AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Kusinen min skal studere i Oslo fra høsten av, og skal leie et stort, fint rom med god standard hjemme hos oss. Dvs, hun skal leie av foreldrene mine. Hun må betale 5000 kr, og det er for husleie, strøm, internett. Hun skal bo sammen med oss i huset vårt, og dele bad, vaskerom, kjøkken og stue med oss. Vi har også en tv-stue som vi unge bruker. Mat må hun betale selv, men hun vil nok få spise sammen med oss lørdag og søndag. Hun syns dette er dyrt, og sier at hun sikkert hadde funnet noe billigere... Vi bor i Oslo, på vestkanten, så jeg tviler på det ... eller hva sier dere?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Hmm, siden det bare er ett rom, tror jeg nok at jeg hadde leita etter et bedre tilbud 22
olma Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 enig med ab over her, for ett rom er det ganske mye penger.. jeg leier leilighet er på løkka, og vi er to stk som betaler 11300,- til sammen.. og da har vi hvert vårt soverom og inkl. fyring og vv. ville aldri betalt 5000,- for kun ett rom! 1
Næjøss Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Ja, jeg synes 5000 er mye penger, med tanke på at man finner hybler og mindre leiligheter til denne prisen med alt inkludert. 5
Miss moneypenny Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 Det kan være at hun finner noe billigere, men jeg tviler på at det blir under like bra omgivelser. Her må hun dele kjøkken og bad med familie, skal hun under 5000 kr må hun sikkert regne med å dele med fremmede folk, og det er ikke sikkert rommet er like stort, og har like god standard. Jeg syns ikke 5000 kr er dyrt med tanke på at det er Oslo det er snakk om, men jeg syns det er dyrt når det er snakk om familie. Det koster neppe 5000 kr å ha jenta i hus.. særlig når hun skal kjøpe maten sin selv. Og foreldrene dine er heldige som har et familiemedlem som vil leie istedetfor en fremmed hvis det er sånn at de skal leie ut uansett. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 HÆ? Hva faen? Foreldrene dine er jo typiske hushaier! Dette er altfor dyrt! Skam dere! I tillegg, siden det er slekt, hadde dere faktisk hatt mulighet for å sørge for at jenta slapp å jobbe seg ihjel ved siden av studiene og kunne konsentrert seg om skolen. Nå går hele stipendet bort på ETT privat rom. Nei fy faen. Folk eiger ikke skamvet lenger. 16
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 Jeg synes det var litt mye, så litt på finn og man finner lett bedre og billigere steder. Eks denne hybelen på frogner., eller denne Min lenke. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 Ville det vært billigere om hun fikk maten inkuldert?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #11 Skrevet 16. mai 2011 For ett rom inne i hjemmet til en hel familie, der KUN dette rommet er ens eget, og alle andre i huset bor i hele huset... og disse andre i tillegg er familie. Ja, jeg synes det er mye. Jeg ville heller flyttet inn i bo-kollektiv til samme eller lavere pris. Da står alle på lik linje og man bor ikke i ett rom i noens hjem. Selv leier jeg en ettroms leilighet med min egen balkong, mitt eget bad, mitt eget kjøkken og mitt eget oppholdsrom. Det er ingens hjem, jeg deler ikke med andre, og jeg betaler 1300,- mer en hva dere har tenkt å kreve for rommet hjemme hos dere. Jeg ville aldri flyttet inn til familie, på ett rom, for så høy leie. Om det er i den fineste villa på frogner eller hvor i verden det er, aldri i verden. 11
Gjesten Skrevet 16. mai 2011 #12 Skrevet 16. mai 2011 Jeg hadde faktisk uten et snev av tvil valgt studenthybel fremfor å betale 5000 for å bo hos familie. SIO har kvartetter der man har eget rom og bad, og deler et stort kjøkken med 3 andre. Det er faktisk et mye bedre tilbud når det koster under 4000 kr å bo der. Hos SIO deler man da kjøkken med like mange som hos dere (færre, hvis du har søsken), men man har privat bad og betaler mye mindre. For å svare tydelig: JA, jeg synes det er kjempedyrt, og er faktisk litt sjokkert over at dine foreldre vil ha så mye penger av sin niese. 13
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #13 Skrevet 16. mai 2011 Så kan jeg si at jeg betaler 4000 i mnd(for husleie, strøm, internett) og må betale maten min selv. Det er jeg og kusinen min som skal dele tv-stua. Ellers bruker vi kjøkkenet med foreldrene mine.
Gjest boblebrus Skrevet 16. mai 2011 #14 Skrevet 16. mai 2011 Ja, jeg synes 5000 er mye penger med tanke på at det kun er snakk om et rom, og at dere er i familie. Da ville jeg heller foretrukket bokollektiv, som nevnt over her.
Bellamy Skrevet 16. mai 2011 #15 Skrevet 16. mai 2011 Aldri i verden om jeg hadde betalt 5000kr for et ROM.. 1
Gjest gurimalla Skrevet 16. mai 2011 #16 Skrevet 16. mai 2011 Jeg synes det var dyrt. Leier dere ut dette rommet i dag for samme prisen? Hvis dere leier ut rommet i dag til denne prisen er det OK, hvis ikke synes jeg foreldrene dine er griske.
Daria Skrevet 16. mai 2011 #17 Skrevet 16. mai 2011 I forhold til markedspris er det vel ikke så ille (avhengig av størrelsen på rommet, avstand til sentrum/kollektivmuligheter osv), men å kreve markedspris av familie skurrer litt hos meg... 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #18 Skrevet 16. mai 2011 Så kan jeg si at jeg betaler 4000 i mnd(for husleie, strøm, internett) og må betale maten min selv. Det er jeg og kusinen min som skal dele tv-stua. Ellers bruker vi kjøkkenet med foreldrene mine. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men å måtte betale så mye for å bo hjemme, og i tilegg måtte kjøpe din egen mat høres for meg veldig rart ut. Når måtte du begynne å betale husleie for å bo hjemme og hvor gammel er du?
Gjesten Skrevet 16. mai 2011 #19 Skrevet 16. mai 2011 (endret) Så kan jeg si at jeg betaler 4000 i mnd(for husleie, strøm, internett) og må betale maten min selv. Det er jeg og kusinen min som skal dele tv-stua. Ellers bruker vi kjøkkenet med foreldrene mine. Denne informasjonen endrer ingenting, etter min mening. Bortsett fra at jeg får litt sympati for deg som må betale 4000 kr og egen mat når du bor hos dine foreldre. Med mindre du er et stykke opp i 20-årene, synes jeg ikke det er naturlig. Endret 16. mai 2011 av Gjesten 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #20 Skrevet 16. mai 2011 5000 er ganske mye. Jeg har en søster som leier en 50kvm stor leilighet for 4000 + strøm. Leiligheten har to soverom, bad, liten gang og stue/kjøkken. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå