Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg jobber nå 50% og får arbeidsavklaringspenger for "resten". Dvs. 66% av de resterende 50%. Jeg har 100% fast stilling, som jeg håper jeg kan klare å komme tilbake til etterhvert. Ektefellen har også 100% fast jobb.

Er det noen som har vært i samme situasjon, og i tillegg har kjøpt bolig?

Vi vurderer å kjøpe bolig nå, og må selvfølgelig ta opp et lån i banken. Spørsmålet er hvordan banken stiller seg til å låne ut penger til meg som har innvilget aap i tillegg til å jobbe?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg har det som deg, men er alene. Det er ingen sjanse i havet for at jeg får lån, men siden dere er to er det vel hans inntekt det står på. Banker liker ikke noe annet enn 100% fast jobb

AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg fikk boliglån da jeg gikk 100% på AAP. Men jeg hadde ganske mye utbetalt, og hadde permisjon fra min faste stilling.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg fikk boliglån da jeg gikk 100% på AAP. Men jeg hadde ganske mye utbetalt, og hadde permisjon fra min faste stilling.

Aha! Det høres egentlig lovende ut.. Jeg får faktisk bare 2500 mindre utbetalt i måneden enn til vanlig, så det merkes ikke sååå godt.. Selv om jeg gjerne skulle hatt fullt utbetalt.. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Aha! Det høres egentlig lovende ut.. Jeg får faktisk bare 2500 mindre utbetalt i måneden enn til vanlig, så det merkes ikke sååå godt.. Selv om jeg gjerne skulle hatt fullt utbetalt.. :sjenert:

Ja, det er vanligvis ikke noe hinder. Er en av dere eller begge ansatt i stat eller kommune, kan dere søke lån i Statens pensjonskasse eller KLP, til en lavere rente enn vanlige banker kan tilby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...