Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bunad, og skal derfor ha oppsatt hår da jeg synes det er finest.

Er litt usikker på hvordan oppsatt, så vil gjerne vite hva dere skal ha :)

Bilder er hjertelig velkomne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bunad, og skal derfor ha oppsatt hår da jeg synes det er finest.

Er litt usikker på hvordan oppsatt, så vil gjerne vite hva dere skal ha :)

Bilder er hjertelig velkomne!

Har du ikke sett artikkelen på toppen av siden? Jeg synes flere av forslagene der var ganske gode :)

http://www.kvinneguiden.no/artikler/her_er_bunadshaaret/94299

Skrevet

Har sett den ja, men lurte også på hvordan dere skulle ha det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha myke krøller i håret med sideskill og så skal jeg flette luggen bakover :)

Skrevet

noen som har linker eller kan forklare gode/fine fletter?eeelsker fletter i håret,men kan bare vanlig flette som er så kjeedelig..

Skrevet

Jeg har kjempekort hår, så jeg skal bare ha en fin bøyle i håret jeg :)

Skrevet

Har kort hår som stort sett bare fungerer med en eller to frisyrer som det er klippet nå så det blir en av dem. Ingen fletter eller annen langt-hår-moro her ;)

Skrevet

sidan eg skal gå i uniform heile dagen, med verdas styggaste og meist upraktiske uniformslue, skal eg ha håret i ein låg nakkeknute. Endeleg er håret langt nok til det, dei siste par åra har vore eit mareritt hårmessig når eg har hatt full uniform.

Skrevet

Noen som har tips til hvordan man får til en slik knute som på det første bildet i linken over? Synes den passet så godt til bunad men har ingen aning om hvordan man får det til!

Skrevet

Noen som har tips til hvordan man får til en slik knute som på det første bildet i linken over? Synes den passet så godt til bunad men har ingen aning om hvordan man får det til!

Kjempelett! Du deler håret i to deler nede i nakken (eller høyere opp om du ønsker det). Lag en helt vanlig knute. Lag så en ny knute, så gjemmer du håret som blir til overs under dobbeltknuten, og fester dette med fliseklemmer (gjerne i kryss for bedre hold). Ville nok sprayet litt hårspray over spennene for å være sikker på at de sitter hele dagen.

Gjest Cosette
Skrevet

Det hører med hårbånd til min bunad, så jeg skal ha håret løst og bølgete med båndet som holder det borte fra ansiktet. Synes faktisk løst hår er finest til bunad, naturlig og ikke tydelig stylet.

Skrevet

Jeg har pannelin og hodeplagg til bunaden men litt av håret synes så det blir selvsagt vasket og fønet med litt mousse i så det ikke flagrer avgårde. Håret deles i en snorett sideskill og festes bak med hårnåler før mamma hjelper til med hodeplagget.

Skrevet

Kjempelett! Du deler håret i to deler nede i nakken (eller høyere opp om du ønsker det). Lag en helt vanlig knute. Lag så en ny knute, så gjemmer du håret som blir til overs under dobbeltknuten, og fester dette med fliseklemmer (gjerne i kryss for bedre hold). Ville nok sprayet litt hårspray over spennene for å være sikker på at de sitter hele dagen.

Takk! Får se om jeg ikke prøver den varianten i morgen da! Satser på å tupere og spraye litt først siden jeg har tynt og "fizzty" hår.

Skrevet

mitt17.jpg

sånn ble mitt :) Bildet er tatt på slutten av dagen, så var selvfølgelig finere på starten av dagen!

Inspirert av denne:

jessica-alba.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...