Gå til innhold

Brødmel

werty

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri sett det i butikken. Kanskje du kan bruke finbakstmel eller durumhvete (til pizzabunn) i stedet for?

Jeg hadde nok glatt satset på at det ville gå bra med bare vanlig hvetemel, gidder sjelden å stresse for mye når jeg skal bake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Bor du nærme svenskegrensa? Vil tro du får kjøpt det i Sverige. Eller bestille på nett. Tok et kjapt googlesøk på buy bread flour og fikk bl.a. opp denne: Bread Flour

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har presisert i flere oppskrifter at brødmel bare er vanlig mel, hvetemel feks.

Ser nå at hun har skrevet noe annet i den oppskriften. Beklager.

Endret av kontorstol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun har presisert i flere oppskrifter at brødmel bare er vanlig mel, hvetemel feks.

Ser nå at hun har skrevet noe annet i den oppskriften. Beklager.

Men hvorfor skriver hun da "hell mel, og brødmel"

Det må jo være noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mauna Lee

går nok sikkert helt fint med vanlig mel ja, men dersom du vil ha den ekstra lille "piffen" (uten at jeg vet noe om hvor stor forskjellen blir) så tar du deg en svesketur eller bestiller fra nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

#

Manuela sier:

March 22nd, 2011

Hei Linn, brødmel er ferdige pakke med brød mel man for kjøpt i butikken

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Var den lille "piffen" jeg var ute etter ja:) tror det blir ganske likt kanelboller uten. Jeg bor dessverre ikke nær svenskegrensen. Tenkte å lage de til 17.mai, så nettbutikk er også uaktuelt dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk eksempel på håpløs oppskrift. Kommer i klasse med å si 1 ss kryddermix. For det første vet man ikke hva det er og for det andre har slike produkter ofte en begrenset levetid fra produsent. Hva gjør man når varen ikke lenger er å få kjøpt? Det første jeg gjør når jeg ser slike oppskrifter som jeg kunne tenke meg å prøve, er å gå i butikken og se hva innholdet er på den spesielle ingrediensen. Så skriver jeg om oppskriften til noe som kan fungere til evig tid.

Mens jeg er i utblåsningsmodus: Kakeoppskrifter som ikke spesifiserer diameter på springform spesielt for kaker som skal stekes er tilsvarende håpløse. Får meg til å mistenke at forfatteren ikke har prøvet selv. Oppskrifter på retter som skal i en ildfast form og så i stekeovn har også godt av å beskrive literstørrelsen på formen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...