Gå til innhold

Induksjon og nye kokekar

tigerpus

Anbefalte innlegg

Vi planlegger å bytte vår gamle komfyr i en induksjonsovn. Men da må vi visstnok bytte ut alle kokekarene våre i noen med magnetisk bunn. Er det noen som vet ca pris på disse i forhold til vanlige kjeler, og er det virkelig tilfelle at alt må byttes ut?

Tiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De ovnene virker ikke slik de skal hvis det ikke er riktig bunn, da det er reaksjonen mellom bunn og ovn som gjør ovnen til det den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sjekk med en magnet om kokekaret er magnetisk. Halvparten av mine gamle var det. Kokekar til induksjon er ikke dyrere enn andre.

De har gode kjeler til induksjon på Ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Du kan bruke alle kjeler som er magnetiske!

Mange av de gamle vi hadde var faktisk det!

Men nå har vi byttet ut alle med de som de selger på Ikea - de er kjempegode og ikke så dyre!

Er kjempefornøyd med induksjon!!!

-Charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :wink:

I en induksjonstopp genereres en virvelstrøm direkte i bunnen av kokekaret forutsatt at det er av stål eller jern! Det er mye raskere en vanlig ja faktisk raskere enn gass og like fintfølende!

Du sparer strøm og toppen blir ikke så varm som en vanlig komfyr!

Jeg laget engang pannekaker og gutten min på 3 år klarte å klatre opp på en stol og lene seg med den ene hånden oppå plata for å ta seg en smakebit! Han ble bare bittelitt rød inni hånden og grår nesten ikke engang......tenker med gru på hvordan den hånden hadde sett ut om det var en vanlig kokeplate!

-Håper du ble klokere nå? :-)

Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...