Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Hei

Jeg er veldig glad i å trene, og er veldig fornøyd med min egen kropp foruten armene!

Det er fryktelig irriterende, for resten av kroppen min er veldig slank, men armene mine er rimelig store (og dissende). Grunnen til dette (tror jeg) er at jeg en sommer fikk helt dilla på styrketrening av armene, og fikk veldig gode resultater med store muskler. Dessverre klarte jeg ikke å opprettholde denne styrketreningen og armene mine er nå dvaske og tykke og musklene har forsvunnet helt. Nå vil jeg ikke ha store muskler i armene, i og med at jeg opplever hva som skjer hvis man ikke opprettholder dette i stor grad, men vil heller ha slanke armer (med dette mener jeg at jeg ikke vil trene tung styrke for å få de fine igje).

Noen som har noen gode tips for å redusere fettet på armene? Vet punktslanking ikke fungerer, men resten av kroppen min er veldig slank, så jeg er ikke interessert i å slanke meg.

(Og jeg jogger mye fra før hvis noen skulle finne på å gitt meg det tipset ;-) )

Tusen takk for alle svar! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette området, men jeg tror nok ikke musklene dine har forsvunnet. De er der, men ikke så tydelige og faste lenger siden du ikke trener dem. Det du kan prøve er å trene allsidig, også styrke der du trener armene på normalt nivå. Regner med de da går seg til etterhvert:)

Skrevet

Hvis du er slank så er det nok ikke fett på armene som er problemet, men at musklene er slappe. Det eneste som fungerer er å trene armene. Ikke mye, tungt og hardt, men armene trenger trening de også. Du vil ikke få store muskler av det, men armene vil bli strammere. Tren bi og tri 3x10 2 ganger i uken frem til du har fått resultatet du vil ha, så går du ned til 1 gang i uken.

AnonymBruker
Skrevet

At man er slank ellers betyr ikke at man ikke kan ha fett på armene. Man er sjelden like tynn overalt på kroppen.

Hadde det vært muskler som gjorde TS's armer store, hadde de ikke vært slappe og dvaske slik TS beskriver. Det som skjer når man trener styrketrening er ikke at man tar en slapp muskel og gjør den permanent stram. Det som skjer er at man bygger muskelen større og/eller sterkere. Er det noe slapt og stort som henger og dingler på armene, er det altså sannsynligvis fett ikke muskler. Muskler er rett og slett ikke slappe på samme måte som fett.

Om TS trener styrketrening, vil hun sannsynligvis bygge musklene større. Dette vil ikke gjøre armene hennes mindre (men hun bør, som alle andre, selvsagt allikevel trene styrke for å holde kroppen sunn og i god form).

Skrevet

Hei Hei

Jeg er veldig glad i å trene, og er veldig fornøyd med min egen kropp foruten armene!

Det er fryktelig irriterende, for resten av kroppen min er veldig slank, men armene mine er rimelig store (og dissende). Grunnen til dette (tror jeg) er at jeg en sommer fikk helt dilla på styrketrening av armene, og fikk veldig gode resultater med store muskler. Dessverre klarte jeg ikke å opprettholde denne styrketreningen og armene mine er nå dvaske og tykke og musklene har forsvunnet helt. Nå vil jeg ikke ha store muskler i armene, i og med at jeg opplever hva som skjer hvis man ikke opprettholder dette i stor grad, men vil heller ha slanke armer (med dette mener jeg at jeg ikke vil trene tung styrke for å få de fine igje).

Noen som har noen gode tips for å redusere fettet på armene? Vet punktslanking ikke fungerer, men resten av kroppen min er veldig slank, så jeg er ikke interessert i å slanke meg.

(Og jeg jogger mye fra før hvis noen skulle finne på å gitt meg det tipset ;-) )

Muskler blir ikke til fett dersom du ikke trener. Musklene kan forsvinne av mangel på stimulans. Kroppen tilpasser seg den belastning den utsettes for over tid.

Hvis du vil ha mindre armer må du redusere fettprosenten din.

Kombinasjonen styrketrening og utholdenhetstrening er velprøvd og virker.

AnonymBruker
Skrevet

Jenter har svært lite muskler i armene når de er såpass tjukke som du nevner. Mest FETT. :)

Skrevet

Hei Hei

Du kan ikke trene bort fett på armene uten å samtidig trene bort fett ellers på kroppen.

Alle har sin egen kroppsbygning, noen har små armer og store lår, noen har store armer og små lår. Det må man bare leve med, og så får man heller gjøre det beste ut av det.

Jenter får generelt ikke store muskler. Jeg vil tro du så pen ut med sterke armer. Mange jenter misunte deg nok styrken og fastheten. Styrketrening er det eneste du kan gjøre for å få faste og fine armer igjen, ettersom du er slank nok ellers fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...