AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Hei, Jeg og mannen ble separert i september i fjor. Vi bodde i en bolig som jeg eier, men etter begges ønske fortsetter han å bo i denne boligen. Som følge av dette betaler han renter og avdrag på lånet. Etterhvert kommer vi til å ordne det slik at han overtar hus og lån alene, men foreløpig står vi begge på lånet og jeg eier huset. I skatteoppgjøret fikk jeg endel fradrag på grunn av lånet, og dette gir meg en del igjen på skatten. Eksen mener jeg kan beholde disse pengene ettersom han ikke trenger dem så mye som meg. Men er det ulovlig for meg å få fradrag for dette lånet? Det er jo ikke jeg som betaler på det, men jeg står jo som medlåner. Vi er jo også bare separert, så formelt sett blir vi vel fortsatt regnet som gift. Vil ikke havne i noe trøbbel på grunn av disse pengene.
Sissan9 Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Nei, det er ikke ulovlig, om han ikke fører opp det samme rentefradraget i sin selvangivelse og dere er enige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå