Gå til innhold

50% sykmeldt, fleksibel arbeidstid og uker med helligdager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har over lengre tid vært 50% sykmeldt, jobber altså 50%. Noen uker jobber jeg 2,5 dager, andre jobber jeg fem halve dager, noen uker jobber jeg én dag og tre kvelder - med andre ord, jeg regulerer arbeidstiden selv, har ingen avtale om når jeg skal jobbe i løpet av uka, bare det utgjør 50%.

Hvordan blir nøkkelen for arbeidstid når det dukker opp uker med helligdager? F.eks. denne uka med 17. mai i morgen. Skal jeg da jobbe 50% av fire dager? 50% av 4.5 dager? Hva blir riktig her, overfor både meg og arbeidsgiver? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen, ingen, ingen som vet?

Skrevet

Eg har vore 50% sjukmeld i vinter, utan avtale om faste dagar å jobbe. Når det har vore helligdagar inn i bildet, har det utgjort 50% av dei resterande kvardagane den veka, altså fire halve dagar denne veka, om eg hadde vore 50% sjukmeld no. Trur det er det mest naturlege å gå utifrå, men du må nesten sjekke med leiaren din/personalkontoret for endleg avklaring.

Skrevet

Eg har vore 50% sjukmeld i vinter, utan avtale om faste dagar å jobbe. Når det har vore helligdagar inn i bildet, har det utgjort 50% av dei resterande kvardagane den veka, altså fire halve dagar denne veka, om eg hadde vore 50% sjukmeld no. Trur det er det mest naturlege å gå utifrå, men du må nesten sjekke med leiaren din/personalkontoret for endleg avklaring.

Samme da jeg var sykmeldt 50%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...