Hannepanne123 Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 hei! Jeg har lite erfaring med bikiniljinja, og trenger råd. Jeg har vokset en gang, på salong, og jeg var nokså fornøyd med resultatet. Men det er dyrt, og det er ikke noe jeg kan gjøre jevnlig. jeg har prøvd å vokse selv en gang også, men det var bare helt mislykket. Til vanlig barberer jeg bikinilinja, men da får jeg masse røde "nupper", og det klør litt.. Noen tips? Hvis du barberer ofte nok, stopper du å få nupper da? Plis hjelp meg!
englove Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Jeg bruker Unirens fra Kondomeriet som jeg smør på etter barbering, og gjerne om morgenen dagen etter også. Er blitt mye mindre plaget etter jeg begynte med denne!
Moscato Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Jeg barberer stort sett tre-fire ganger i uka, omtrent hver gang jeg dusjer. Da bruker jeg intimsåpe i stedet for barberskum, og passer på å ha en høvel som er greit skarp. Det fungerer helt fint for min del, og jeg får ikke røde nupper i det hele tatt. Det må jo gjøres ofte, men i dusjen går det kjapt og man slipper å tenke på det som et eget gjøremål, på en måte.
sequin Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 jeg bruker også unirens om jeg barberer, men får bedre resultat med epilator (ja det er et helvette).
Hannepanne123 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2011 Jeg bruker Unirens fra Kondomeriet som jeg smør på etter barbering, og gjerne om morgenen dagen etter også. Er blitt mye mindre plaget etter jeg begynte med denne! går det an å få kjøpt unirens eller lignende kremer andre steder?
camze Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 Jeg bruker også unirens, men synes ikke det fungerer :S Blir da røde nupper uansett.. 1
Lulilelu Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 Å vokse bikinilinjen selv er utrolig lett. Ville prøvd noen ganger til før du gir det helt opp. Når du barbarer så ikke bruk en gammel høvel. Bruk intimsåpe. Jeg har prøvd den Unirens som syns ikke den er noe. Fikk mye bedre resultat med den lille rosa flasken som selges på vanlig matbutikk. Husker absolutt ikke hva den heter, men de har intimsåpe og den kremmen i samme serie.
Ego Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 Har nylig forsøkt intim shaving gel fra RFSU - og for første gang har jeg ikke hatt noe problem med nupper (husk likevel kvass og fin høvel)
Hannepanne123 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 16. mai 2011 takk for gode svar! er det slik at jeg burde ha en egen barberhøvel til å bruke på bikinilinja? ikke den samme som jeg bruker under armene osv?
Moscato Skrevet 16. mai 2011 #11 Skrevet 16. mai 2011 Jeg bruker den samme høvelen. Tar ikke selve kjønnsleppene da..
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #13 Skrevet 16. mai 2011 jeg bruker også unirens om jeg barberer, men får bedre resultat med epilator (ja det er et helvette). hvilken epilator bruker du? jeg har en billig en, men den tar ikke bort alt like lett.
Sissan9 Skrevet 16. mai 2011 #14 Skrevet 16. mai 2011 Har en fra Braun. Den tar ALT. Må peele et par dager etterpå for å unngå inngrodde hår. Men så er det også lenge til man trenger neste gang - vedlikehold med pinsett om nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #15 Skrevet 16. mai 2011 Har en fra Braun. Den tar ALT. Må peele et par dager etterpå for å unngå inngrodde hår. Men så er det også lenge til man trenger neste gang - vedlikehold med pinsett om nødvendig. Hvilken? Og må man spare opp masse hår før hver gang man skal bruke epilatoren?
Hinata Skrevet 16. mai 2011 #16 Skrevet 16. mai 2011 Jeg vokser selv, liker best brazilian hard wax som jeg kjøper på vita, det gjør litt mindre vondt enn stripsene til veet.
Fanderay Skrevet 16. mai 2011 #17 Skrevet 16. mai 2011 Epilator. AUAUAU -det høres sykt vondt ut? Jeg bruker såpe(bruker helst en babysåpe), ikke barberskum. Høvel med bare et blad, uten sånn fancy-fuktighetsstripe. Og hvis jeg ser antydning til nupper, bruker jeg en kroppsbørste for å få bort død hud- dvs jeg bruker en neglebørste :gjeiper:
Sissan9 Skrevet 16. mai 2011 #18 Skrevet 16. mai 2011 Silk epil heter den. Det er vondt, men ikke sykt vondt. Bruker den påsatsen med flest "pinsetter", og så en dings utenpå som gjør det hele litt skånsomt og strekker huden litt. I tillegg strammer jeg selv. Det fungerer helt fint. Vondest i starten. Etterhvert blir det færre hår også, og mykere, hver gang man epilerer. De må gjerne bli 3-4 mm lange, men det er ikke hel stubb slik det blir når man barberer - kanskje 1/3 av hårene som kommer av gangen. Og så virker det som om man herdes over tid. Eller kanskje bare venner seg til smerten.
camze Skrevet 16. mai 2011 #19 Skrevet 16. mai 2011 http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=146847 Denne epilatoren du bruker? Er den bra da? Jeg har lyst å kjøpe meg slik, men er livredd for at det skal gjøre vondt
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #20 Skrevet 16. mai 2011 Jeg har faktisk ikke et eneste synlig hår på bikinilinja. Ganske snålt eller, eller finnes det flere der ute?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå