Chiquita Skrevet 8. november 2003 #1 Del Skrevet 8. november 2003 Hei. Jeg vil nå etterlyse andre "langtidsprøvere"... (for det er da vel ikke bare meg her) Jeg er en jente på 21 år, og er samboer med verdens herligste Bananmann. Vi har vart prøvere siden mai-00. Kom omsider til utredning i mars i år, og utredes nå i alle kriker og kroker. Jeg har manglende EL, og prøver derfor Pergotime (som skal stimulere EL) Bananmannen har et litt høyt antall sædseller med "unormal kroppsbygging", og han skla inn til ny kontrollprøve nå om litt over en uke. Noen andre som er i "samme" situasjon? (Jeg tenker da på "langtidsprøving") Kom og skriv om dere da, og litt hvor dere er i "prosessen", e.l. Vi må holde sammen! *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 8. november 2003 #2 Del Skrevet 8. november 2003 Hva er langtidsprøving? For noen kan dette være 2 mnd, for andre 2 år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 8. november 2003 #3 Del Skrevet 8. november 2003 Kan vel passe i den kategorien der ja.. Rekner med at du mener de som har prøvd i år istedet for måneder ?! Har prøvd siden sommeren 2000. Problemet er svømmerene. Har hatt et prøverørsforsøk og et fryseforsøk. Ble gravid på på det siste,men hadde SA i 5. uke. Skal antakelig begynne på ny prøverørsrunde nå 12 november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. november 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 8. november 2003 DEt er jo opp til hver enkelt å definere, men jeg definerer "langtidsprøving" som prøving som har prøvd i ca 9 mnd, eller mer... *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. november 2003 #5 Del Skrevet 8. november 2003 Vil nå ikke si at prøving i 2 mnd er å prøve i lang tid. Man har tross alt kun 1 eggløsning i mnd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prøver Skrevet 8. november 2003 #6 Del Skrevet 8. november 2003 Hei, du er nok ikke alene. Vi har prøvet nå i 2 år, har gått på pergotime i 1 år uten resultat. Jeg har fått beskjed om at jeg ikke har el i det hele tatt, utrolig nok greide vi det for 4 år siden og fikk da en herlig sønn. Er veldig glad for det, men ønsker veldig å få en til. Skal inn på ullvål til torsdag, gleder meg veldig til hva legen har å si........ Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. november 2003 #7 Del Skrevet 9. november 2003 Kjære Chiquitavennen, du som skal gifte deg og har så god kjole smak, nå må du ha litt til tålmod..... Du får ikke på deg vidunderet hvis du er 7+ veittu..... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. november 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 9. november 2003 Kjære Chiquitavennen, du som skal gifte deg og har så god kjole smak, nå må du ha litt til tålmod..... Du får ikke på deg vidunderet hvis du er 7+ veittu..... :blunke: Nå er det vel ikke DET denne tråden handler om da. Jeg er int i å høre fra de andre "langtidsprøverene" her inne. Men dersom vi skulle være så heldig at vi får "klaff i mnd før bryllupet, så skla vi nok fikse det også (bryllupet blir da kraftig framskyndet) *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elly Skrevet 9. november 2003 #9 Del Skrevet 9. november 2003 Vi har prøvd i 14 mnd, og er nå akkurat ferdig med min tredje pergo kur..... så da er det bare å vente på neste mens nok en gang...... som jeg aldri vet når kommer. Funker ikke denne kuren heller, tror jeg neste steg er testing av min manns svømmere..... Elly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 9. november 2003 #10 Del Skrevet 9. november 2003 Vi har prøvd nå siden slutten av 2000. håper vi lykkes snart er rent deprimerende det her... har tenkt på å skaffe hjelp hos legen snart men tenkte å tempe et par mndr til først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightgrl Skrevet 10. november 2003 #11 Del Skrevet 10. november 2003 Vi har prøvd siden august 2001 Har vært på utredning - jeg har gått på en pergotime kur og hadde EL da, har også vært igjennom laparaskopi, og alt var i orden. Sambo har levert sædprøve som vi får svar på i overimorgen + at vi får svar på om jeg får EL av meg selv (uten pergo). Dere kan tro jeg er spent!!! :o Men jeg må si det er utrolig fint å lese at det er flere i samme båt... Man kan lett miste motet i en sånn situasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest april37 Skrevet 10. november 2003 #12 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har vært uten p-piller ca 1 år. Det er ikke før de 4 siste månedene vi har fokusert på sex rundt EL. Før har vi "tatt det som det kommer"... Hadde muligens en SA i juni. Skal bestille time hos Gyn for utredning ganske snart. Greit å ha alt klart særlig pga alderen. Ønsker alle de andre lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geita Skrevet 10. november 2003 #13 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg og samboeren har også vært prøvere i over ett år. mannen har tatt sædprøve og jeg har tatt blodprøver for å påvise om jeg har hatt EL. Vi har ikke fått svar på prøvene ennå. Skal til Ullevål for videre utredning i begynnelsen av desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #14 Del Skrevet 10. november 2003 Vi har vært prøvere i 3 1/2 år nå, har litt endo, men ellers er visst alt ok, Har prøvd pergotime uten hell. Venter nå på IVF. Hilsen Gulle (som ikke er innlogget) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2003 #15 Del Skrevet 11. november 2003 Vi har prøvd siden starten av 2002, men ingenting skjer... Slitsomt og leit.. Nå har det seg slik at jeg i tillegg har legeskrekk, så det er helt uaktuelt å gjøre noe annet enn å fortsette å prøve på vanlig vis... Hvordan får man testet svømmerne til mannen...? Kan han gå til fastlegen sin og ordne dette evt. bli sendt videre derfra....? @shygirl@ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightgrl Skrevet 11. november 2003 #16 Del Skrevet 11. november 2003 Ja, jeg er sikker på at mannen kan gå til sin fastlege og få ordnet en sædprøve via han. Du har en tøff mann skjønner jeg 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. november 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 11. november 2003 Hvordan får man testet svømmerne til mannen...? Kan han gå til fastlegen sin og ordne dette evt. bli sendt videre derfra....? @shygirl@ Hei du. Legeskrekk er ikke noe morro, nei. Og spesielt ikke når det er DETTE det gjelder. For å få testet mannens svømmere kan han gå til fastlegen sin, ja. Om han legger fram barnløshets-problemet der, så vil jeg nok tro han kan få en rekvisisjon til sædprøve, ja. (Som må leveres på sykehus i de fleste tilfellene, men det får dere opplysninger om) *lykke til* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 11. november 2003 #18 Del Skrevet 11. november 2003 Sluttet med pillen for 4 år siden, men vi tenkte ikke noe større på det før for 1 1/2 år siden. Da var det i gang med utredning. Mannen min fikk påvist dårlig sæd kvalitet. Vi har vært igjennom et prøverørs forsøk som ble avbrutt, da det ikke ble noe befruktet egg. Nå venter jeg bare på mensen i november så skal vi ringe sykehuset igjen. Og da blir det medisinering i desember og uttak i januar. Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 11. november 2003 #19 Del Skrevet 11. november 2003 Hører nok til her jeg også Har prøvd siden sept 01 og er temmelig lei Er nå i gang med vårt første prøverørs forsøk skal i gang med sprøyter 19 nov håper det går bra. Er godt, frustrerende,tøft +++ å endelig kommet så langt, men nå gjennstår bare se hvordan dette ender. HÅPER VI SNART KAN STARTE EN BLÅ BØLGE HER INNE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightgrl Skrevet 12. november 2003 #20 Del Skrevet 12. november 2003 Hmm... Dere som er i gang med prøverør (eller allerede har forøkt) - er det fordi det er noe galt med en av partene? Jeg bare lurer, for jeg fikk nemlig vite i dag at alt er i skjønneste orden med både sambo og meg, men allikevel lurte han på om vi ville gå videre til prøverør. Vi har forsøkt i litt over 2 år, men jeg er bare 24 år gammel og føler det er riktig å vente litt med å ta et såpass "stort" skritt - iallefall med tanke på at alt er i orden (fysisk) med oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå