Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg poster dete under karriere og utdanning fordi det er her det slår mest ut for meg. Jeg sliter med å konsentrere meg! Så fort jeg skal løse en oppgave eller lese noe jeg ikke finner kjempeinteressert blir alt mellom himmel og jord så mye mer gøy. Kan f.eks. sitte en time på en stol med en bok fremfor meg, og bare fått lest et par sider, da jeg ellers har brukt tida på å rydde i kontorsaker, lese gamle meldinger på mobilen, stirre ut vinduet osv. Har hatt ganske gode karakterer på skolen fordi jeg får helt panikkangst et par dager før det virkelig gjelder, og sitter dag og natt (bokstavelig talt) og studerer for harde livet, skippertak lenge leve, tjohei! :sukk:

Noen som kjenner seg igjen og har noen tips???

Har eksamen om to uker, og herregud, kommer jo ikke i gang!!! :kjefte:

( og det blir jo ikke bedre av at det ikke står mellom "liv og død" heller, driver og forbedrer karakterene i to gamle fag)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*kjempeinteressant skulle det stå der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg tildels igjen, selv om jeg skjerper meg når det er mye å gjøre. Du kan kanskje prøve å gå på lesesalen og avtale med deg selv at du leser en relativt kort stund av gangen, f eks 15 eller 30 min, før du tar (kort) pause, og at du ikke trenger sitte der hele dagen? Så kan du øke lesetiden etter hvert, eller bare fortsette sånn hvis det fungerer.

Sier jeg som må lese til to eksamener og akkurat nå burde gjort ferdig en jobb som skal leveres i morgen tidlig :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha eksamen, men går ut en tur, trener, ser TV, spiser masse godterier og kaker og gjør alt annet enn å lese og repetere.

Hvor er selvdisiplinen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...