Gå til innhold

Hjelp- Jeg "må" ned i livvidde raskt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp!

I hvertfall pek meg i riktig retning!

Det er 8 uker igjen til den store dagen, og til min store skrekk så har jeg oppdaget at

a) jeg har lagt på meg litt mer enn jeg trodde, slik at livvmålet har økt, og

b) brudekjolen har for lite stoff i livet til at den kan syes ut noe mer.

Kan noen hjelpe meg? Jeg trener ikke, og har til nå spist det jeg har hatt lyst på. Pga dårlige knær kan jeg ikke løpe/jogge.

Er det noe aktivitet som vil hjelpe, og hva kan jeg spise? (selvfølgelig mat med lite kalorier, men jeg kan lite om dette. Inbiller meg at det ideelle er lite kalorier men at de jeg spiser fyller mye volum?)

Dette er mer en quick fix enn et permanent løsning, siden jeg kun skal smette inn i kjolen!

HAr det noe å si, så er jeg 168 cm, 65 kg og livvidde på 92 cm når jeg ikke holder inn magen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glem kalorier, det er ikke det som gjør deg slankere. Få ned blodsukkeret til et minimumsnivå, det er nøkkelen til å forbrenne fett RASKT.

Fett påvirker ikke blodsukkeret. Dermed er det ikke dette som gjør deg feit. Brød, derimot, får blodsukkeret til å gå i spinn. Brød, pannekaker, pasta, kaker/boller, poteter osv. er ting som bør kuttes asap. Kjør på med proteiner for å beholde muskelmasse, og kutt alt sukker, juicer, brus, søte frokostblandinger, uraffinerte kornvarer. Spis kun usukret og grov mat i et par uker og du skal se virkningen. Linser i stedet for poteter og pasta, helkornsris i stedet for hvit ris, ut med brød. Spiser du som asiater saltmat (supper, grønnsaker osv.) hele døgnet og kutter ut søt frokost garanterer jeg at du går ned. Drikk mye og få i deg proteiner fra kjøtt, egg og fisk (minst 1 av disse) til ALLE måltider!

• Liker 3
Gjest Mahareth
Skrevet

:overrasket:

Du er normalvektig, men har en livvidde på 92 cm? Hvor måler du?

Er du mye oppblåst?

Du burde se resultater rimelig raskt om du begynner med en kombinasjon av styrketrening og utholdenhetstrening. 8 uker er lang nok tid til å gjøre dette på en sunn måte også. Svømming belaster knærne dine minimalt, og er god trening for hele kroppen.

Her er en kostholdsplan som, sammen med trening, vil hjelpe deg å nå målet ditt.

Lykke til.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kostholdsplanen du viser til er dårlig. Det er en klassisk Grete Roede-plan som reduserer mengde ("skrapet smør" "en liten dæsj saus" "2 små poteter"...) i stedet for å erstatte matvarene med noe som faktisk fungerer. Man kan miste vekt med Grete Roede-planen, men man går rett opp igjen etterpå. Hvis man lærer seg til å like mat med lite sukker og minimalt med raske karbohydrater, får man det langt lettere. Ingen av frokostene i melk.no sin kostholdsplan har noe vesentlig proteiner. Dette er latterlig. Man må starte dagen med like mye proteiner som andre ting, for å holde muskler på plass. Å spise etter denne planen blir man kanskje tynn av men også meget dvask. Trening er selvfølgelig et pluss.

Endret av Lissandra
  • Liker 2
Skrevet

:overrasket:

Du er normalvektig, men har en livvidde på 92 cm? Hvor måler du?

Er du mye oppblåst?

Du burde se resultater rimelig raskt om du begynner med en kombinasjon av styrketrening og utholdenhetstrening. 8 uker er lang nok tid til å gjøre dette på en sunn måte også. Svømming belaster knærne dine minimalt, og er god trening for hele kroppen.

Her er en kostholdsplan som, sammen med trening, vil hjelpe deg å nå målet ditt.

Lykke til.

Hun kan være normalvektig med en livvidde på 92 cm hvis hun har epleform, dvs at hun lagrer fett rundt midjen og på overkroppen mens armer og pen er slanke og hoftene er smale.

• Liker 2
Skrevet

Hjelp!

I hvertfall pek meg i riktig retning!

Det er 8 uker igjen til den store dagen, og til min store skrekk så har jeg oppdaget at

a) jeg har lagt på meg litt mer enn jeg trodde, slik at livvmålet har økt, og

b) brudekjolen har for lite stoff i livet til at den kan syes ut noe mer.

Kan noen hjelpe meg? Jeg trener ikke, og har til nå spist det jeg har hatt lyst på. Pga dårlige knær kan jeg ikke løpe/jogge.

Er det noe aktivitet som vil hjelpe, og hva kan jeg spise? (selvfølgelig mat med lite kalorier, men jeg kan lite om dette. Inbiller meg at det ideelle er lite kalorier men at de jeg spiser fyller mye volum?)

Dette er mer en quick fix enn et permanent løsning, siden jeg kun skal smette inn i kjolen!

HAr det noe å si, så er jeg 168 cm, 65 kg og livvidde på 92 cm når jeg ikke holder inn magen....

Begynn å svømme eller sykle, eventuelt meld deg inn på et treningssenter og prøv ellipsemaskin eller spinningtimer (eller annen utholdenhetstrening). Sett det opp på timeplanen din at du skal trene minst tre ganger i uka. En økt bør være styrketrening.

Ellers kutter du ut alt av brus og snop og reserverer det i måtelige mengder til lørdagen. I hverdagen spiser du fullkornsprodukter, fisk tre ganger i uka og spiser magre pålegg (skinke, kalkunfilet) eller pålegg med sunne fettstoffer (makrell i tomat, laks). Du lar halvparten av middagstallerkenen være grønnsaker, resten er hhv ris/pasta og kjøtt/fisk.

Ta deg selv i nakken, stå på og gjennomfør, så vil du nok se resultater og klare målet!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt sent å finne ut av dette nå, når det er 8 dager igjen? At det ikke fungerer i lengden, verken for utseendet, vekta eller helsen, å leve et stillesittende liv med dårlig kosthold, trodde jeg var noe alle visste...

Skrevet

Kanskje litt sent å finne ut av dette nå, når det er 8 dager igjen? At det ikke fungerer i lengden, verken for utseendet, vekta eller helsen, å leve et stillesittende liv med dårlig kosthold, trodde jeg var noe alle visste...

Nå står det nå faktisk 8 UKER, så det er mer enn nok tid hvis man kutter snopet og begynner å bevege på seg :)

AnonymBruker
Skrevet

Sykle!! Det eneste som hjelper for å kvitte seg med magefett er utholdenhetstrening! Hvis du sykler en times tid om dagen, får opp pulsen og svetter litt godt. Sykle gjerne i oppoverbakker, men husk å varme opp på flatmark først.

Også kutter du ut snop på hverdager og halverer posjonene! Ikke noe vits å begynne på en diett, det eneste som funker er å forbrenne mer kalorier, spise mindre kalorier! Tar ikke lang tid før magesekken venner seg til å få litt mindre om dagen :)

Det funket for meg, fra kvapsete mage til flat på ca 1,5 mnd. I tillegg har jeg fått sterke ben, og med litt overall styrketrening et par ganger i uka hjemme i stua er jeg sprek som bare det!!

Lykke til! U can do it!

Skrevet

Glem kalorier, det er ikke det som gjør deg slankere. Få ned blodsukkeret til et minimumsnivå, det er nøkkelen til å forbrenne fett RASKT.

Oppfordrer du virkelig folk til å med vilje pådra seg føling? Hypoglykemi eller føling kan føre til hjerneskade og må behandles umiddelbart.

Gjest Ruccola
Skrevet

Rokkering med knotter skal kunne ta cm av midjen ved regelmessig bruk! :D

Vet Abilica har på 1,2 kg, det samme har vel Carite.

Ville ikke gått på de som er over 2 kg om du ikke er godt trent.

Og husk at de lager gjerne blåmerker i starten, men de går over ;) Men bør også lære seg å rokke begge veier så en bruker muskulaturen på begge sidene ;)

Så må en jo selvfølgelig kutte ned på brus og søtsaker om man spiser litt av det i uka, og kanskje ta en potet mindre til middag ;)

Lykke til, du klarer det nok ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Oppfordrer du virkelig folk til å med vilje pådra seg føling? Hypoglykemi eller føling kan føre til hjerneskade og må behandles umiddelbart.

Å ha blodsukker på minimumsnivå betyr ikke at du får føling eller besvimer eller får hjerneskade. Hvis du får helseproblemer så er du langt UNDER minimumsnivået.

Å unngå høyt blodsukker drar insulinnivået ned på et minimumsnivå, noe som det for lengst er godt kjent at forbrenner fett og bygger mager muskelmasse langt mer effektivt enn noen annen metode. Dette vil si at proteiner og langsomme karboyhdrater er det som skal til til alle måltider. Langsom karbo gir mer enn nok energi til å unngå noen negative helsemessige konsekvenser som føling osv., men hindrer høye insulinutslipp. Insulin er det man bør unngå når man slanker seg og/eller bygger muskler. Man slipper dessuten å tenke på diabetes 2, fordi man ikke vil få det så lenge man unngår jojo-insulin tidligere i livet.

Kan anbefale Tim Ferris' nyeste bok The 4-hour body. Han har skjønt slanking, blant mye annet.

AnonymBruker
Skrevet

Rokkering med knotter skal kunne ta cm av midjen ved regelmessig bruk! :D

Vet Abilica har på 1,2 kg, det samme har vel Carite.

Ville ikke gått på de som er over 2 kg om du ikke er godt trent.

Og husk at de lager gjerne blåmerker i starten, men de går over ;) Men bør også lære seg å rokke begge veier så en bruker muskulaturen på begge sidene ;)

Så må en jo selvfølgelig kutte ned på brus og søtsaker om man spiser litt av det i uka, og kanskje ta en potet mindre til middag ;)

Lykke til, du klarer det nok ;)

Rokkeringer gjør ikke annet enn hva annen kardiotrening gjør. Man får ikke smalere midje av at rokkeringen "masserer" midjen (eller hva det nå er dere rokkeringfolk tror :fnise: ), men at man rett og slett beveger på seg og dermed forbrenner mer.

Det finnes ingen måte å redusere kun midjemålet på, siden punktslanking er og blir umulig. Man må altså belage seg på tradisjonell slanking/livsstilendring, med sunn mat i fornuftige mengder, og trening.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Å ha blodsukker på minimumsnivå betyr ikke at du får føling eller besvimer eller får hjerneskade. Hvis du får helseproblemer så er du langt UNDER minimumsnivået.

Å unngå høyt blodsukker drar insulinnivået ned på et minimumsnivå, noe som det for lengst er godt kjent at forbrenner fett og bygger mager muskelmasse langt mer effektivt enn noen annen metode. Dette vil si at proteiner og langsomme karboyhdrater er det som skal til til alle måltider. Langsom karbo gir mer enn nok energi til å unngå noen negative helsemessige konsekvenser som føling osv., men hindrer høye insulinutslipp. Insulin er det man bør unngå når man slanker seg og/eller bygger muskler. Man slipper dessuten å tenke på diabetes 2, fordi man ikke vil få det så lenge man unngår jojo-insulin tidligere i livet.

Kan anbefale Tim Ferris' nyeste bok The 4-hour body. Han har skjønt slanking, blant mye annet.

Du ser sjeldent toppidrettsutøvere med diabetes type to. Hvorfor? Ikke fordi de unngår utslipp av insulin. Insulin er svært viktig når det gjelder kroppens energitransport og oppbyggende prosesser. Å si at man bør unngå insulin når man bygger muskler er jo helt hull i hodet.

De viktigste risikofaktorene for diabetes er genetikk, overvekt og inaktivitet. I tillegg kan det sees sammenheng mellom vestlig kosthold med høyt innhold av fett, animalske produkter, sukker, inaktivitet og diabetes.

Det er helt riktig at det kan være fornuftig å ikke basere kostholdet sitt på høyglykemiske karbohydrater. Spesielt gjelder det for de som allerede er i risikosonen. Men det betyr ikke at man ikke kan ha nytte av effekten høyglykemiske karbohydrater tilbyr. Spesielt da etter trening og sammen med proteiner. Protein sammen med høyglykemiske karbohydrater stimulerer en høyere insulinutskillelse enn karbohydrater alene. Dette er gunstig etter trening ettersom insulin gjør at du lettere kan fylle på glykogenlagrene som igjen reduserer restitusjonstiden. Da kan du trene igjen tidligere og få enda større muskelbyggende effekt.

Når det gjelder slanking er det fornuftig å spise lavglykemiske karbohydrater fordi da blir sultfølelsen mindre og man får ikke de ekstremlystene så fort. Jeg merker selv at når jeg er sulten og står på en kafe så frister det mer med brownie enn et stykke rugbrød med egg. Likevel må det tillegges det at selvkontroll er kanskje den aller viktigste bidragsyteren til et sunt, og vektreduserende kosthold.

Edit: Skrivefeil.

Endret av Supraspinatus
  • Liker 3
Gjest Cipheria
Skrevet (endret)

Har to spørsmål etter disse kommentarene;

Hva skulle en evt spist i stedet for brødmat?

og

Vil ikke denne "mindre inntak av fiber"-dietten påvirke fordøyelsen negativt da det sies at det (fiber) skal være så bra for magen?

<---- Aner ingenting om kosthold

Jeg er ikke ts, sånn btw.

Endret av Cipheria
Skrevet (endret)

Har to spørsmål etter disse kommentarene;

Hva skulle en evt spist i stedet for brødmat?

og

Vil ikke denne "mindre inntak av fiber"-dietten påvirke fordøyelsen negativt da det sies at det (fiber) skal være så bra for magen?

<---- Aner ingenting om kosthold

Jeg er ikke ts, sånn btw.

Hadde tenkt å greie ut om hva fiber er, og hvilken rolle det har i fordøyelsen, men så fant jeg denne flotte lenken: http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel1575.asp

Kort oppsummert: Fiber er bra for magen, det bidrar til gode levekår for bakteriekulturen i tarmene og man kan si at fiber er med på å "trimme" tarmene. Fiber tillegges vanligvis ikke energi til tross for at det er karbohydrater. Det er fordi det ikke tas opp noe næring av kroppen fra fiber.

Så egentlig burde jo selv nullkarbo-spiserne kunne spise kostfiber. Om de gjør det vet jeg ikke. Du kan jo selv prøve å avstå fra fiber og spise mye fett og se/kjenne hvordan avføringen din blir.

Det

Endret av Supraspinatus
  • Liker 2
Gjest Elfrida
Skrevet

Kan jeg få anbefale et korsett, eller noe annet hold-in greier.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...