Solstrålen Skrevet 11. mai 2002 #1 Skrevet 11. mai 2002 Min kjære ble bedt i et bryllup til en venn nå i sommer.. Men jeg ble ikke ... Det synes jeg er litt kjipt! Jeg kjenner ikke brudgommen så veldig godt, men jeg har gått i klasse med bruden for en stund siden, og min kjære er ikke nærmere enn at de spiller på samme lag... Vi er samboere/forlovet og skal gifte oss neste år, og da må jo vi be de sammen.. Jeg klager ikke, jeg synes bare det var litt leit at vi ikke ble bedt sammen, når vi er så etablerte og "godt kjent" som vi er Ja, det var godt å få det ut!12
june2002 Skrevet 11. mai 2002 #2 Skrevet 11. mai 2002 Hei! Vet det er trist å ikke bli bedt, spesielt om man er litt hekta på bryllup Men jeg synes det ikke er så veldig rart at du ikke ble bedt. Det er jo mange som bare ber lagkamerater/ arbeidskollegaer og ikke med partner, siden det er DE som er "gjengen" Kanskje de har sett grense med å ikke be partner av disse, så det er derfor du ikke er bedt, selv om du kjenner de like godt. Kanskje de syntes det ble dumt om det var bare kjæresten din som fikk ha med partner?? Ikke ta det så tungt du 12
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2002 #3 Skrevet 11. mai 2002 Huff, det er ikke enkelt med venner og samboere/ kjærester etc.. Har ei venninne som jeg nok skuffet litt, hun er både samboer og forlovet, men jeg ba bare henne. Grunnen er at vi bare har hilst på samboeren hennes en gang, min kjære liker han ikke i det hele tatt, han er myyye eldre enn henne, jeg kjenner ikke han i det hele tatt. Følte det ikke naturlig å invitere han. Skjønner veldig godt at du ble lei deg, det hadde jeg også blitt, men kanskje disse bare satte grensa med at de kun innviterte venner og ikke følge med mindre de er gift. Høres jo ikke ut som samboeren din er nær venn med han som skal gifte seg, så han har vel ikke så mye imot og ikke gå heller..for din skyld mener jeg, når han ser at du ble såret over det.12
Maggie74 Skrevet 11. mai 2002 #4 Skrevet 11. mai 2002 Synes det er bedre at de inviterer uten partner enn å gjøre slik som en av mine beste venninner. Hun inviterte meg ikke i bryllupet sitt fordi hun ikke ville at jeg skulle ta med meg han jeg ventet barn med. Han var nemlig en x av hennes og hun var redd for at han skulle ødelegge bryllupet deres. Jeg skjønner henne veldig godt, men jeg synes det var ganske bittert at hun ikke kunne si det som det var i steden for å bare la være å invitere meg. Hun angrer bittert den dag i dag for at hun gjorde det sånn, og det er snart 8 år siden. Tror det er viktig at de som inviterer gjør det som er rett for dem og ikke det som er 'korrekt' i forhold til noe som skal virke som tradisjoner. Jeg hadde ikke hatt noe i mot om min tilkommende mann nå ble invitert i bryllup uten meg til noen av vennene sine. Maggie!12
snoopy Skrevet 13. mai 2002 #5 Skrevet 13. mai 2002 SYNES AT DET SIER SEG SELV AT MAN INVITERER MED PARTNER UANSETT!!!!!!!!!!! VAR I ET BRYLLUP DER TOASTMASTERENS PARTNER IKKE BLE INVITERT OG DET VAR VELDIG LITE POPULÆRT. VI INVITERER MED ALLE PARTNERE, SELV OM VI ALDRI HAR MØTT DE FØR!!!! DERSOM MAN IKKE GJØR DET, MENER JEG DET RESPEKTLØST!!!
Augustbrud02 Skrevet 13. mai 2002 #6 Skrevet 13. mai 2002 Det er utrolig vanskelig dette med om man skal invitere med partner eller ei, og vi har invitert med partene så lenge vi vet at de har partnere og vi har møtt dem. Synes det er veldig greit jeg. Kusina mi ringte forøvrig og takket ja i helga. Hun hadde samboer, men håpet hun kunne ta han med til kaffe. Synes det var en kjempefin løsning på det hele jeg, og hun hadde full forståelse for at vi ikke bad med partnere. Synes det er sånn det skal være jeg, så kan man jo heller si at en partner er hjertelig velkommen til kaffen! Syned såvisst ikke det er respektløst jeg. 12
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2002 #7 Skrevet 13. mai 2002 Det er ikke respektløst å ikke invitere partnere man ikke kjenner til. Jeg gifter meg til sommeren og har ikke ionvitert partnere til alle venner som kommer. Dette valget gorde vi ettersom vi har begrenset sitteplasser og prioriterer familie og nære venner, og vil ikke utelate nære venner for at noen tar med seg en partner som vi ikke har kontakt med.... og pga pris, det er ikke alle som har penger til å dekke partnere. Er det på hotell er det ofte opp til 800-1000 kr per hode, og det skal man bruke på personer man ikke kjenner og som man ikke vil komme til å ha kontakt med seinere. Tenk litt for dere syter, selvsagt er det kjipt at typen eller dama drar, men dere må tenke på de som inviterer, og ikke alltide deres selv. Kula
Havfruen Skrevet 13. mai 2002 #8 Skrevet 13. mai 2002 Vi har invitert noen arbeidskollegaer uten følge, men vi har sagt til de at dersom de ønsker å ta med partner så er det bare hyggelig. Føltes så upersonlig å sende invitasjon til noen vi ikke kjenner... Nå skal det jo sies at alle disse er i 20-åra, og ikke så veldig etablerte. Men poenget mitt er at det kan være at vi har glemt å si det til noen. Jeg ville i allefall blitt bare glad om en av gjestene nå ringer og lurer på om han kan ta med seg samboeren sin. Da sier vi selfølgelig VELKOMMEN begge to! Kanskje dette brudeparet bare er like sløve som meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå