Gå til innhold

Hvor kan jeg annonsere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jo at skilpadder er ulovlig å ha med mindre man har en tillatelse og det har ikke jeg. Nå må jeg dessverre gi dem bort, men sliter med å få folk til å vite om dem, siden annonsering også er ulovlig. Vet noen om jeg kan sette det på Facebook statusen min, eller blir det også sett på som ulovlig annonsering?

Hjelp, noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv en dyr butikk :)

AnonymBruker
Skrevet

Dyrebutikken i området har fått info om dem, så de ansatte vet om det i tilfelle interesserte kunder spør. Men det er en stund siden, og jeg har ikke hørt noe. De kunne heller ikke ta dem inn der. Mer kunne de ikke gjøre, sa hun.

TS

Skrevet

Du kan legge dem ut på repti.net.

Det er en side for kjøp/salg/bytte av reptiler.

Etter som jeg har hørt så er det en svensk side så man kan derfor ikke bli tatt for å handle/legge ut noen annonser der. Det er mange norske som bruker denne siden så om du trykker på det norske flagget som er på siden så kommer du inn på annonser og kjøp innenfor norge.

Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Malifika: Jeg har lagt ut annonse der, men enten gjorde jeg det feil eller så vet ikke jeg, for det er lenge siden og jeg har ikke fått en eneste respons på den. Nå får jeg ikke engang logget meg inn der, med mindre jeg trykker på linken http://reptinet.communityisland.com, og det er jo en helt annen side, virker det som. Men takk for svar likevel :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

prøv en dyr butikk :)

En dyr butikk? :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet om det å skrive det på Facebook statusen vil kunne få noen konsekvenser?

Skrevet

Hvis du har kontakter på facebook som kan komme til å "angi" deg så bør du ikke legge ut på facebook. Har du prøvd på www.reptilfreaks.no?

Prøv der å se om du får respons :)

Gjest Raggy
Skrevet

Jeg synes du skal ta med skilpadden til en veterinærklinikk å forhøre deg. Ja det er ulovlig, men jeg lurer på hvor lenge du har hatt dyret uten at det har fått tilsyn av veterinær...????

Det beste for dyret er at du evt leverer det fra deg på en veterinærklinikk så det får den oppfølgingen det behøver, eller er det sånn at dere benytter dere av en veterinær som ikke melder ifra?

Tåpelig å ha skilpadde ulovlig i norge da dette kan søkes om før en anskaffer seg dyret! FY!!

Skrevet
Ja det er ulovlig, men jeg lurer på hvor lenge du har hatt dyret uten at det har fått tilsyn av veterinær...????
Veterinærer har vel ikke meldeplikt? Om hun leverer fra seg en ulovlig skilpadde hos en dyreklinikk blir den nok avlivet :tristbla:
Gjest Raggy
Skrevet

Veterinærer har vel ikke meldeplikt? Om hun leverer fra seg en ulovlig skilpadde hos en dyreklinikk blir den nok avlivet :tristbla:

Å nei. Jeg trodde det var slik at dyr som blir holdt ulovlig i norge ikke fikk oppfølging av veterinær. Har jeg oppfattet feil?

Om det isåfall er slik at skilpadden får tilsyn av veterinær så er jo saken en annen.

Skrevet

Noen dyrleger kan og vil melde fra om det, men ser etter google søk at det er flere dyreklinikker som "reklamerer" med at de ikke vil melde fra om dette eller spørre om papirer da de ønsker at dyrene skal få det de trenger. I praksis aner jeg ikke, har aldri hatt reptiler selv. (antok at med å levere fra seg, så mente du ikke eie den mer og da tror jeg den hadde blitt avlivd, slik man dessverre ofte hører at andre dyr også blir når forlatt)

Er forsåvidt enig med Raggy, bør jo søke om slike ting på forhånd og unngå slike problemer.

Skrevet

Vetrinærer har tausetsplikt. De Aller færreste vetrinærer melder ifra. De fleste vet. bryr seg mer om dyrenes vel og ve, en om loven om hold av visse dyr ;) Jeg har selv hatt ei ulovelig sumpskilpadde, og vetrinæren fortalte meg dette. OG det er ikke slik at hvem som helst får ha skilpadder selv man søker. Dessuten, det kan være at TS har en type skilpadde som ikke er lov uansett.

Men ja, skilpadden vil bli avlivet om man overgir den til vetrinæren. Siden de skjeldent kan omplasseres.

Men selfølgelig kan man spørre vetrinæren om de vet hvordan H*n kan få den omplassert. Kan være at de har kjennskap til andre skilpadde eiere som kan være intressert.

Gjest Raggy
Skrevet

Næmen da har jeg lært noe nytt i dag!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde skilpadder for noen år tilbake, måtte selge dem pga flytting. Det jeg gjorde var å legge ut akvariet tilsalgs (selge akvarier er tross alt helt lovlig) og presisere at dersom kjøper var interessert fulgte det med X antall skilpadder av type Y og Z. Tok ikke mer enn et par dager før jeg fikk mail fra en familie i andre enden av landet som hadde utrolig lyst på de skilpaddene og gjerne tok den 8-timers kjøreturen samme kveld for å få dem...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk dem i gave, fordi vedkommende visste at jeg ønsket meg skilpadde. Så jeg trenger ingen moralpreken angående anskaffelse ;) Jeg skal ta dem med til veterinær straks uansett, hvis jeg ikke får gitt dem bort ganske raskt. Jeg er fortsatt ikke noe klokere på hva jeg skal gjøre, men jeg har egentlig ikke peiling på om noen av mine FB venner kunne ha meldt ifra.. Skal prøve å legge det ut på reptilfreaks.no iallefall.

Takk for svar folkens!

TS

Skrevet

Tør jeg spørre hvilket fylke de befinner seg i? :-) Eventuelt om du kunne ha sendt en aldri så liten PM? Kjedelig at de må vekk da, men å snoke litt rundt på reptifreaks vil nok bringe deg langt på veien! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...