AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Hva gjør dere hvis dere er bedt i to eller flere konfirmasjoner samtidig, og har likt forhold til konfirmanten? Si at det er to nieser, to gudbarn e.l.? Eller om man har flere barnebarn som konfirmeres samtidig, dette må jo være et ganske kjipt valg å gjøre for besteforeldrene? Hvis det er flere samtidig i samme slekt så bør man vel planlegge litt i slekten så ikke alle går til samme konfirmanten? Bor de i samme område så går det vel an å slå sammen, men er jo ikke alltid det er tilfelle.
Gjest pysepusen Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Det er jo ikke alltid det går an å skifte dato. Den borgerlige konfirmasjonen her i byen var kun en dato, og er det samme dato i to byer kan de ikke bytte. Vi hadde delt oss da - at mannen gikk i en og jeg gikk i en. Det samme må vel besteforeldre gjøre også? Trist ja, men bedre at en kommer i hver av konfirmasjonene enn at ingen kommer i en? 3
Mohini Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Jeg "delte" et par med en jente i klassen min og det løste seg ved at paret først var i middagsselskap hos henne, så kom de til meg for kaffe og kaker.
Gjest gjest Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 to jenter jeg kjenner, som er kusiner, konfirmerte seg på samme dag, men de gjorde det slik at den ene hadde festen den dagen konfirmasjonen var og den andre hadde festen dagen etter.. de konfirmerte seg vell og merke i samme kirken! litt kjipt for nr2, men tror det gikk fint for henne! Om du er invitert vekk.. da er situasjonen litt kjipere.. men går jo ann å gjøre slik Mohini skriver!
Gjest pysepusen Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Hvis det hadde vært i samme kirken eller i samme byen så kunne de vel slått det sammen?
Malum Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Vi havner i den situasjonen neste år, men løser det ved å ha to selskaper, ett på lørdag og ett på søndag, så slipper folk å velge.
Essi89 Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 (endret) Jeg konfirmerte meg samme dag som mitt søskenbarn, og vi slo oss heller sammen så fikk vi en stor konfirmasjon i stedet. Jeg var veldig fornøyd med det! Endret 15. mai 2011 av Essi89
Gjest grønnfi Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Jeg og min søster løste problemet ved å flytte konfirmasjonen til niesen min. Min datter og hennes datter skulle konfirmeres samme helg i hver sin by, og siden det da ikke gikk an å dele opp middag og kake måtte en av oss bytte helg. Vi fikk datoen først og derfor måtte hun bytte enkelt og greit.
Aftensol Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Min søster og søskenbarnet vårt konfirmerte seg på samme dag, og da hadde vi selskapet sammen. Men det er sikkert litt vanskeligere hvis det er snakk om store familier og leie av plass osv...
Gjest opti-/pessimist Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 Vi krysser fingre og alt annet vi har for at vi ikke kommer opp i den situasjonen neste år, da skal nemlig både mitt barn og mitt tantebarn konfirmere seg og i år var det konfirmasjon på samme dato begge steder - 60 mil unna hverandre. Da er det ikke bare enkelt å ta hver sin dag og vi vil jo gjerne være med på tantebarnets konfirmasjon også. Min manns familie er veeeldig liten, ingen søsken så det blir et lite selskap hvis det skulle vise seg å bli samme dag. En løsning er i såfall å ta min familie samlet en annen helg der de bor, vi må jo uansett reise 60 mil. Det løser seg nok selv om det ikke er moro å ikke få samlet hele gjengen den aktuelle dato. Vi krysser fingre for at det ikke krasjer, et år igjen.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #11 Skrevet 16. mai 2011 Vi var 4 stk fra samme slekt som ble konfirmert på samme dag. Jepp, stor slekt ja :gjeiper: Og ikke så enige at vi kunne holde selskap i sammen. Slektningene delte seg å dro litt rundt, noen kom til middag og andre dukket opp til kaffen, og andre kom på besøk dagen etter. Syntes det var helt greit jeg. Den eneste jeg savnet var min oldemor, men stakkars henne, skjønner godt at hun ikke orket å dra rundt til oss alle fire på en dag i en alder på over 90.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå