Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt konfirmasjon i år, og konfirmanten har fått noen kort undertegnet med "familien" og så far i familiens navn. F.eks. "Hilsen familien Gunnar Fjell". Jeg synes dette ser så pussig og gammelmodig ut og ville aldri drømme om å gjøre noe sånn. Vedder dessuten på at det er mammene i familien som har fikset oppmerksomheten.

Vi undertegner med "navn på mor og far m. fam" til venner og naboer, eller "navn på et av barna" m. fam hvis det er gode venner av ungene som konfirmeres. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Vi skriver navnene våre, men jeg har sett noen som gjør det. De som har gjort det til min søster har vært mennesker hun ikke kjenner så godt. Noen ganger skriver jeg vel etternavn jeg også, så kjenner de oss igjen liksom ;)

Gjest gurimalla
Skrevet

Det hadde aldri i verden falt meg inn å gjøre noe slikt, det er helt utrolig gammeldags og nesten latterlig i vår tid.

Vi har foreløpig ikke gitt konfirmasjonsgave til noen som ikke vet hvem vi er når vi skriver fornavnene til alle sammen, men hvis det skulle vært aktuelt ville jeg skrevet hilsen "familien mitt etternavn/hans etternavn"

Gjest Gjest
Skrevet

Noen gjør det slik til spesielt stive anledninger, som jo konfirmasjonen er for en del dypt religiøse folk. Blandt annet. Særlig om de har fødselstall fra omkring krigen eller like før.

Skrevet

Jeg kunne godt gjort det om det var til en familie som først og fremst kjenner mannen min.

Hvis jeg er "hun som er gift med..." er det helt i orden synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt konfirmasjon i år, og konfirmanten har fått noen kort undertegnet med "familien" og så far i familiens navn. F.eks. "Hilsen familien Gunnar Fjell". Jeg synes dette ser så pussig og gammelmodig ut og ville aldri drømme om å gjøre noe sånn. Vedder dessuten på at det er mammene i familien som har fikset oppmerksomheten.

Vi undertegner med "navn på mor og far m. fam" til venner og naboer, eller "navn på et av barna" m. fam hvis det er gode venner av ungene som konfirmeres. Hva gjør dere?

Noen holder på gamle tradisjoner. Vi er så forskjellig. Om du syns det er stusselig,så kansje andre ikke syns det.

Kortet forteller jo at det er fra hele fam hans

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...