Gå til innhold

Din beste brownies oppskrift!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Chocolate cream cheese brownies

Ingredienser:

250 g smør

150 g kokesjokolade

200 g lys kokesjokolade

6 egg

450 g sukker

200 g hvetemel

2 ts bakepulver

200 g valnøtter

Ostemasse:

400 g kremost (f.eks. 2 pk Philadelfia)

150 g sukker

6 ss smør

3 egg

Stek kaken i langpanne, midt i ovnen ved 175°C i 45 min.

Fremgangsmåte:

Smelt smøret. Brekk oppi sjokoladen og la den smelte i smøret. Rør blandingen jevn og avkjøl. Pisk egg og sukker til eggedosis. Ha eggedosisen i en stor bakebolle. Rør i sjokoladesmøret og sikt i hvetemel og bakepulver. Ha til slutt i hakkede valnøtter.

Til ostemassen piskes kremost og mykt smør sammen. Tilsett sukker og eggene og pisk blandingen jevn (røren blir nokså tynn i konsistens).

Fordel halvparten av sjokoladedeigen utover i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30x40 cm). Hell over ostemassen. Fordel så over resten av sjokoladedeigen. Bland litt med en gaffel for å marmorere deigene sammen.

Min favoritt. Seige og gode brownies.

400 g mørk sjokolade

340 g smør

8 dl sukker

8 egg

4 ts vaniljesukker

5 dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor langpanne. Stek ved 175 grader i ca 60 minutter.

Arkana sine er knallgode. For noen år siden var Arkanas brownies skikkelig snakkis her på matforumet, såpass at jeg faktisk har sett den oppskriften, med tittelen Arkanas brownies, bli sendt rundt på papir så alle fikk skrevet av etter at den var servert på et homeparty :)

Fortsatt knallgode. Og 8 dl sukker er fortsatt nesten en hel pose :gjeiper:

Annonse

Arkana sine er knallgode. For noen år siden var Arkanas brownies skikkelig snakkis her på matforumet, såpass at jeg faktisk har sett den oppskriften, med tittelen Arkanas brownies, bli sendt rundt på papir så alle fikk skrevet av etter at den var servert på et homeparty :)

Hehe, så gøy. Det visste jeg faktisk ikke. :)

8 dl sukker er uforskammet mye, men det er det som gjør dem seige, akkurat slik brownies skal være. :jepp:

Frøysa: Du bruker en stor langpanne. :)

8 dl sukker er uforskammet mye, men det er det som gjør dem seige, akkurat slik brownies skal være. :jepp:

Frøysa: Du bruker en stor langpanne. :)

Hehe, du skal ha æren for mye tilfredsstillt sjokoladesug du :) Fortsett sånn så får du snart diplom for ekstraordnær innsats i browniepromotering :fnise:

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...