklem Flyttet til et sted sentralt på Østlandet fem år siden, har lite nettverk her, og hadde det slik selv de første årene. Er enig i at det å se glade folk som feirer forsterker følelsen av ensomhet. Hadde jeg ikke møtt han som nå er kjæresten min hadde jeg vært dønn ensom. Hadde jeg vært singel nå, hadde jeg tatt meg en lang kjøretur og sett på de vakre vårlandskapene og gledet meg over at nå er våren i full gang. Eller muligens tatt meg en lenge spasertur i utmarka et sted hvor jeg ikke kunne se folk som feiret. Etterpå hadde jeg kjøpt en masse sjokolade og sett på en film. 2
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 17. mai 2011 #7 Skrevet 17. mai 2011 Jeg har vært alene på 17.mai i en ny by de siste årene. Da har jeg sett litt på tog, kjøpt meg litt snop og ellers bare kost meg med tv og en fridag.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #8 Skrevet 17. mai 2011 17 mai er for barna. Men det er en fridag, jeg skal invitere bestevennen min på piknik i skogen langt bort fra alle andre, da er man sikker på at det er tomt der! Hvis du ikke har EN ENESTE venn er det nok DIN egen feil. Jeg spiser is til frokost... NAM NAM,
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #9 Skrevet 17. mai 2011 Hvis du ikke har EN ENESTE venn er det nok DIN egen feil. Jeg spiser is til frokost... NAM NAM, Forskjell på bekjente og venner. Her i Oslo er det omtrent dønn umulig å bygge opp skikkelige vennenettverk dersom du ikke er født og oppvokst her, desverre. De bekjente jeg har, har planer med famile, _venner_, kjærester eller med barna. Forskjellen på venner og bekjente, er at venner drar deg med mens bekjente har planer, jeg ser ikke poenget med å invitere meg med på familemiddagen til folk heller da 2
Gjest Tjoms Skrevet 17. mai 2011 #10 Skrevet 17. mai 2011 Forskjell på bekjente og venner. Her i Oslo er det omtrent dønn umulig å bygge opp skikkelige vennenettverk dersom du ikke er født og oppvokst her, desverre. De bekjente jeg har, har planer med famile, _venner_, kjærester eller med barna. Forskjellen på venner og bekjente, er at venner drar deg med mens bekjente har planer, jeg ser ikke poenget med å invitere meg med på familemiddagen til folk heller da Det stemmer da ikke. Jeg er ikke født og oppvoks her, og har et godt nettverk. Jeg er dog i samme situasjon som deg og er alene i dag siden vennene mine er bortreist eller jobber i dag. Jeg kunne fint ha tuslet rundt og sett tog på egenhånd, men jeg syns det er helt greit å slappe av hjemme og gjøre mine egne ting 1
Snop Skrevet 17. mai 2011 #11 Skrevet 17. mai 2011 Jeg har kjøpt inn jordbær og fløte, og skal kose meg på sofaen med film og pensumbøker, og nyte at jeg ikke stresser rundt i byen og fryser i kjole og ekle finsko 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #12 Skrevet 17. mai 2011 Virker som at nasjonaldagen er mest for familer med barn, par eller folk med venne-nettverk. Selv bor jeg i Oslo, er single, null nettverk og null barn. Føler ikke for å kle meg opp å rope hurra akkurat, hva gjør dere andre i tilsvarende situasjon? Har det akkurat det samme som deg, så vi kunne ha truffet.. Bare at vi ikke er i samme by.. Men jeg skal ned til sentrum allikevel og bare se på folketoget. Er vel stas det også. Bedre det enn å sitte hjemme og sture. (Jeg tror nok at for noen småbarnsforeldre så er det nok mye mas og styr også. Sutrete og grinete unger, sur kjerring, svigerforeldre som ikke liker deg osv.) Prøvde å bare vinkle det på en annen måte. Er vel ikke sånn for alle da. Er vel en flott dag for de fleste feirende.
Fotojente Skrevet 17. mai 2011 #13 Skrevet 17. mai 2011 Meld deg inn i et kor, korps eller en komite? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #14 Skrevet 17. mai 2011 Jeg sitter og sturer med dataen. Kjenner ingen her, og mannen min dro på guttetur til en annen by for å se på fotballkamp 16 mai. Han kommer nok til å henge med kameratene den 17 også hørtes det ut som.
Gjest Consensio Skrevet 17. mai 2011 #15 Skrevet 17. mai 2011 Mannen er syk og ligger med høy feber, så jeg blir hjemme i dag. Har ikke barn, så "må" ikke ut uansett. Koser meg med litt TV, data...tar vel bilen en tur ut litt senere for å handle inn noen småting for så lage meg middag.
Cata Skrevet 17. mai 2011 #16 Skrevet 17. mai 2011 Årets verste dag å være alene på synes jeg . Ligger dagen i tilknytning til helg, så pleier jeg gjerne reise vekk.17. mai har hittil vært tilbragt i Sveits, Krakow eller på SPA for å nevne noen muligheter . Slik er det jo ikke i år, så her kommer kaffekoppen og jeg til å henge ved PC mesteparten av formiddagen, men hvis været holder seg så skal jeg stryke bunadskjorta og gå ut en tur i ettermiddag. Er tross alt den ene dagen i året bunaden får luft. Bor i småby der alle har sine etablerte nettverk og alle er veldig familieminded, så blir ikke inkludert i noe som helst. Det var greiere da jeg studerte og bodde i en større by. Da var det faktisk helt OK å ta på seg bunad og gå ut og rusle for seg selv. Mye å se på og rimelig grei sjanse for å treffe noen studiekamerater å slå seg sammen med noen timer. Men her ender jeg altså opp med å være "hu rare som ikke har mann og barn" så selv om jeg er på hils med "halve byen", så har jeg ingen som er så nære venner at jeg kan tilbringe deler av dagen med dem.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #17 Skrevet 17. mai 2011 Årets verste dag å være alene på synes jeg . Ligger dagen i tilknytning til helg, så pleier jeg gjerne reise vekk.17. mai har hittil vært tilbragt i Sveits, Krakow eller på SPA for å nevne noen muligheter . Slik er det jo ikke i år, så her kommer kaffekoppen og jeg til å henge ved PC mesteparten av formiddagen, men hvis været holder seg så skal jeg stryke bunadskjorta og gå ut en tur i ettermiddag. Er tross alt den ene dagen i året bunaden får luft. Bor i småby der alle har sine etablerte nettverk og alle er veldig familieminded, så blir ikke inkludert i noe som helst. Det var greiere da jeg studerte og bodde i en større by. Da var det faktisk helt OK å ta på seg bunad og gå ut og rusle for seg selv. Mye å se på og rimelig grei sjanse for å treffe noen studiekamerater å slå seg sammen med noen timer. Men her ender jeg altså opp med å være "hu rare som ikke har mann og barn" så selv om jeg er på hils med "halve byen", så har jeg ingen som er så nære venner at jeg kan tilbringe deler av dagen med dem. Leste for et par år siden at du var alene i jula også, lurte på om du ikke har familie å være sammen med?
Cata Skrevet 17. mai 2011 #18 Skrevet 17. mai 2011 Leste for et par år siden at du var alene i jula også, lurte på om du ikke har familie å være sammen med? Nei. Dvs. jeg har jo litt familie men de bor på andre kanten av landet så det er ikke bare å reise dit for en dag eller to.
Abdullah Skrevet 17. mai 2011 #19 Skrevet 17. mai 2011 Har du ikke en jobb hvor du kan jobbe 17. mai?
Ziegel Skrevet 17. mai 2011 #20 Skrevet 17. mai 2011 Gå en tur i skogen! Det hadde jeg gjort hvis jeg var hjemme og ikke skulle feire 17.Mai. Mmm lukten av frisk norsk skog + du kommer sikkert til å ha hele skogen alene, siden alle andre er i byen Får ikke feiret eller gjort noe selv i dag. Er i USA med eksamensoppgaver opp etter øra. Blir nok sittende på skolebiblioteket og nerde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå