Gjest döderlein Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 (endret) Jeg har lyst til å gjøre noe nytt med det kjedelige håret mitt. Det er brunt og halvlangt. Det er også veldig tynt. Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre med det som passer min ansiktsform? Hvordan klippe og farge det. Har brune øyne og øyebryn, og lys hud. Endret 25. november 2012 av döderlein
Envy Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Ser ut som du har samme ansiktsform som meg, og min erfaring er at alle fasonger av kort hår får ansiktet mitt til å se ekstremt rundt ut, ikke heldig. For meg passer kun langt hår.
Gjest döderlein Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Ser ut som du har samme ansiktsform som meg, og min erfaring er at alle fasonger av kort hår får ansiktet mitt til å se ekstremt rundt ut, ikke heldig. For meg passer kun langt hår. Hvor langt da? Jeg får det på en måte aldri lengre enn det her før det blir veldig tungt og frisøren klipper av det som har grodd ut, haha
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 DU ser veldig pen ut Ja, du passer nok langt hår, og kanskje en pannelugg? Det er veldig søtt, slik som Carrie i Kongen av Queens, og som Askepott i 3 nøtter til skepott.
Gjest Armule Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 (endret) Jeg har slitt veldig med at langt hår får håret til å føles tungt. At jeg har veldig tykt hår gjør det ikke akkurat lettere Har tidligere fått gradert det ganske høyt opp, men de fleste frisører jeg har vært hos har aldri helt fått det til å fungere optimalt på meg. Her forleden gikk det utrolig bra, etter noen år med hårlengder som har vært like lang. Jeg har det litt lengre enn skulderlangt, og fikk det klippet opp samt tynnet ut. Problemet pleier som regel å være i luggen, som blir tykk og tung pga. sideskill. Frisøren jeg var hos nå gjorde en kjempebra jobb i gjøre den til en naturlig del av hele håret, uten at den ble for markant. Slik ble det seende ut. Endret 15. mai 2011 av Arnøy
Gjest döderlein Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 DU ser veldig pen ut Ja, du passer nok langt hår, og kanskje en pannelugg? Det er veldig søtt, slik som Carrie i Kongen av Queens, og som Askepott i 3 nøtter til skepott. Hihi, tusen takk! Pannelugg er jeg litt skeptisk til, egentlig... Men burde vel prøves en gang
S@va Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Hvis du vil prøve noe nytt og har lyst på kortere hår har jeg et tips; du kan ha litt lenger hår på sidene som rammer inne ansiktet og kortere i nakken. De fikk jeg selv og er kjempefornøyd. Har litt rundt ansikt selv og tynt hår som ikke er pent når det blir for langt. Det er en enkel frisyre med mange muligheter. Kan rufses, krølles og rettes alt etter humøret. Frisyren er også klippet opp i lag slik at håret ikke blir tungt, men får fint volum
Gjest döderlein Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Jeg har slitt veldig med at langt hår får håret til å føles tungt. At jeg har veldig tykt hår gjør det ikke akkurat lettere Har tidligere fått gradert det ganske høyt opp, men de fleste frisører jeg har vært hos har aldri helt fått det til å fungere optimalt på meg. Her forleden gikk det utrolig bra, etter noen år med hårlengder som har vært like lang. Jeg har det litt lengre enn skulderlangt, og fikk det klippet opp samt tynnet ut. Problemet pleier som regel å være i luggen, som blir tykk og tung pga. sideskill. Frisøren jeg var hos nå gjorde en kjempebra jobb i gjøre den til en naturlig del av hele håret, uten at den ble for markant. Slik ble det seende ut. Veit ikke om det er så stor forskjell på om håret ditt er tynt eller tykt, for mitt legger seg ned igjen med en gang. Krøller jeg det eller noe sånt, så er krøllene ute med en gang xD Pleier å klippe det opp jeg også, men er litt lei av den løsningen. Haha xD Får ikke sett bildet ditt forresten.
Gjest Armule Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Veit ikke om det er så stor forskjell på om håret ditt er tynt eller tykt, for mitt legger seg ned igjen med en gang. Krøller jeg det eller noe sånt, så er krøllene ute med en gang xD Pleier å klippe det opp jeg også, men er litt lei av den løsningen. Haha xD Får ikke sett bildet ditt forresten. Bildet burde funke nå. Tykt/tynt har kanskje ikke så mye å si, men av erfaring vet jeg at mitt hår blir veldig tungt hvis det ikke klippes opp. Hvis det ikke klippes opp, ser det veldig tykt ut nederst, og tynt og uten volum på toppen. Forslaget til S@va er kult. Klippet meg slikt for ett år siden, kort i nakken og skrånende lengre fremover.
Gjest döderlein Skrevet 15. mai 2011 #10 Skrevet 15. mai 2011 Bildet burde funke nå. Tykt/tynt har kanskje ikke så mye å si, men av erfaring vet jeg at mitt hår blir veldig tungt hvis det ikke klippes opp. Hvis det ikke klippes opp, ser det veldig tykt ut nederst, og tynt og uten volum på toppen. Forslaget til S@va er kult. Klippet meg slikt for ett år siden, kort i nakken og skrånende lengre fremover. Det så veldig fint ut! Veldig lett og ... velpleid? Kan man si det? Heh. Fikk veldig lyst på langt hår nå, men det skjer jo ikke på 123. Samtidig kanskje lysne det litt med naturlige striper. Hva tror dere om det? Æsj, er student, går sjeldent til frisøren og farger det selv. Kan fort ende opp med å se ganske forferdelig ut. Har noen av dere erfaring med å spørre frisøren hva som passer til ansiktsformen din? Hvordan ble resultatet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå