Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er "lov" til å bruke av klær på 17.mai? Har bunad, men er usikker på om jeg skal bruke den. Kan jeg i stedet ha på meg olabukse, en fin kort kjole-tunika og skinnjakke? Eller er det for røft til 17.mai?

Noen som har noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke akkurat hva du vil :) men er jo litt koselig å pynte seg da :) skal selv gå i en fin kjole :)

Skrevet

Gå med hva du vil, det hørtes fint ut det :) så lenge man tropper opp i joggebukser, tenker jeg da :)

Skrevet

Du kan bruke akkurat hva du vil :) men er jo litt koselig å pynte seg da :) skal selv gå i en fin kjole :)

Ja er veldig koselig å pynte seg. Men denne kjole-tunikaen er veldig søt, blonder og "rysjer" i den.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk hva du vil...

ps:ikke lag flere tråder om samme tema.

Skrevet (endret)

Hvis du kombinerer antrekket med høye hæler så blir det jo litt mer pyntet.. Prøv å gjør det litt mer ut av det sånn at det ikke blir så hverdagslig. :) Sleng på ei 17mai sløyfe og ;)

Endret av MissStiles
Skrevet

Ja er veldig koselig å pynte seg. Men denne kjole-tunikaen er veldig søt, blonder og "rysjer" i den.

Da hadde jeg satset på den :)

Høres veldig fin ut :)

Gjest *smak*
Skrevet

Olabukser kan du gå med hele året, hvorfor ikke velge noe litt finere til denne festdagen?? Bunad hadde jeg garantert gått med om jeg hadde.. Men føler du deg ikke komfertabel med bunad? Tunika og skinnjakke høres fint ut - hva med en litt ekstra fin tights til???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at "alt" er lov. Jeg har selv gått i alt fra bunad til olabukse. Så lenge man føler seg fin er alt i orden, synes jeg. Mange, deriblant jeg, går sjelden i olabukser, så det er ikke sånn at jeg gikk i hverdagsklærne mine selv om jeg hadde på meg olabukse. Jeg pynta meg jo litt ekstra ellers den dagen.

Skrevet (endret)

Men passer det med svart skinnjakke og brune støvletter til? Slike som jeg har over buksa.

Endret av MissStiles
Skrevet

Olabukser kan du gå med hele året, hvorfor ikke velge noe litt finere til denne festdagen?? Bunad hadde jeg garantert gått med om jeg hadde.. Men føler du deg ikke komfertabel med bunad? Tunika og skinnjakke høres fint ut - hva med en litt ekstra fin tights til???

Tights var en god ide :) Føler meg komfortabel jo, men skal bare se på toget og hjem igjen og ut igjen seinere.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager gikk du med en Kaftan?

• 4 uker senere...
Skrevet

Fordi det er en folkedrakt, og det holder ikke for meg å gå i "penklær" på en nationaldag. Dette er kun hva jeg foretrekker og vil ikke dytte dette ned i halsen på noen. Jeg kunne brukt Kimono eller en Sari om jeg hadde. Det handler om kultur for meg.

Jeg gikk i drillen i alle mine barne og ungdomsår og har aldri "gått i sivilt" på 17. mai...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...