post-it Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Jeg hadde gleda meg stort den dagen da jeg skulle farge håret hos frisøren. Hadde farga håret rødligbrunt, men tuppene var fortsatt mørkbrun/svarte, og dette likte jeg dårlig. Hadde da etter min mening 2 muligheter, farge det mørkt, eller få en frisør til å rette opp i det. . Satt tilsammen i 3 timer i den salongen. Kort fortalt sa frisøren nr 2 som min frisørdame snakket med at lysningen kunne sitte i håret i opptil en time, men min frisørdame sjekket i ny og ne, i og med at det ikke ble lyst. Det var en hektisk dag, og hun virket svææært utålmodig. Hun skylte ut lysningen og ingenting hadde skjedd. Vi måtte begynne på nytt, men etter en stund sa hun at hun ikke hadde tid til noe mer, og at vi måtte ta det senere. Jeg satt der men et hår som så nesten helt likt ut som da jeg kom inn, pluss at overlappingen på håret var dårlig. Ble lysere enn resten av håret noen steder. Av den grunn fikk jeg rabatt 900 kr for farging, hvilket jeg var sjokkert over. 900kr for noe så dårlig? For dette betalte jeg 1660 kr (hårkur 360, 900 farge, 400 stuss) alt var greit nok bortsatt fra at hårfargen ikke er noe fin. Vil klage og få det jeg ba om, og som de sa ja til, å lysne tuppene mine til den samme fargen jeg har nå en brunrødligfarge. Ble ikke fortalt at dette ikke ville gå, at de ikke ville ha tid til det, eller noe som antydet at jeg skulle få så dårlig resultat.
Wanita Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Jeg ville klaga ja. Du ber om et produkt du ikke får. Så du har all rett til å klage
LilleSpire Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Jeg hadde gleda meg stort den dagen da jeg skulle farge håret hos frisøren. Hadde farga håret rødligbrunt, men tuppene var fortsatt mørkbrun/svarte, og dette likte jeg dårlig. Hadde da etter min mening 2 muligheter, farge det mørkt, eller få en frisør til å rette opp i det. . Satt tilsammen i 3 timer i den salongen. Kort fortalt sa frisøren nr 2 som min frisørdame snakket med at lysningen kunne sitte i håret i opptil en time, men min frisørdame sjekket i ny og ne, i og med at det ikke ble lyst. Det var en hektisk dag, og hun virket svææært utålmodig. Hun skylte ut lysningen og ingenting hadde skjedd. Vi måtte begynne på nytt, men etter en stund sa hun at hun ikke hadde tid til noe mer, og at vi måtte ta det senere. Jeg satt der men et hår som så nesten helt likt ut som da jeg kom inn, pluss at overlappingen på håret var dårlig. Ble lysere enn resten av håret noen steder. Av den grunn fikk jeg rabatt 900 kr for farging, hvilket jeg var sjokkert over. 900kr for noe så dårlig? For dette betalte jeg 1660 kr (hårkur 360, 900 farge, 400 stuss) alt var greit nok bortsatt fra at hårfargen ikke er noe fin. Vil klage og få det jeg ba om, og som de sa ja til, å lysne tuppene mine til den samme fargen jeg har nå en brunrødligfarge. Ble ikke fortalt at dette ikke ville gå, at de ikke ville ha tid til det, eller noe som antydet at jeg skulle få så dårlig resultat. Jeg skjønner situasjonen din. Og hadde ikke funnet meg i det. Når du har time så skal de gjøre seg ferdig med deg, eller evt be deg komme tilbake slik at de kan få gjort det som skulle gjøres. De 900 kr i rabatt er ingenting når du faktisk drar til en frisør som skal ha tid til å ordne på det betaler for. Så jeg hadde gått tilbake til frisøren og klaget og sagt at det skal fikses på
post-it Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2011 Tusen takk for svar, har følt meg tvetydig om jeg skal klage, men hvordan går man frem? Ja, men og klage til en frisør?
LilleSpire Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Jeg hadde nok sagt det akkurat som det er. ville foreksempel startet med å si at når jeg var her sist, så skulle dere ordne håret, men så hadde dere plutselig ikke tid til alt som skulle gjøres, dette er jeg ikke fornøyd med. Ja jeg fikk 900 kr iavslag pga dette, men jeg oppsøkte dere som frisørsalong for jeg ville få et fint resultat, og det ble det ikke. Jeg vil at dere skal rette på dette, for det er en feil fra deres side.
CafeLatte Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Gå tilbake og klag noen frisører er rett og slett utrolige. Mange av de hører ikke hjemme i en frisørsalong. Jeg er utrolig skeptisk til dem.. Når de lover noe skal de levere det eller hvertfall gjøre det litt bedre, det er en grunn til at du har gått til dem. Klag og hvis de ikke har tid for de levere deg tilbake pengene sånn at du kan gå til noen som har peiling på hår.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 bare klag, mange frisører i Norge har overhodet ikke peiling på farging, nivået på norske frisører er veldig lavt. Synes egentlig ikke du skulle betalt for behandlingen i det hele tatt 1
Sunniva81 Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Jeg blir så provosert når jeg leser sånne ting. Og har vært borti lignende som deg hos frisør, og det har ikke tatt meg 5 flate øre å dra tilbake å klage. Mest sannsynlig hadde jeg blitt omtrent rasende ved kassa i første omgang, for makan til tull. Skjønner godt at du kanskje syns det er litt ekkelt å klage, men bestill ny time, forklar situasjonen og sørg for at du ikke betaler ei krone da!
Wanita Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Hva ble det til? Jeg var hos frisøren i går og skulle farge håret mitt i samme farge som sist. Men de hadde bytta leverandør og fargetyper så vi skulle prøve å få det så likt som mulig. Resultatet ble litt mørkere men jeg syns det så fint ut. Frisøren sa da at hvis jeg ikke var fornøyd etter å ha sett det noen ganger så var det bare å komme tilbake i morra (altså i dag) Så de hadde nok retta opp uten ekstra kostnad. Så betalte jeg bare 730kr for farginga og, så syns det hørtes veldig dyrt ut der du går.
ballong Skrevet 21. mai 2011 #11 Skrevet 21. mai 2011 Jeg jobber som frisør, og om noe ikke går som man lover så skal man legge seg flat og fikse det. Hvis man som frisør er usikker på om det går ann, så skal man informere om dette men si at man kan prøve uansett. Så jeg hadde gått tilbake om jeg var deg. Nå fikk du rabatt så kan hende de bruker det som argument for å ikke gjøre det, og da er det desverre ikke så mye du kan gjøre annet enn å ikke gå dit igjen. Håper dere finner en løsning på det! Nivået på frisører i norge er faktisk ganske høyt, vi har gjennomsnittlig 4 års utdanning, men det er desverre ofte store sprik fra salong til salong og store forskjeller mellom by og landet. Mange blir også frisør fordi det er enkelt og har egentlig ikke lidenskap for faget, og da blir det desverre ofte dårlig resultat på det de gjør. Når det kommer til å velge frisør, så er det lureste man gjør å høre med venninner om hvor de er fornøyd og hvor de ikke ble fornøyd. Det er den beste måten å forsikre seg om et godt resultat! Lykke til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå