marieee Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Jeg "la om livsstilen" for en måned siden, begynte å spise sunt og trene. Jeg jogger ca.5 ganger i uken og har gått ned 4 kilo (ca.1 kilo i uken). Problemet mitt er styrketrening, som jeg har innsett er viktig for å bevare muskelmasse og få en strammere kropp. Jeg er så svak at det nesten er umulig!! Joggingen har gjort at jeg har sterke ben så knebøy og lignende går fint. MEN jeg klarer ikke en eneste armheving og kollapser bare jeg prøver. Jeg ønsker virkelig å få sterke, fine armer men vet ikke hva jeg skal gjøre. Det går jo ikke an å trene seg til å bli sterkere, når jeg ikke klarer EN engang!? Jeg tar imot gode tips med stor takknelighet!!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Du kan jo trene armer med andre øvelser som f eks med en treningsstrikk eller lette vekter (eks en halvliterflaske med vann i hver gånd) Google for øvelser. Ang. armhevinger så kan du begynne å ta dem mot en vegg, mye lettere. Så går du over til vanlige på gulvet på knærne når du klarer det og videre til å ha tærne nedi:) Pass på at du ikke faller ned mellom skulderbladene eller svaier alt fo mye i ryggen. Ryggen skal ha en naturlig S form, altså en liten svai, men ikke så mye:) Lykke til! 4
Leifr Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Jepp. En rimelig trinnvis progresjon kan være: 1. Armhevinger mot vegg 2. Armhevinger mot bordkanten 3. Armhevinger på knærne 4. Armhevinger på tærne Evt. kan du bytte ut trinn tre med armhevinger mot noe lavere enn bordet (ca. halvparten så høyt). Når du greier flere sett på 20 på det trinnet du er på, er det nok på tide å øke til en vanskeligere variant. Ellers er det en betydelig overføringsverdi mellom benkpress/gulvpress og armhevinger, så det er en alternativ rute å ta. Enten du velger å bruke vektstang, manualer, en ryggsekk med bøker, eller bikkja. 1
marieee Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2011 Ts her! Tusen takk for gode tips! Da skal jeg prøve en lettere variant neste gang :-)
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #5 Skrevet 17. mai 2011 Ser ikke helt koblingen mellom jogging og sterke ben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå