Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg 5 kilo på 2 uker! Jeg har spist mer enn vanlig, har også drukket mye mer siden det er så varmt ute. Men NÅ må jeg gjøre noe. Jeg pleide å veie meg hver dag før, men ville vende meg av med det. Det burde jeg ikke gjort, for nå veier jeg 5 kilo mer. ( Nei, jeg er ikke tynn, har ikke spiseproblemer heller) men er det noen som vet hvordan jeg kan motivere meg til å gå ned 5-8 kilo litt kjapt ? Skal ikke sulte meg, men heller spise litt mer mat med få kalorier i. Høres dette ok ut ?

Frokost - 1 grovt rundstykke

Lunce - Suppe ( 1-2 gulrøtter, litt blomkål, erter og brokkoli.

Kokes i grønnsaksbuljong)

Middag - Salat

Kveld - Frukt

De dagene hvor jeg skal spise grønnsaker til middag, tar jeg noe annet til lunce.

Jeg vil gjerne spise mindre karbohydrater, men får det ikke til. Føler at alt som er godt, er masse karbohydrater. Men det trenger ikke være sånn? I stedenfor å fokusere på det jeg ikke kan spise, burde jeg fokusere på det jeg kan spise.

Men jeg trenger tips til hvorda jeg kan motivere meg. Jeg er veldig impulvis når det kommer til spising, dette er et stort problem for meg. Jeg får sånne kick, hvor jeg ikke klarer å tenke nøye, alt jeg er fokusert på er å spise.

Jeg blir også veldig glad for tips til noe jeg kan kose meg med. Ikke frukt eller grønnsaker. Nøtter ? Men det inneholder masse kalorier og karbohydrater, ikke sant ?

Er desprat nå :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Reproductivist
Skrevet

.......

Jeg vil gjerne spise mindre karbohydrater, men får det ikke til.

.......

Jeg blir også veldig glad for tips til noe jeg kan kose meg med.......... Nøtter ? Men det inneholder masse kalorier og karbohydrater, ikke sant ?

Bare å spise mer fett og proteiner så orker du ikke og har ikke lyst på karbohydratene. F eks erter og ta mye fett på.

Jeg synes tomatpure er bra å kose seg med.

Nøtter har mye fett, bra/ok med proteiner og veldig lite karbohydrater.

Skrevet (endret)

Kom over denne idag, syns den er morsom :fnise:

Vedlegg fjernet ihht. reglene om bildebruk.

Ms. Raggsokk/mod.

Endret av Ms. Raggsokk
AnonymBruker
Skrevet

Hysterisk.

Skrevet

Kom over denne idag, syns den er morsom :fnise:

:ler: Unnskyld at jeg ler, men den var morsom! :lol:

Til deg TS: Hvis du har lagt på deg av drikke, så drikker du feil ting. Drikk VANN, vann og mer vann. Det er den beste tørsteslukkeren, og du legger ikke på deg et gram.

Når det gjelder kosthold er det lurt å lese seg litt opp på hva som er kalorifattig og ikke. Den planen du har satt opp kommer du til å kjede deg ihjel på, mulighetene for variasjon er mye større :)

Vil anbefale deg å som sagt lese litt, prøve deg litt frem og før opp måltidene dine f.eks her, så får du litt oversikt over hva du får i deg :)

Skrevet

Jeg har lagt på meg 5 kilo på 2 uker!

Middag - Salat

Kveld - Frukt

De dagene hvor jeg skal spise grønnsaker til middag, tar jeg noe annet til lunce.

Jeg vil gjerne spise mindre karbohydrater, men får det ikke til. Føler at alt som er godt, er masse karbohydrater. Men det trenger ikke være sånn? I stedenfor å fokusere på det jeg ikke kan spise, burde jeg fokusere på det jeg kan spise.

Men jeg trenger tips til hvorda jeg kan motivere meg. Jeg er veldig impulvis når det kommer til spising, dette er et stort problem for meg. Jeg får sånne kick, hvor jeg ikke klarer å tenke nøye, alt jeg er fokusert på er å spise.

Jeg blir også veldig glad for tips til noe jeg kan kose meg med. Ikke frukt eller grønnsaker. Nøtter ? Men det inneholder masse kalorier og karbohydrater, ikke sant ?

Merker desperasjonen ja, for det der så kjedelig ut. Som om du straffer deg selv. Mat skal jo være en glede. Mosjon også. Og her ser jeg ikke noen gladmeldinger.

Skrevet

Jeg har lagt på meg 5 kilo på 2 uker! Jeg har spist mer enn vanlig, har også drukket mye mer siden det er så varmt ute. Men NÅ må jeg gjøre noe. Jeg pleide å veie meg hver dag før, men ville vende meg av med det. Det burde jeg ikke gjort, for nå veier jeg 5 kilo mer. ( Nei, jeg er ikke tynn, har ikke spiseproblemer heller) men er det noen som vet hvordan jeg kan motivere meg til å gå ned 5-8 kilo litt kjapt ? Skal ikke sulte meg, men heller spise litt mer mat med få kalorier i. Høres dette ok ut ?

Middag - Salat

Kveld - Frukt

For å holde idealvekten over tid nytter det ikke med sultedietter som det du skisserer her.

Mat og vekt skal ikke være et problem, mat skal være en kilde til glede og liv. Det betyr at du både skal kunne kose deg med det lille ekstra, og at du har en sunn livsstil.

Kort sagt:

- Spar alt av snop, brus og alkohol til lørdagen.

- Drikk vann (evt te og kaffe) i stedet for juice eller brus.

- Spis fullkornsprodukter

- Spis mye grønnsaker og frukt (5 om dagen)

- Spis fisk 3-4 ganger i uka til middag

- Spis en vegetarmiddag i uka

- Del middagstallerkenen din slik: 1/3 kjøtt, 1/3 pasta/ris og 1/2 med grønnsaker

- Er du i selskap, nyt et kakestykke med god samvittighet.

- Mosjoner hver dag

Får du lyst på noe godt, så prøv å velge yoghurt, noe god frukt, nøtter eller for eksempel sushi.

Spis også skikkelig. Grønnsaksuppe til lunsj og salat til middag høres lite ut. Du må i tilfelle ha i pinjekjerner, gresskarkjerner, bønner, avocado, skinke eller andre proteinkilder i salaten. Det vil mette mer og gi kroppen godt med energi. Som ovenfor vil jeg anbefale å spise fisk. Det er rikt på proteiner og magert.

Frokost:

To grove rundstykker med et magert pålegg (skinke, hamburgerrygg, paprika, kalkunfilet) eller pålegg med sunne fettstoffer (makrell i tomat, røkelaks, sild, avocado), og frukt. Drikk gjerne et glass skummet melk eller en smoothie.

Til sist: Lån eller kjøp deg en anvendelig kokebok, gjerne Den store rutete kokeboken. Eksperimenter med mat, kos deg med oppskriftene, gjør det gjerne til noe sosialt med venner. Da kan dere sammen finne frem til gleden over å spise sunn og næringsrik mat.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...