AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Jobbet for et år siden i et stort selskap, og der er det mange avdelinger i flere byer og land. Jeg ble ansatt i en stilling som overrasket meg i innhold, og leveransene bar preg av at jeg ikke var "ekspert" på akkurat det fagområdet. Jobbet der i 3 år (kom med på prosjekter o.a). Ønsket så desperat å flytte til hjembyen etter mange år ute, og tok en annen jobb hos en helt annen arbeidsgiver. Kunne ha søkt internt i selskapet, men erfaringsmessig ville det ta lang tid å kunne få en jobb akkurat i hjembyen. Derfor flyttet jeg ok tok en annen jobb. Etter 1 år i den stillingen, ønsker jeg meg tilbake til det store selskapet - men helt annen avdeling/fagområde. "Ansattprofilen/scores" på den enkelte ansatte blir lagret elektronisk i 3 år etter at den sluttet", heter det. Er det liv laga og ok å søke sitt "gamle selskap" igjen? Negativt? Positivt?
Næjøss Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Er da ikke noe galt i å ønske seg tilbake søk iveg :D 1
Klematis Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 I mitt firma er hvertfall ingen problemer med å søke igjen om du har sluttet, mange som gjør det. En fordel er jo at du kjenner til selskapet og selskapskulturen, så for dem blir det litt mindre opplæring. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Takk skal dere ha. Da vil jeg søke stillinger som interesserer og som jeg vet jeg er trygg på faglig sett. (Lurer jo litt på det med lønn også. Kan hende de har sine "stiger", og hva om jeg tjener noe over lønnsnivået de opererer med for de stillingene jeg søker. Håper gapene ikke er for store, om jeg skulle være så heldig å bli vurdert som den aktuelle til en stilling i min hjemby. Selskapet er nemlig ikke lønnsledende. Likevel tilbys "konkurransedyktige lønninger".)
Klematis Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Takk skal dere ha. Da vil jeg søke stillinger som interesserer og som jeg vet jeg er trygg på faglig sett. (Lurer jo litt på det med lønn også. Kan hende de har sine "stiger", og hva om jeg tjener noe over lønnsnivået de opererer med for de stillingene jeg søker. Håper gapene ikke er for store, om jeg skulle være så heldig å bli vurdert som den aktuelle til en stilling i min hjemby. Selskapet er nemlig ikke lønnsledende. Likevel tilbys "konkurransedyktige lønninger".) Hos oss har vi lønnstige, men hvert trinn er ganske bredt. Og så stiger en i stigen etterhvert som en får mer erfaring, også innenfor samme jobb. Det er også vanlig å tilpasse stillingstittelen etter kandidaten. Selv om de f.eks. søker etter senioringeniør kan de ansette en overingeniør og lønne deretter. Når spørsmålet om lønn dukker opp ville jeg opplyst om hva jeg tjente i dag og sagt at jeg forventet det samme eller mer. Sjekk gjerne ut med snittet for ditt utdanningsår hos fagorganisasjonen din, det bør du minst ha.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 Når spørsmålet om lønn dukker opp ville jeg opplyst om hva jeg tjente i dag og sagt at jeg forventet det samme eller mer. Sjekk gjerne ut med snittet for ditt utdanningsår hos fagorganisasjonen din, det bør du minst ha. Innspill til tråden: Sier du i et intervju at du "forventer det samme eller mer", vil du selvsagt ikke få "mer"... Så hvordan det løses er en gåte.
Klematis Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 Innspill til tråden: Sier du i et intervju at du "forventer det samme eller mer", vil du selvsagt ikke få "mer"... Så hvordan det løses er en gåte. Vel, det kommer jo an på det. Om de tror du tar jobben uansett eller om de tenker at om du ikke får mer enn der du er nå så blir du bare værende der. Men i utgangspunktet så mente jeg at jeg enten ville sagt at jeg forventa minst samme lønn eller at jeg ville hatt f.eks. minst 5% mer. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #9 Skrevet 17. mai 2011 Kjenner en i Telenor som sluttet etter 2 år i selskapet. Han ville og flytte..så han fant seg en annen jobb innen noe helt annet i en veldig liten bedrift. Han trivdes ikke i en så liten bedrift med så få ansatte...og ønsket seg tilbake til Telenor igjen, så han søkte og søkte og fikk jobb der - denne gangen innen et helt anna område enn første gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå