Gå til innhold

Blir barna større og større?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da broren min ble født veide han 3 kg, og den andre broren min var 4 kg, og jeg og søsteren min var 5 kg hver.

Er det slik at for hvert barn man får, jo større er de ved fødsel?

Mamma har pratet om at det var kostholdet, for når hun fikk den første broren min var hun veldig tynn og spiste veldig sundt, og med den andre broren min hadde hun begynt å spise mer og lagt på seg til normal vekt, og med meg og søsteren min var hun litt lubben og sa selv at hun spiste altfor masse :lol:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det har ingenting å si hvor mange barn man har fått før.

Kosthold har litt å si. Hvis man har diabetes så har man større sjanse for å få store barn. Og noen får bare store barn uten at man vet hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet

Moren min har alltid vært frisk og rask, men hun har eplefasong så hun er litt stor oventil. Hun har slanket seg nå da.

Skrevet

Jeg mener å ha lest en plass at der er et mønster som tilsier at vanligvis er det første barnet man får det minste, nr to litt større osv osv. så lenge mors kosthold er sånn cirka det samme i alle graviditeter.

Skrevet

Det er mange som får litt større barn for kvar gong, men ein kilo større for kvar gong er nok ikkje vanleg ;)

Mine skilte for øvrig 50 gram ;)

Skrevet

Her var eldste 3900, mellomste 3520 og yngste ca. 3700.

Skrevet

Da broren min ble født veide han 3 kg, og den andre broren min var 4 kg, og jeg og søsteren min var 5 kg hver.

Er det slik at for hvert barn man får, jo større er de ved fødsel?

Mamma har pratet om at det var kostholdet, for når hun fikk den første broren min var hun veldig tynn og spiste veldig sundt, og med den andre broren min hadde hun begynt å spise mer og lagt på seg til normal vekt, og med meg og søsteren min var hun litt lubben og sa selv at hun spiste altfor masse :lol:

Og barna våre var i motsatt rekkefølged, eldste tyngst 3680 og så ble de lettere og lettere..

Skrevet

Mitt første barn var 3710 mitt andre barn 2820. Så for meg var det omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...