Gå til innhold

Sliter med kontakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mulig vi ikke har trent nok på dette, men han har vært super på innkalling helt siden jeg fikk ham og fram til de siste ukene. Nå er det så mye lukter og spennende ting rundt omkring at han lukker ørene fullstendig når jeg roper! Jeg kan stå ved siden av ham og tilby de lekreste godbiter uten at han ofrer meg et blikk en gang... Vi trener heldigvis på friområder hvor det ikke kommer andre hunder/folk, men hvordan i all verden skal jeg fortsette treningen nå, når jeg ikke får rost ham for å komme til meg? Jeg prøver å gjøre mye rart for å tilkalle oppmerksomheten hans - grave i gresset, kaste en pinne osv, men jeg er ikke interessant med mindre jeg gjemmer meg bak en busk, da blir han litt redd for at jeg er forsvunnet og løper panisk rundt til han finner meg. For min del er det ganske viktig å ha en hund som kan være løs og kommer spurtende på innkalling, og det har ikke vært et problem med andre hunder jeg har hatt, mulig jeg har sluppet lett unna tidligere. Men tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du burde begynner helt på nytt igjen. Start inne der det ikke er noe som distraherer. Deretter øker du vanskelighetsgraden ved at det blir flere og flere ting som kan distrahere når han klarer seg bra inne.

Siden han er så opptatt av å snuse og sånn burde du nok også la han bli ferdig med det før du begynner treninga ute. Han er jo fortsatt liten og verden er et veldig spennende sted. Og så gir du han godbit eller leker hver eneste gang han søker kontakt med deg når dere er ute. Da skjønner han at det alltid lønner seg å komme bort til deg :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Mannfolk og testosteroner :fnise: de klarer jo ikke gjøre to ting på en gang og nå er luktene alt for sterke og spennende for en ung hundemann.

Du må bare finne noe som avbryter hans adferd. En lyd, en bevegelse... jeg hoia og sa hipphurra og løp vekk fra hunden når konsentrasjonen var helt borte. Da fikk voffe øynene opp og fulgte med. I perioder så brukte jeg langline også.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Glemte å si at det skjer noe når en hannhund kommer i puberteten. Heldigvis er det forbigående men dog frustrerende.

Skrevet

Vår hund var i verste puberteten rundt 6 mnd.

Ble plutselig "døv" og "kunne ikke" de enkleste kommandoer. Hormonene bruser nok i den lille kroppen, og det er fare for at det varer noen måneder før han er tilbake til der dere var.

Skrevet

TS:Dette er heeelt vanelig,og det er nå det kreves mye av deg...

jeg ville brukt innkallings øvelsene på sikkert område,inne i en bhg, hundejorde o.l,så du ikke risikerer noen ulykker osv!!

bruk ting du veeet han liker,pølser,skinke osv..gjør belønningen så høy som mulig.

ikke kjeft,da kommer de hvertfall ikke...jeg syntes også det er bra at han leter etter deg,når du gjemmer deg...min ett år gamle havanese,har gitt opp det å :)

han er suuuper på innkalling,og andre øvelser,MEN plutselig en dag husket han ikke navnet sitt en gang..pfpfpfpfpfpfpfppf :kjefte:

Da begynte moroa,vi trener med alt vi gjør...i alle situasjoner!!det er garantert at dette vil sitte når hormonene har rast fra seg!

dette ble rotete,men det jeg vil frem til er:IKKE GI OPP;han kommer "tilbake"til seg selv om noen mnd!

Lykke til.. :smilyblomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...