slumkim Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Nav, feriepenger,etc... hallo!! Dere har ferie hele året. Få, få, få, fortjener jeg ikke, krav på.... Hva om dere kommer dere i jobb slik som alle oss andre som betaler for dere hele veien. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Nav, feriepenger,etc... hallo!! Dere har ferie hele året. Få, få, få, fortjener jeg ikke, krav på.... Hva om dere kommer dere i jobb slik som alle oss andre som betaler for dere hele veien. Mister Trangsynt 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Her flasher du din uvitenhet sånn at alle kan stå og se på den. Hvordan føles det? 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Her flasher du din uvitenhet sånn at alle kan stå og se på den. Hvordan føles det? Dette var et svar på dette: Nav, feriepenger,etc... hallo!! Dere har ferie hele året. Få, få, få, fortjener jeg ikke, krav på.... Hva om dere kommer dere i jobb slik som alle oss andre som betaler for dere hele veien. 1
slumkim Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2011 Dette var et svar på dette: jaha? så fortell meg, hvem er det som betaler for dere, hvis det ikke er meg og alle andre som gidder å lette på rompa og bidra med noe?
Ibanez Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Har sett i flere NAVtråder hvor kverulant du er. Går ikke an å diskutere med deg. Som den over skrev: 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Nav, feriepenger,etc... hallo!! Dere har ferie hele året. Få, få, få, fortjener jeg ikke, krav på.... Hva om dere kommer dere i jobb slik som alle oss andre som betaler for dere hele veien. Vet du hva... du aner ikke hva du snakker om! La meg stille deg et spørsmål: Jeg jobber 100 % for ca 9500 kr utbetalt hver mnd, ville du gjort det samme? 1
slumkim Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2011 Vet du hva... du aner ikke hva du snakker om! La meg stille deg et spørsmål: Jeg jobber 100 % for ca 9500 kr utbetalt hver mnd, ville du gjort det samme? Nei, jeg ville funnet meg en annen jobb.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #9 Skrevet 14. mai 2011 Nei, jeg ville funnet meg en annen jobb. Selvfølgelig ville du det! Det ville enhver gjort. Men forskjellen mellom deg og en trygdet, er at en som har vært syk i mange år ikke får jobb! De kan ikke ta alle typer jobber på grunn av fysiske begrensninger, de må kanskje ha en tilpasset arbeidsplass, med tilpassede arbeidsoppgaver, og de må finne en arbeidsgiver som tør ansette dem til tross for dette. Dette er som å lete etter nåla i høystakken! De vil bidra, men de får ikke lov, og de blir tvunget til å motta trygd for å overleve. Noen gjør som meg, og jobber "gratis" i år etter år, i håp om at det skal hjelpe dem til å få en jobb, andre resignerer opp etter en lang kamp. Du hetser denne gruppen mennesker i innlegg etter innlegg her inne. Du hetser de som har stått på i åresvis, der kroppen tilslutt har sagt "stopp". Du hetser de som har blitt skadet i arbeidsulykker. Du hetser de som har blitt skadet i bilulykker. Du hetser de som av en eller annen grunn har falt utenfor arbeidslivet, uten å vite noe som helst om dem, og hvorfor de ikke kan jobbe. Ta deg en tur ut i den virkelige verden, snakk med mennesker som må leve på trygd, hør deres historier, prøv å se litt lenger enn din egen nesetipp... du vil helt sikkert lære mye, og du vil forhåpentligvis vokse mye som menneske på å gjøre dette. 5
slumkim Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. mai 2011 Selvfølgelig ville du det! Det ville enhver gjort. Men forskjellen mellom deg og en trygdet, er at en som har vært syk i mange år ikke får jobb! De kan ikke ta alle typer jobber på grunn av fysiske begrensninger, de må kanskje ha en tilpasset arbeidsplass, med tilpassede arbeidsoppgaver, og de må finne en arbeidsgiver som tør ansette dem til tross for dette. Dette er som å lete etter nåla i høystakken! De vil bidra, men de får ikke lov, og de blir tvunget til å motta trygd for å overleve. Noen gjør som meg, og jobber "gratis" i år etter år, i håp om at det skal hjelpe dem til å få en jobb, andre resignerer opp etter en lang kamp. Du hetser denne gruppen mennesker i innlegg etter innlegg her inne. Du hetser de som har stått på i åresvis, der kroppen tilslutt har sagt "stopp". Du hetser de som har blitt skadet i arbeidsulykker. Du hetser de som har blitt skadet i bilulykker. Du hetser de som av en eller annen grunn har falt utenfor arbeidslivet, uten å vite noe som helst om dem, og hvorfor de ikke kan jobbe. Ta deg en tur ut i den virkelige verden, snakk med mennesker som må leve på trygd, hør deres historier, prøv å se litt lenger enn din egen nesetipp... du vil helt sikkert lære mye, og du vil forhåpentligvis vokse mye som menneske på å gjøre dette. sorry, men kan ikke ta deg seriøst før du faktisk slutter å kalle det å være trygdet for en jobb.... 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #11 Skrevet 14. mai 2011 slumkim: Jeg må bare høre om mine fordommer holder stikk - stemmer du FrP? 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #12 Skrevet 14. mai 2011 sorry, men kan ikke ta deg seriøst før du faktisk slutter å kalle det å være trygdet for en jobb.... Jeg kaller ikke det å være trygdet for en jobb. Les innlegget en gang til, så ser du at jeg jobber 100% (i en bedrift) uten lønn, fordi det er umulig å finne en arbeidsgiver som vil ansette en person som har vært syk i noen år. 1
slumkim Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #13 Skrevet 14. mai 2011 slumkim: Jeg må bare høre om mine fordommer holder stikk - stemmer du FrP? Nei, fordommene dine holder nok ikke stikk da nei. En ihuga AP-mann og EU-motstander.
slumkim Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #14 Skrevet 14. mai 2011 Jeg kaller ikke det å være trygdet for en jobb. Les innlegget en gang til, så ser du at jeg jobber 100% (i en bedrift) uten lønn, fordi det er umulig å finne en arbeidsgiver som vil ansette en person som har vært syk i noen år. Det blir noe helt annet. Sånne som deg som faktisk VIL jobbe og gjør det de kan, er jeg helt 100% enig i at vi skal gjøre det vi kan for og gi litt mere. Det som er poenget mitt er alle disse andre som faktisk bare sitter på rompa hele dagen og maser etter at alle andre skal gjøre alt for dem... Stor forskjell der. Men de av dere som gjør som deg, får absolutt tommelen opp fra meg. Stå på, og lykke til, så dukker det nok en jobb opp etterhvert håper jeg.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #15 Skrevet 14. mai 2011 Det blir noe helt annet. Sånne som deg som faktisk VIL jobbe og gjør det de kan, er jeg helt 100% enig i at vi skal gjøre det vi kan for og gi litt mere. Det som er poenget mitt er alle disse andre som faktisk bare sitter på rompa hele dagen og maser etter at alle andre skal gjøre alt for dem... Stor forskjell der. Men de av dere som gjør som deg, får absolutt tommelen opp fra meg. Stå på, og lykke til, så dukker det nok en jobb opp etterhvert håper jeg. Takk for lykkeønskningene, jeg håper også at jeg snart finner en arbeidsgiver som klarer å se forbi tidligere historikk, og som klarer å se hva jeg har å tilby i dag. Men det jeg håper du etterhvert klarer å se, er at de fleste er som meg. Jeg snakker med mennesker i min situasjon hver eneste dag, mennesker som VIL jobbe, og som gjør det de kan for å komme tilbake til arbeidslivet, men som ikke får en sjanse. Kanskje fordi de ikke finner en arbeidsgiver som vil ansette dem, eller fordi de har et fysisk handikap det er vanskelig å tilrettelegge for... det er mange årsaker. Mange opplever at de etter å ha kjempet for å bli friske nok til å jobbe, likevel ikke er attraktive arbeidstakere, og at ingen vil benytte seg av den kunnskapen og de ressursene denne gruppen har å tilby. De blir demotiverte, motløse og resignerte, og dette i tillegg til det faktum at mange lever på et økonomisk eksistensminimum, gjør at mange igjen får en forverret helse... Det er de færreste som "sitter på rompa hele dagen og maser etter at alle andre skal gjøre alt for dem...", men det er dessverre disse vi hører mest om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå