Gå til innhold

drikking

Anbefalte innlegg

Gjest jævelunge97
Skrevet

mitt navn er lisa. jeg er 13år. jeg er på ganske dypt vann, og trenger noen råd? jeg krangler mye med foreldrene min, å det ender med ta jeg får bank av pappa. når de på skolen spør hva som har skjedd, må jeg lyve å si at jeg datt eller falt i trappa.

jeg orket ikke mer så jeg begynte å drikke, røke og jeg er ikke mye på skolen. i begynnelsen gjorde jeg det for å bevise pappa at jeg vil være min egen sjef. men nå er jeg avhengig, jeg kommer ikke ut av det.noen som kan hjelpe meg? plizzz....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send en melding til Klara Klok på www.klara-klok.no

De kan hjelpe deg og gi deg råd :)

Skrevet

Snakk med helsesøster på skolen din..:)

• Liker 5
Gjest pysepusen
Skrevet

Snakk med helsesøster eller en lærer du stoler på (eller rådgiver om dere har det på skolen din). Lykke til :)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

mitt navn er lisa. jeg er 13år. jeg er på ganske dypt vann, og trenger noen råd? jeg krangler mye med foreldrene min, å det ender med ta jeg får bank av pappa. når de på skolen spør hva som har skjedd, må jeg lyve å si at jeg datt eller falt i trappa.

jeg orket ikke mer så jeg begynte å drikke, røke og jeg er ikke mye på skolen. i begynnelsen gjorde jeg det for å bevise pappa at jeg vil være min egen sjef. men nå er jeg avhengig, jeg kommer ikke ut av det.noen som kan hjelpe meg? plizzz....

Meld han til politiet dersom dette er sant og slutt med drikkingen og røykingen.

AnonymBruker
Skrevet

åherreguud..

Detter er skikkelig ille!

Jeg er selv 14 å har ALDRI smakt alkohol...

Har røyket å er litt avhengi av det :) huff...

Jeg ville annbefale deg å gå til barnevernet eller snakke med helsesøstren din på skolen..

Her er en nød-telefon som du kan ringe å snakke med noen som har god peiling på ungdommer ovs.. Den er anonym : 116111 ( NB den er gratis! )

• Liker 3
Gjest grønnfi
Skrevet

Kanskje du bør sjekke ut nettsiden ung.no

Der har de lenker til mange flere hjelpetelefoner/chatlinjer du kan få hjelp anonymt.

Om du har behov for hjelp er det kanskje lurt å ringe røde kors hjelpetelefon. De fleste av hjelpetelefonene kan IKKE spore nummeret ditt og vises heller ikke på telefonregningen. Men sjekk ung.no først.

Lykke til lille venn.

AnonymBruker
Skrevet

Slut med drikkingen og røykingen, og bruk mer tid på skolen. I motsatt fall vil du i fremtidn merke de negative konsekvensene av dette.

Din far har heller ikke lov å banke deg, så i første omgang synes du skal snakke med en voksen du stoler på (helsesøster, lærer, mor til venninne, e.l.). Deretter er det naturlig å bringe barnevern og/eller politiet på banen.

Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

off, det er ikke greit å være avhengig. når mamma var på avrusning var det ei på 13 som også var til avrusning der. sånne problemer bør gjøres noe med så fort som mulig! snakk med helsesøster, hun vet nok hvordan å gå frem, både med drikkinga og problemene med faren din! :klemmer:

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Ms. Raggsokk, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...