AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Kjenner jeg er ordentlig provosert, og lurer på hvordan jeg skal gå frem for å klage på saksbehandleren min. Kort forhistorie: Får i oktober 2010 tilbakedatert AAP. Tilbakebetalt for seks måneder, tilbake til søknadstidspunktet. Fra summen innvilget AAP blir det trukket fra flere faktorer før utbetaling: sosialhjelp mottatt i perioden, dekning av husleie, støtte mottatt til skolemateriell osv. NAV "glemte" å trekke skatt av hele beløpet AAP, og trakk bare fra det jeg reelt fikk utbetalt. Oktober, nov og des ble det også trukket for lite skatt per utbetaling. Det ble trukket 350 når det skulle vært trukket 1250. Jeg fikk dermed en skikkelig baksmell. Da jeg er under barnevernstjenesten har de prøvd å få orden på dette, slik at jeg skal slippe å betale baksmellen som følge av feilen NAV gjorde. Her ligger problemet. Saksbehandleren lyver. Det er helt vanvittig. Hun påstår jeg ble trukket 36% av totalbeløpet tilbakedatert AAP, i tillegg til på hver utbetaling ut året. Dette er ren løgn; både utbetalingsslippene mine fra NAV, lønns- og trekkoppgaven, selvangivelsen og alt jeg kan innhente av dokumentasjon BEVISER at NAV ikke har trukket skatt av totalbeløpet tilbakedatert AAP, og at det ble trukket langt ifra 36% hver måned (nærmere 5%). Likevel er denne hurpa, beklager uttrykket, så sta mot både meg og saksbehandleren i barnevernet at hun står på sitt og påstår jeg lyver (til tross for alle dokumentene!). Hun nekter å godta at de gjorde feilen og burde ordne opp i den. Nå skal hun heller starte undersøkelse på meg, i tilfelle jeg driver trygdesvindel. Jeg har alt på mitt rene, og bekymrer meg ikke for undersøkelsen, men synes det er forferdelig at hun tar det som "hevn". Hva skal jeg gjøre? Denne saksbehandleren må vekk!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Glemte å legge til at hun mener jeg lyver i den forstand at jeg har forfalsket dokumentene. Saksbeh. i barnevernet har sett originalene, og jeg har "bevist" det ved å vise til selvangivelsen på altinn jeg umulig kunne forfalsket og gått sammen til skatt sør for å få bekreftet at tallene på lønns- og trekkoppgaven er korrekte. Saksbehandleren i barnevernet tror meg, men NAV-damen virker ikke særlig interessert i at jeg skal bevise noe..
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Du kan nok bare slappe av. Hun må jo motbevise bevisene dine, dvs. bevise at du har forfalsket dem og dessuten vise til NAVs egne papirer som da beviser noe annet enn hva papirene dine viser. Hun kan jo ikke bare "mene" at du har forfalsket papirer, det må bevis til.
liv Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Selv om NAV har gjort en feil (Noe som ofte skjer da det drives av mennesker og ikke maskiner) så er det jo sånn at det er blitt betalt for lite skatt og det må du dekke. Det er du som har fått utbetalingen som er for høy. Hadde det vært en feilutbetaling fra noe annet sted i statsystemet så måtte du jo tilbakebetalt det du hadde fått feil der og. Selv om du vil ha NAV til å dekke restskatten din så kommer det aldri til å skje, prøv heller å bruke energien på å få en nedbetalingsavtale med skatteetaten.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Det er ditt eget ansvar å sørge for at du trekkes riktig i skatt.
Sannale Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Det er ikke første gangen NAV har utført dårlig jobb for å si det slik.. Var hos de for en måned siden og de gjorde en feil med mine papirer og tok ikke ansvar for det og det var jeg som måtte få svi for det... typisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå