Gå til innhold

Når blir du gjeldsfri?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med dagens nedbetalingsbeløp er vi ferdige med lånet vårt om 15 år. Men om vi velger å bruke boligkreditten til bil, oppussing etc vil det ta lengre tid. Uansett ikke noe stort behov for å bli gjeldfri før jeg er femti, vil heller ha ok økonomi også nå, enn å leve kjempestramt nå som vi er småbarnsforeldre, og så ha supergrei økonomi når barna er flyttet hjemmeifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i teorien blir vi gjeldsfri i 2030, rett før fylte 50. vi er i slutten av 20-årene og har løpetid på lånet 20år.

men i praksis-vi har ikke brukt bsu kontoene våre og fortsetter å spare, så om 5 år kan vi nedbetale med 2X full bsu oppsparing. da går det fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen vil forandre seg p.g.a mer gjeld, men slik det ser ut pr. i dag, så er boliglånet nedbetalt når jeg er 57.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Akkurat nå så har jeg ingen gjeld, men om det går som det skal gå med bolig så er jeg gjeldsfri når jeg er 40. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker ikke helt men blir vel gjeldsfri omlag når jeg er 60 (lån til bolig og båt).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...
AnonymBruker

Er tidlig i 30-åra. Bolig skulle egentlig vært nedbetalt om tre år, men nå har vi kjøpt hytte, og med oppgradering o.l. håper jeg vi kan vært gjeldfrie når vi er rundt femti eller noen og femti. Det bør være overkommelig. Prøver å spare litt til pensjon samtidig med at gjelda nedbetales Gleder meg til studielånet er nedbetalt om en femten år. Da kan de tusenlappene heller gå til å betjene annen gjeld eller pensjonssparing.Det er viktig for oss å ikke ha gjeld når vi nærmer oss pensjonsalder.

Anonymkode: 49519...538

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har vært gjeldfri siden jeg var 27. Mannen blir gjeldfri før han blir pensjonist om to år (i hans yrke er pensjonsalderen 60 år) fordi jeg har kjøpt meg inn i huset hans og dermed redusert lånet betraktelig.

Anonymkode: 7b05e...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 11 år, når jeg er 36 år!(er 25)

Kunne fint solgt leiligheten min jeg bor i nå og flyttet til hjembyen hvor man faktisk får leiligheter til 1,5 mill. Da hadde jeg vært gjeldsfri idag. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg blir 55 er det ikke mer lån igjen.

Anonymkode: 336dc...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2039 💃 Da er jeg 49 og typen 51. 

Dette er ifølge dagens nedbetalingsplan, men der kommer jo også an på hvor vi velger å flytte neste gang. I dag bor vi i en Oslo-leilighet og jeg utelukker ikke at vi flytter til min eller hans hjemby i fremtiden. Begge steder koster eneboliger mindre enn nåværende leilighet. 

Dersom vi blir boende i Oslo må vi sikkert ta opp et nytt lån hvis vi ønsker oss rekkehus eller enebolig og i så fall er vi nok ikke gjeldsfri før vi går av med pensjon, om ikke etter det 😂

Anonymkode: b0f80...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir gjeldsfri om ca. 20 år, om ikke noe spesielt skjer. 

Anonymkode: cc4c9...3bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir ikke gjeldsfri før jeg er 61... 

Men jeg MÅ ikke bo så fint/sentralt som jeg gjør nå. Hadde vært gjeldsfri om jeg hadde bodd i den gamle leiligheten min. 

Anonymkode: 6594e...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow

Jeg regner med å kunne nedbetale boliglånet innen 5 år og studielånet innen 10 år, men det er kanskje greit å beholde studielånet en stund lengre enn det. Da er jeg i midten av tredveårene. For alt jeg vet kommer vi til å oppgradere bolig og få et barn innen den tid, så dette kan jo endre seg. 

En ting jeg ikke ønsker er billån. Å legge uhorvelig mye penger i og dermed sette seg i dypere gjeld for et fremkomstmiddel tror jeg aldri at jeg vil forstå at folk gjør. Ei heller hvorfor folk bytter bil hvert 2-3 år. Hvorfor gjør dere det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir gjeldsfri innen jeg er pensjonist. Bra nok for meg 😊 Ingen intensjoner om å betale det ned fortest mulig. Konsentrerer oss heller om å leve her og nå. Man vet jo aldri.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble gjeldfri i 2015, men det er jo fordi jeg downsized til brl leilighet da, er  evig singel og alså ikke oppgraderte til stor flott enebolig da jeg stod med EK på 2 mill i 2015 :) 

Anonymkode: 5fb56...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer til å være 36 år. Ca. 1,2 mill i inntekt. 300 000 i lån.

Anonymkode: 194b5...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer til å være 36 år. Ca. 1,2 mill i inntekt. 300 000 i lån.

Anonymkode: 194b5...851

Den gjelda får du vel knerta på ett år. :) 

Anonymkode: eeb24...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir 37 om 5 år. Burde riktignok bygd nytt hus, er gammelt og slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer til å ha betalt ned boliglånet senest når jeg er 48 år. Kommer til å spare det jeg kan ved siden av og eventuelt betale ned litt raskere. Jeg lever veldig godt hvis jeg ikke betaler ned lånet før tiden. Jeg eier 50% av en enebolig sammen med mannen. Har ikke annen gjeld.

Anonymkode: 9cbd4...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ah, det var andre tider da denne tråden ble opprettet. Da var folk ærligere her inne, og behovet for å skryte var betraktelig mindre. :plystre:

Anonymkode: be35e...923

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...