Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

.... dobbelpost....

Endret av Lille-pus
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Øya av victoria heslop er og super..

:Nikke: - og det samme er "The return", også den av Victoria Hislop :)

Ellers har jeg også nylig lest "Shantaram" og "Balansekunst". Begge mursteiner men bøker virkelig verdt å lese.

Bare lest "Shantaram", men den var definitivt verd å lese :)

Ellers lister jeg i fleng de følgende:

"Chatedral of the sea" av Ildefonso Falcones

"Trollkvinnen fra Firenze" av Salman Rushdie

"Tårnet" av Uwe Tellkamp

og.. til slutt

"De velvillige" av Jonathan Littell

Og

"The Pillars of the Earth" av Ken Follet

Endret av Lille-pus
AnonymBruker
Skrevet

Øya er en underholdende bok, men jeg ble ikke så imponert av den som jeg hadde trodd.

Om du vil ha en bok som du ikke klarer legge fra deg allerede fra første kapittel, er kanskje ikke Ringenes Herre helt den beste. Jeg likte ikke de første kapitlene, selv om det er den boken jeg er mest glad i.

Pride and Prejudice av Jane Austen bør lesest av alle. Den er bedre enn man tror.

Bøkene av Charlaine Harris (bøkene bak true blood-serien) er underlig fengende.

Skrevet

Ringenes Herre er innmari lett å legge fra seg. :)

Jeg anbefaler Norwegian Wood av Haruki Murakami som første steg inn i en ny og bedre litterær verden.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Nå har jeg lest Vakre løgner av Lisa Unger, synes den var ganske bra. Og nå skal jeg begynne på Uten et ord av Linwood Barclay, som en over her anbefalte ;)

Skrevet

The Road av Cormac McCarthy

Aldri lest en bok som har gjort så sterkt inntrykk på meg

The mists of Avalon, husker ikke navnet på forfatteren

Arthursagaen skrevet fra kvinnenes perspektiv, deilig sommerbok

AnonymBruker
Skrevet

Alt av Paulo Coelho, jeg liker the Zahir (Zairen?) best

Skrevet

Personlig synes jeg Hjemkomsten er bedre enn Øya (Begge skrevet av Victoria Hislop)

Jeg kan også anbefale Hotellet på hjørnet av Bitter og Søt av Jamie Ford.

Drageløperen synes jeg var en litt merkelig bok.. at hovedpersonen ikke sa et ord til tjenergutten liksom... uten å røpe alt for mye. Men de har jo en annen kultur enn oss, kanskje kommunikasjon ikke er deres sterke side? :vetikke:

La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson holder jeg på med nå. Den er bra hittil! :jepp:

Bienes hemmelige liv var ganske bra den også, men jeg likte Granateplene bedre. Sue Monk Kidd har i tillegg til disse to bøkene skrevet Havfruestolen som også var ok synes jeg.

Ellers har jeg akkurat lest Tysteren av Jan Erik Fjell, den synes jeg var veldig bra, selv om morderen blir avslørt forholdsvis tidlig.

Bøkene til Arto Pasilinna er artige. Han skriver meget spesielt. Men jeg kan anbefale Kollektivt selvmord. Liker du den, liker du sannsynligvis flere av bøkene hans også.

Skrevet

Og for ikke å glemme Saras nøkkel av Tatiana de Rosnay!!

AnonymBruker
Skrevet

Usj så mye populærlitteratur dere anbefaler! Nummeret før kiosklitteratur det meste som er anbefalt i denne tråden, leser virkelg ingen noe annet enn det som er på topp ti og selges på Narvesen? TS, forslår du forteller litt mer om hva du ønsker å lese og hva som interesserer deg, ellers kan du like godt velge fra toppselgerlisten i dagbladet.

Skrevet

Med fare for å få kjeft av AB'en over her så anbefaler jeg allikevel serien om Avdeling Q av Jussi Adler-Olsen.

Jeg likte også Boktyven veldig godt, men en av mine absolutte favoritter er "Ville svaner" av Jung Chan. En skikkelig god og tykk bok som jeg brukte noen netter (!) på å lese.

AnonymBruker
Skrevet

Av krim liker jeg Bøkene til Liza Marklund og Camilla Läckberg. Er også veldig glad i bøkene til Harlan Coben - der er det nesten komplett umulig å gjette seg til løsningen. Jeg har aldri falt for verken Jo Nesbø eller Stieg Larsson, fenget meg rett og slett ikke.

Av chick-lit foretrekker jeg Marian Keynes, Lisa Jewell og bøkene til Sophie Kinsella som IKKE er i shopoholiker-serien... Bridget Jones-bøkene føles litt utdatert egentlig.

Ellers stiller jeg meg bak forslagene om "Øya", "Drageløperen" (men "Tusen strålende soler" av samme forfatter er egentlig bedre synes jeg). "Drømmehjerte" nevnes ofte sammen med disse bøkene og er også veldig fin. Kan også anbefale "Den tidsreisendes hustru", fantastisk bok!

Selv skal jeg lese Skyskraper-bøkene av Tove Nilsen på nytt i sommer ("Skyskraperengler", "Skyskrapersommer", "G for Goggen"), og avslutte med den nyeste i serien som heter "Nede i himmelen". Gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...