Gå til innhold

Inspirasjonstråden for mer effektiv trening

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!:)

Jeg tenkte vi kunne lage en inspirasjonstråd der vi kan legge ut tips for trening og helse, øvelser, med mer. Alt som kan få oss til å tenke anderledes/få mer effektiv trening.

Jeg er foreksempel veldig glad i denne dama og treningen hennes:

http://www.youtube.com/user/charliejames1975

Eller Scott Herman:

http://www.youtube.com/user/ScottHermanFitness

Noen andre gode?

Zuzana er genial. Hun har noen av de heftigste øktene jeg har prøvd. Jeg trener gjerne 1-2 timer på Aktiv trening når jeg er der. Men etter at jeg begynnte med HIIT klarer jeg ikke trene mere en MAX 20 min inkl oppvarming. Å så er du super støl etter et par dager. Du merker at du strekker muskel fiberene i muskler du aldri bruker hvertfall. Hun krever bare at du spiser riktig og ofte, å trener mellom 12-20 min om dagen 5 dager i uka.

http://www.bodyrock.tv/

Skrevet

fant ingen gode videoer på disse øvelsene, men personlig er jeg litt fan av front knebøy og turkish getup :)

Ohh frontknebøy, det har jeg ikke prøvd. Takk for tips! :helen:

Skrevet

Ohh frontknebøy, det har jeg ikke prøvd. Takk for tips! :helen:

Bare hyggelig :) Det er tyngre, men mye bedre for ryggen :jepp:

Skrevet

bra tråd å hente inspirasjon!

mitt bidrag blir mer en inspirasjon til å komme i gang med trening, vet selv at det er ganske vanskelig å holde på motivasjonen. Det jeg har gjort er at jeg har funnet et bilde av en kropp som jeg kunne tenkt å se ut som. Det henger på kjøleskapet og har også bildet på telefonen som jeg ser på når jeg kjenner jeg mister motivasjonen, og tenker at hvis jeg pusher meg selv så kan jeg nå målet. virker i alle fall for meg :)

Skrevet

fant ingen gode videoer på disse øvelsene, men personlig er jeg litt fan av front knebøy og turkish getup :)

Måtte jo se hva turkish getup og var, sjekk ut denne:

Sick! :trene:

Skrevet

Det jeg har gjort er at jeg har funnet et bilde av en kropp som jeg kunne tenkt å se ut som. Det henger på kjøleskapet og har også bildet på telefonen som jeg ser på når jeg kjenner jeg mister motivasjonen, og tenker at hvis jeg pusher meg selv så kan jeg nå målet. virker i alle fall for meg :)

Det har jeg også gjort :jepp: (bare at jeg har bildet på pc'en) Funker som bare det med en liten reminder ja!

Måtte jo se hva turkish getup og var, sjekk ut denne:

Sick! :trene:

Haha, det var ganske sjukt ja! Men han jukser :snurt: Jeg har fått streng beskjed av veilederen min at jeg ikke har lov til å bruke den ledige hånden til å hjelpe meg med, hverken på vei opp eller ned. Men så holder jeg bare en 1 kg manual opp mot taket også da :fnise:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mitt beste tips er å ha mål. Konkrete, oppnåelige mål. Ha gjerne ett par kortsiktige som f. eks:

"jeg skal drikke 1,5 liter hver dag innen to uker" eller

"de neste tre ukene skal jeg trene fire ganger hver uke".

"jeg skal redusere antall snacks pr dag til kun to enheter, og minst en av dem skal bestå av frult (innen to uker)

Langsiktig kan f. eks være "innen 8 uker skal jeg ha gått ned 5 kg", "løft XX mer i valgt øvelse" eller lignende. Ett dårlig mål er "jeg vil gå ned i vekt", fordi det sier ingenting om hvor mye, eller hva slags tidsramme. Det gir deg ingen utfordringer og ikke noe konkret å jobbe medø

Jeg merker hvertfall selv at om jeg ikke har noen konkrete mål å jobbe mot, så blir treningen fort rørete og litt halvslapp.

Prøver også å teste ut hvertfall en ny øvelse for hver gang jeg trener, for å se om jeg kan bytte ut ting jeg har gjort veldig lenge, eller bare se om det funker/ikke funker for meg.

Endret av Spøkelse
Skrevet

Stilig med sånne powerworkouts (Charlie James, Susanna Light eller hva hun heter), tenker at man kan gjøre hjemme/på hotellrom, men så blir det ikke noe av fordi jeg er redd for å ødelegge restitusjonen i forhold til de ordentlige styrketreningene?

Forsåvidt litt lei av styrke, kanskje bare kjøre sånne i stedet? Men er de virkelig så effektive som disse damene skal ha det til?

Henger uansett her og sjekker tips, trenger litt forandring i programmet snart :)

Skrevet

www.toneitup.com - Genialt!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...