Essi89 Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 (endret) Håret mitt er tynt, litt under skuldrene langt og ganske "frizzy". Jeg har en del fall i håret, spesielt rundt tinningene (det kan finne på å kruse seg der). Skal til frisøren snart og ta foliestriper med to forskjellige "blond-farger", og tenker å hamstre inn noe hårprodukter for å få orden på håret i ettertid. Jeg trenger anbefalninger på: 1) Et produkt som gir volum (ikke hårspray). Var hos frisøren på konsultasjon og da ble det anbefalt et REDKEN-produkt som hun sa var en "gel-spray", men når jeg forsøker å finne denne på nettet kommer det bare opp en gel-spray som er for krøllete hår? Kan det være denne? Den skulle også motvirke fett hår - hun hadde testet det ut ved å ikke vaske håret på 5 dager og det hadde fortsatt sett nyvasket ut... Vet du hva dette er? 2) Et produkt som samler håret i tuppene - det blir veldig "sprikete" til meg, og da fikk jeg anbefalt et slikt produkt for å gi en illusjon av volum. 3) En varmebeskyttende spray til å ha i håret før jeg retter det/krøller det/bølger det. 4) En god hårkur Felles for alle produktene er jo at de skal være ordentlige merker (les: ikke sunsilk og fruktis) og de skal lukte godt og fungere bra! Jeg bryr meg ikke om HVILKET merke det er, om det er Tigi eller Redken. Men er det et poeng å kjøpe alt fra samme merke? Endret 16. mai 2011 av Essi89
Gjest Lottiplott Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Jeg bruker hårpudder fra OSIS for å få litt mer liv, hold og volum i håret
Gjest NozMonster Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Redken- Anti Snap er en utmerket kur!! den er ganske dyr, men drøy som bare det! jeg pleier ikke å skylle den ut selvom det står at man skal det. Men har aldri opplevd å få fett hår eller andre problemer på grunn av det! ellers så kan du bare si dette du skrev til frisøren, så kommer hun med det som passer best for ditt hår!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Kan 1. spørsmål være wool shake? http://www.feelunique.com/p/Redken-Style-Connection-Wool-Shake-08-Gel-Slush-Texturizer-145ml
Essi89 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2011 Kan 1. spørsmål være wool shake? http://www.feelunique.com/p/Redken-Style-Connection-Wool-Shake-08-Gel-Slush-Texturizer-145ml YES!! Tusen takk - da blir den #1 på kjøpelista mi!
Gjest Harriet Skrevet 17. mai 2011 #6 Skrevet 17. mai 2011 For nydelig volum er jeg blitt helt avhengig av Dust it fra Schwartskopf. Det er bare helt genialt og jeg har vært avhengig helt siden frisøren min introduserte meg for det.
Yasi Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 Beste varmebeskyttende sprayen i min verden er Flatout fra KMS! Min lenke.
ondebanan Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 Gel-sprayen fra Redken er garantert Wool Shake.
Essi89 Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 18. mai 2011 (endret) For nydelig volum er jeg blitt helt avhengig av Dust it fra Schwartskopf. Det er bare helt genialt og jeg har vært avhengig helt siden frisøren min introduserte meg for det. Jeg har dustit men er ikke fornøyd med denne. Den gjør håret fortere fett, er vanskelig å kamme ut og holder dårlig i håret mitt. Denne wool-sprayen som har blitt nevnt fra Redken, derimot, hadde skikkelig hold og volum også på dag 2 og 3. Håret var lett å kamme ut, også kunne jeg bare "puffe det opp" med hendene etterpå. Beste varmebeskyttende sprayen i min verden er Flatout fra KMS! Min lenke. Takk! Denne så bedre ut enn den jeg har funnet fra før. Blir nok å gå litt etter lukten når jeg kommer til USA og skal kjøpe, men denne er notert! Til dere som skriver om denne wool-sprayen: Har du prøvd den? I tilfelle, er du fornøyd med den? Jeg har bare brukt den en gang, etter frisørbesøk, men var utrolig fornøyd de 2-3 dagene jeg prøvde den (måtte jo forsøke og se om håret holdt seg like fett-fritt og volumøst som frisøren lovte!) Endret 18. mai 2011 av Essi89
Mortifera Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 På nr.2 vil jeg absoulutt anbefale moroccanoil. Jeg har pistrete, blondt hår som spriker i tuppene etter at jeg begynte med oljen har det blitt totalt forandret! Beste hårproduktet noen sinne,lukter utrolig godt, er drøy i bruk og prisen er heller ikke så værst. Tror den ligger på ca. 200-300 kr på frisørsalonger
Gjest Harriet Skrevet 20. mai 2011 #11 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har dustit men er ikke fornøyd med denne. Den gjør håret fortere fett, er vanskelig å kamme ut og holder dårlig i håret mitt. Denne wool-sprayen som har blitt nevnt fra Redken, derimot, hadde skikkelig hold og volum også på dag 2 og 3. Håret var lett å kamme ut, også kunne jeg bare "puffe det opp" med hendene etterpå. Takk! Denne så bedre ut enn den jeg har funnet fra før. Blir nok å gå litt etter lukten når jeg kommer til USA og skal kjøpe, men denne er notert! Til dere som skriver om denne wool-sprayen: Har du prøvd den? I tilfelle, er du fornøyd med den? Jeg har bare brukt den en gang, etter frisørbesøk, men var utrolig fornøyd de 2-3 dagene jeg prøvde den (måtte jo forsøke og se om håret holdt seg like fett-fritt og volumøst som frisøren lovte!) Da er jeg redd du bruker for mye av den. For meg med typisk nordisk hår, masse hår, men har lett for å bli hengende rett ned så var Dust-it løsningen. Frisøren viste meg hvor lite som skal til og hvordan bruke det for å få best mulig effekt. Så at Jan Thomas også brukte dette og la vekt på "less is more".
Essi89 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 21. mai 2011 Da er jeg redd du bruker for mye av den. For meg med typisk nordisk hår, masse hår, men har lett for å bli hengende rett ned så var Dust-it løsningen. Frisøren viste meg hvor lite som skal til og hvordan bruke det for å få best mulig effekt. Så at Jan Thomas også brukte dette og la vekt på "less is more". Hmm, det kan godt hende, altså.. Men t.o.m. frisøren min sa at den ikke egnet seg særlig godt til min hårtype.. Men jeg er ingen hår-guru, så kan fort ha overdrevet bruken! Det eneste jeg vet er at denne wool-sprayen holdt LENGE, ga masse fint volum og var da iallfall enklere å dosere Så da prøver jeg denne neste gang, så har jeg dustit liggende i skapet i tilfelle!
Cæm Skrevet 21. mai 2011 #13 Skrevet 21. mai 2011 Redken- Anti Snap er en utmerket kur!! den er ganske dyr, men drøy som bare det! jeg pleier ikke å skylle den ut selvom det står at man skal det. Men har aldri opplevd å få fett hår eller andre problemer på grunn av det! ellers så kan du bare si dette du skrev til frisøren, så kommer hun med det som passer best for ditt hår! Redken anti-snap er super. Men det er jo en leave-in kur, så den skal ikke skylles ut... Beskytter mot varme også :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå