AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Hei! normalt å dele karakterene man får med hele slekta? Hver gang jeg har fått en karakter på universitete ønsker hele slekta å vite hva jeg fikk, i forkant av eksamen om jeg er godt forberedt osv. Dette gjelder ikke bare mamma og pappa, men besteforeldre, onkler, og tanter. Det er liksom blitt en selvfølge det at man prater om dette i tide og utide, og de veit fortløpende når jeg har eksamen og når resultatene kommer også videre. Er ikke alltid jeg ønsker å dele karakteren med alle, men føler jeg må det uansett, etter indirekte hinting og press. Synes det er greit med mamma og pappa, men hva med meir perifer slekt om ingifta tanter, onkler osv? Jeg er glad for all den støtten jeg får fra familien, men det blir noen ganger litt mye at absolutt alle skal ha fullt innsyn i studieprogresjonen min og karaktersnittet til enhver tid! Er dette unormalt? Noen som har det på samme måte? Er ganske redd for å si ifra iiogmed at dette har vært en selvfølge fra dag1.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Jeg er ikke vant til at det er sånn, i hvert fall. Foreldrene mine har nok en tendens til å skryte til onkler og tanter dersom jeg får gode karakterer, men det er ingen som pleier å spørre eller mase. 1
Gjest Reproductivist Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Fikk bare kjeft for bra karakterer jeg? Og ellers helt uinteresserte.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Tja, har det delvis slik. Men bruker bare å si at det gikk bra. Evt dårlig og at karakterer sier jeg ikke bort. Men nå vet jeg at tanter og onkler er misunnelige fordi deres barn ikke studerer, og jeg studerer et relativt "prestisjefylt" studie. Så de vil egengtlig hovere om jeg gjør det dårlig... Bestemødrene mine er de største sladrekjerringene jeg vet om, og de har overhode ikke begrep på karrakterskalaer, så de sier jeg iallefall ingenting til. Om jeg ikke vila at hele bygda skal vite det da... Mamma og pappa får vite det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå