AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 (endret) Flere av mine single venninner er flittige brukere av Sukker, Møteplassen osv.. En av venninnene mine legger alltid ut bilder av seg selv der hun er fotografert i halvmørket, og dermed vanskelig å se hvordan hun egentlig ser ut. Hun sier at det er fordi hun ikke er så fornøyd med utseendet sitt. Men likevel så møter hun flere av disse mennene in real life. De fleste av disse møtene går ikke helt hennes vei, og det blir sjelden en date nr to. Er det da ikke bedre å være ærlig, å heller legge ut et bilde som viser hvem man virkelig er? Bildet er fjernet i henhold til KGs regler om bildebruk, ninuska_, moderator Endret 16. mai 2011 av ninuska_ 3
MilliVanilli Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Jeg hadde ei venninne en gang som er litt mindre pen... Hun la kun ut redigerte bilder hvor hun hadde oversminket seg, og hvis resten av kroppen hennes var med pleide hun å "dra" bildet så hun ble tynnere, i tillegg holdt hun inn magen til den store gullmedaljen og puppene var sentralt med i bildet. Mammaen hennes så et par av bildene hun hadde lagt ut en gang, og spurte; "er dette deg?". Hun var/er lubben, har rødt hår og likblek hud og fregner(kjenner jenter som er nydelige med rødt hår og fregner vil jeg ha selv, bare at hun hadde en overflod av dem, så no offence), men fikk seg selv til å se ut som en sydlandsk skjønnhet på enkelte av bildene. Sykt? Når det ble/blir lagt ut bilder av henne som andre tar, untagger hun seg selv raskt. Hun møtte også gutter, og det ble med det éne møtet. "Lol."
Fanderay Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Hvis man har tenkt å følge det opp i real life er det vel alltid dumt å fremstille seg som bedre enn man virkelig er. Det må jo bli bare stress og mas hvis det er et stort gap mellom ideal-selvet og realiteten. 3
Xaphan Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Altså, jeg legger jo ikke ut bilder av meg selv som jeg ikke er fornøyd med, og prøver å finne fine bilder av meg selv i sammenhenger som det er snakk om her. Legger ikke ut bilder av fettvalkene mine hvis jeg kan unngå det, liksom. Det fins naturligvis grenser, men jeg skjønner at de fleste vil gjøre et godt førsteintrykk (som er spesielt viktig i nettdating siden det er så mange profiler der ute), og derfor legger ut bilder som viser deg fra din beste side.
Hoppetaujenta Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Hadde ikke det egentlig vært bra å legge ut et bilde som en egentlig ikke er så fornøyd med, så blir den som treffer en positivt overrasket ved møte irl? 3
Steinar40 Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Hadde ikke det egentlig vært bra å legge ut et bilde som en egentlig ikke er så fornøyd med, så blir den som treffer en positivt overrasket ved møte irl? Det er i hvertfall bedre å legge lista lavt enn for høyt. Psykologisk sett er det alltid bedre å bli positivt overrasket. 1
nettvenninnen Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 Hadde ikke det egentlig vært bra å legge ut et bilde som en egentlig ikke er så fornøyd med, så blir den som treffer en positivt overrasket ved møte irl? Der er jeg helt enig. Gjorde det en gang (men ikke med vilje). Åpnet en gammel datingside, fant en jeg hadde lyst til å møte (siden han bodde i nærheten) og rakk ikke en gang å oppdatere bildene, siden jeg var veldig spontan på å møte han (noe som skjer en gang i skuddåret). Innrømmer at jeg følte at det hastet, for han var utrolig kjekk og jeg ville ikke at noen skulle "knabbe" han fra meg. Det aller første daten min sa var: "Du ser mye bedre ut RL enn på bildene". Og han hørtes utrolig overrasket ut da han sa det. Mens jeg derimot sa ingen ting om hans utseende, for han må mildt sagt ha vært heldig på bildene sine. Det så ikke ut som den samme fyren i det hele tatt. Han klenget seg på meg over meldinger og telefon. Og den eneste måten å bli kvitt han på var ved å senere lyve og si at jeg hadde fått meg kjæreste... Så heretter bruker jeg bare de gamle bildene, så får folk heller bli positivt overrasket. Men nå er ikke jeg akkurat aktiv på datingfronten. Opplevelsen skremte meg såpass at det var første og siste gangen jeg turte å date noen fra nett. Det var ikke utseendet som skremte meg mest, men personligheten. Så derfor liker jeg best å bli kjent med mennesker på andre måter enn via nett. Faktisk lurer jeg nesten på om man kanskje bør "kreve" å både se og snakke med folk på webcam, slik at man vet hva man møter? Hvis man er aktiv med nettdating, mener jeg. 1
MadreAase Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 Hvorfor lyve ved starten? Ønsker en ikke at ting skal vare lenge nok?
FrøkenJosefine Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 Jeg la alltid på litt når jeg var på datingsider.. om at jeg var litt tjukkere enn jeg er, og bilder som ikke var perfekte av meg.. Så jeg fikk mange "shit du er penere i virkeligheten"... noe som også skjedde når jeg og kjærsten min møttes.. hehe som endte i at vi sto og holdt rundt hverandre i ti minutter på en bussholdeplass før vi nesten hadde sagt hei.. 2
Chelmon Skrevet 16. mai 2011 #11 Skrevet 16. mai 2011 (endret) Det finnes en side der ute (jeg finner ikke linken, har lett lenge nå så om noen finner den post den!) som viser hvordan overvektige tar bilder av seg selv og får seg til å se svært tynne ut (type før og etter bilder med og uten fototriks). Det er så klart koselig å bli positivt overrasket, men tenk om du går glipp av drømmemannen fordi du ikke synes han var pen nok på et bilde? Kanskje dem som legger ut svært bra bilder av seg selv håper å finne noen dem har mye til felles med og som liker dem som person, som vanligvis kanskje ikke hadde blitt "vurdert". (Synes det høres veldig overfladisk ut men er vel sikkert sånn det fungerer) Det sagt så synes jeg det er helt ok å legge ut fine bilder av seg selv, der man holder inn magen (gjør ikke fotomodeller også det da? uansett hvor tynne dem er) med sminke etc.. men blir feil om man photoshopper og endrer myeee på hvordan man ser ut synes jeg da. edit: fant den, søk på "Beware the dreaded “MySpace Angles”! (PICS)" (Vet ikke om jeg har lov til å legge ut linken) Endret 16. mai 2011 av Chelmon
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #12 Skrevet 17. mai 2011 Jeg kjenner ei som er veldig stor og som alltid tar bilder av seg selv ovenfra. Da strekker hun hals og ser ganske tynn ut i ansiktet, men ellers går hun alltid med stort skjerf rundt halsen og tror at ikke folk ser størrelsen hennes da. Jeg har sett bilder som hun legger ut på nett og alle er fikset på. Jeg skjønner ikke at det er noen vits i å juge, for det oppdages jo veldig fort om de treffes alikevel.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #13 Skrevet 17. mai 2011 De fleste legger ut bilder der man er litt heldig. Det vet alle, så man trekker fra litt på det glansbildet man ser på nettet uansett. Derfor har jeg bilder av meg selv som er litt "heldige". Aldri fått noen skuffede førstedater likevel.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #14 Skrevet 18. mai 2011 Det finnes en side der ute (jeg finner ikke linken, har lett lenge nå så om noen finner den post den!) som viser hvordan overvektige tar bilder av seg selv og får seg til å se svært tynne ut (type før og etter bilder med og uten fototriks). Det er så klart koselig å bli positivt overrasket, men tenk om du går glipp av drømmemannen fordi du ikke synes han var pen nok på et bilde? Kanskje dem som legger ut svært bra bilder av seg selv håper å finne noen dem har mye til felles med og som liker dem som person, som vanligvis kanskje ikke hadde blitt "vurdert". (Synes det høres veldig overfladisk ut men er vel sikkert sånn det fungerer) Det sagt så synes jeg det er helt ok å legge ut fine bilder av seg selv, der man holder inn magen (gjør ikke fotomodeller også det da? uansett hvor tynne dem er) med sminke etc.. men blir feil om man photoshopper og endrer myeee på hvordan man ser ut synes jeg da. edit: fant den, søk på "Beware the dreaded “MySpace Angles”! (PICS)" (Vet ikke om jeg har lov til å legge ut linken) Dette heter The fat angle, tror jeg. Ikke bra når folk manipulerer vinkelen så mye at bildet gir et fullstendig skjevt inntrykk av personen. Det er det samme som å lure folk.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #15 Skrevet 18. mai 2011 Møtte en gang en fyr på en datingside, og vi pratet MASSE via msn før vi møttes. Vi pratet til og med over webcamera, så da sku vel alt være i orden? Jeg hadde ute en del stygge bilder av meg, eller uheldige vinkler kan en si, fordi jeg selv lo av de, så jeg var ærlig tvers over. Han hadde èn god vinkel ved seg som fikk ham til å se ut som Guden av skjønnhet.. Webcameraet var stilt inn på den vinkelen, alle bildene var tatt fra den vinkelen, og da vi møttes kjente jeg ham ikke igjen en gang..! OMG sier jeg bare, i blant så jeg ham fra den heldige vinkelen, og da kjente jeg fyren igjen fra bildene, men ellers så han ikke ut som forventet, i det hele tatt. Det var pinlig i ettertid, for han ville møtes igjen og igjen, og hadde visst fallt for meg. Jeg unnskyldte meg med å ha fått kjæreste, turte ikke å si sannheten..
Steinar40 Skrevet 18. mai 2011 #16 Skrevet 18. mai 2011 Dette heter The fat angle, tror jeg. Ikke bra når folk manipulerer vinkelen så mye at bildet gir et fullstendig skjevt inntrykk av personen. Det er det samme som å lure folk. Ja, og når man føler seg lurt så blir ikke akkurat reaksjonen eller resultatet positivt.
kissmequick Skrevet 19. mai 2011 #17 Skrevet 19. mai 2011 Jeg ser som regel helt vill ut på bilder, smiler panisk og har en fryktelig uvane med å stikke ut tungen.. Men har sett meg på film mange ganger, og blir ikke redd da, så det får gå. Ihvertfall vet jeg at folk som flørter med meg på facebook er modige?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #18 Skrevet 19. mai 2011 edit: fant den, søk på "Beware the dreaded “MySpace Angles”! (PICS)" (Vet ikke om jeg har lov til å legge ut linken) OMG Visste ikke at det var mulig å lyve så sykt mye på bilder!!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #19 Skrevet 19. mai 2011 Hadde aldri turt å lyve for mye om bilde på datingside.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå