S@va Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Jeg skal begynne å sykle til jobben. Ca. 4 km, noe bakker. I ganske vanlig form, ikke superkondis, men heller ikke helt bak mål. Først må jeg kjøpe sykkel. Håper noen har noen anbefalinger å komme med. Tenker å bruke max. 5000 kr.
Gjest Armule Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 (endret) Om du skal sykle hele året, og hvor i landet du bor har også litt å si. Om du vil svare på det. Jeg kjøpte meg en hybridsykkel fra Scott til 5000, som er kjempebra. Det eneste aberet er at jeg helst skulle hatt hydrauliske bremser, da vaierstrømpene har lett for å få fukt i seg og fryse fast når det blir minusgrader. Når man sykler på vinteren og bor i Tromsø, så er ikke det den beste komboen. Men for lett sykling på våren, sommeren og høsten så funker de fleste hybridsykler! Endret 15. mai 2011 av Arnøy
S@va Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2011 Hadde bare tenkt å sykle i sommerhalvåret. Tør ikke når minusgradene kommer Tenkte vel egentlig på hybrid eller bysykkel. Må kjøpe dbs siden dette skal gå på forsikring
Gjest Armule Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Du kan jo høre med selgere på Intersport, G-sport, MX-sport, e.l.? En hybridsykkel vil du komme langt med. Ha gjerne en med flere enn 3-7 gir (de aller billigste syklene har gjerne ikke flere enn det), sånn at du får litt å gå på. Ingenting er så irriterende som å ville sykle fortere, uten å kunne gire oppover og få mer motstand Noen vil ha gaffel med demping, men det synes jeg ikke er nødvendig siden jeg sykler på veien og ikke fortauet (skal man sykle fortere enn ca. 8 km/t er fortau off limits for syklister). Ellers anbefaler jeg bærer, slik at man kan kjøpe vesker man kan feste på den. Å sykle med sekk kan fort bli varmt og klamt for ryggen
Gjest Armule Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Forresten. Jeg var også skeptisk til å sykle om vinteren med minusgrader og is på veiene, men det går overraskende greit! Har man ordentlige piggdekk har man bedre feste enn om man bare hadde gått
S@va Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2011 Tenkte kanskje på noe sånn som denne: http://www.xxl.no/sykkel/sykler/hybridsykler/logic-314-hybridsykkel-dame-2011-1069297 Jeg tror mitt problem vil være å komme greit opp bakkene snarere enn å sykle så veldig fort..
Gjest Armule Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Hehe! Har du godt fart på strake strekninger og når du nærmer deg bakker, så kommer du jo mye fortere på toppen Sykkelen ser ganske grei ut den! Også er den lilla :D Nå har jeg null peiling på størrelser, så kan ikke anbefale noe der. Bare påpeke at de kun har den i 47 ser det ut som ..også må du huske hjelm :D
S@va Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. mai 2011 Hjelm er selvsagt! De har størrelsesguide her http://www.xxl.no/www.xxl.no/storrelses-guider/sykkelstorrelser/323a50f6-f666-4f40-952e-2472f1b77b0e/1 Jeg er ca 176 og ligger vel egentlig mellom str. M og L i sykkelstr. Mulig jeg bør satse på en i L... Lillafargen er en fordel, ja Takk for svar!
Wiggins Skrevet 15. mai 2011 #10 Skrevet 15. mai 2011 Tenkte kanskje på noe sånn som denne: http://www.xxl.no/sykkel/sykler/hybridsykler/logic-314-hybridsykkel-dame-2011-1069297 Jeg tror mitt problem vil være å komme greit opp bakkene snarere enn å sykle så veldig fort.. Det var ikke all verdens kvalitet på komponentene på denne, det vil du merke etterhvert. Jeg vil anbefale deg å gå litt opp i pris, og ikke minst å kjøpe en med skivebremser. Skivebremser har mye bedre effekt, særlig i regnvær, dessuten trenger du ikke skifte belegg på langt nær så ofte som du må skifte bremseklosser hvis du skulle hatt det. Jeg vet ikke hvilke sportsbutikker som er i nærheten av der du bor, men hos XXL har de i hvertfall denne, som koster det samme som den du har tenkt på, men denne har skivebremser. Hvis du kan si meg hvilke butikker du har mulighet til å gå i kan jeg kanskje gi deg et bedre tips. Bor du i Oslo så vet jeg antakelig om noen butikker du aldri har hørt om.
S@va Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 16. mai 2011 Må nesten kjøpe en dbs for å få dekket egenandel på forsikring. Min forrige ble stjålet.... Men takk for tipset. Skal se på det med skivebremser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå