Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er serum? kan det være dumt for huden å bruke det hver dag?

jeg kjøpte et kit med pca skin care, jeg likte det utrolig bra og det gjorde underverker for huden min! men det var hele TRE serum med i kittet pluss noe c-vitamim greier som jeg tror inneholder fruktsyre eller noe, det svei hvertfall litt i huden hver gang jeg tok det på..

allt dette skulle brukes hver morgen og og kveld, (c-vitamin bare på morgenen)

ble jo litt styr men som sagt ble huden min kjempe fin av det, så det var verdt det.

det jeg lurer på er om det kan være skadelig for huden å bruke så mye serum og fruktsyre..?

jeg har egentlig helt normal hud, litt småkviser (nyppete hud på hake og panne) men etter jeg hadde brukt settet noen uker var dette helt borte og jeg kunne tenke meg å fortsette med det, bare det ikke kan være skadelig for huden i lengden...

noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her har jeg skrevet det meste som trengs å vite om serum :)
Skrevet

Her har jeg skrevet det meste som trengs å vite om serum :)

takk :) det var greit å lese! men er det ok å bruke tre forskjellige serum hver eneste dag to ganger for dagen? eller tror du det blir for mye i lengden ?

Skrevet

3 forskjellige serum til dagen hørtes litt mye ut ja. Hvorfor 3 forskjellige?

Selv bruker jeg et serum etter rens/toner om morgenen som gjør at porene trekker seg sammen og at huden ikke skal bli så fort blank.(matis) Om kvelden bruker jeg et som gir litt mer fukt, og som har en anti age effekt (priori). Så jeg bruker 2 forskjellige til dagen.

Men om du bruker 3 forskjellige, så betyr det at du renser huden 3 ganger til dagen? Altså, huden vil ikke ta skade av å bruke 3 forskjellige, men pass på at du ikke overstimulerer huden med å rense for mye.

Skrevet

Selv bruker jeg et serum etter rens/toner om morgenen som gjør at porene trekker seg sammen og at huden ikke skal bli så fort blank.(matis)

Hva slags serum er dette? Det i den grønne serien?

Skrevet

Ja det serumet i den grønne serien:) reponse puretè :) Jeg bruker egentlig continius renewal serum fra Md formulations, men den er ikke så bra å bruke i sol. Så nå på sommeren bruker jeg Matis i stede.

Skrevet

Ja det serumet i den grønne serien:) reponse puretè :) Jeg bruker egentlig continius renewal serum fra Md formulations, men den er ikke så bra å bruke i sol. Så nå på sommeren bruker jeg Matis i stede.

Fungerer det bedre enn MD sitt i forhold til blankhet? Har en liten prøve på det, men har ikke testet ennå...

(Beklager at jeg kupper tråden :sjenert:)

Gjest Armule
Skrevet

En ting som ikke er nevnt, er at ulike serum ikke bør brukes samtidig oppå hverandre. Man kan bruke to ulike serum på samme tid, men på forskjellige steder i ansiktet at eller hva huden trenger. Har du tørre kinn og nese-partier kan man bruke et fuktserum der, mens man f.eks. bruker renewalserumet til MD i panne og hake hvis man plages med urenheter der.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Til trådstarter Nathalie :-)

Jeg bruker selv det kitet fra PCA Skin, og er også veldig fornøyd. Men du skal ikke bruke alle tre serumene både morgen og kveld. Iallefall ikke hvis det er "the age control dry solution" du bruker? Da skal du kun bruke det 3.serumet på kvelden, istedetfor c-vitaminkremen:-)

Bare sånn til opplysning:-) Eeeeelsker forøvrig PCA Skin ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...