AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Hei! Jeg jobber nå 50% og får arbeidsavklaringspenger for "resten". Dvs. 66% av de resterende 50%. Jeg har 100% fast stilling, som jeg håper jeg kan klare å komme tilbake til etterhvert. Ektefellen har også 100% fast jobb. Er det noen som har vært i samme situasjon, og i tillegg har kjøpt bolig? Vi vurderer å kjøpe bolig nå, og må selvfølgelig ta opp et lån i banken. Spørsmålet er hvordan banken stiller seg til å låne ut penger til meg som har innvilget aap i tillegg til å jobbe?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 jeg har det som deg, men er alene. Det er ingen sjanse i havet for at jeg får lån, men siden dere er to er det vel hans inntekt det står på. Banker liker ikke noe annet enn 100% fast jobb
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Mannen og jeg fikk boliglån da jeg gikk 100% på AAP. Men jeg hadde ganske mye utbetalt, og hadde permisjon fra min faste stilling.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Mannen og jeg fikk boliglån da jeg gikk 100% på AAP. Men jeg hadde ganske mye utbetalt, og hadde permisjon fra min faste stilling. Aha! Det høres egentlig lovende ut.. Jeg får faktisk bare 2500 mindre utbetalt i måneden enn til vanlig, så det merkes ikke sååå godt.. Selv om jeg gjerne skulle hatt fullt utbetalt..
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Aha! Det høres egentlig lovende ut.. Jeg får faktisk bare 2500 mindre utbetalt i måneden enn til vanlig, så det merkes ikke sååå godt.. Selv om jeg gjerne skulle hatt fullt utbetalt.. Ja, det er vanligvis ikke noe hinder. Er en av dere eller begge ansatt i stat eller kommune, kan dere søke lån i Statens pensjonskasse eller KLP, til en lavere rente enn vanlige banker kan tilby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå