Gjest Pia Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Hei! Jeg har, som jeg husker og har i bevisstheten bare blitt kåt av èn ting før, og det er av en spesiell treningsøvelse jeg tar på treningsstudio. Da fester jeg to tau som henger ned fra taket i føttene mine, og drar begge beina til meg mens armene støtter seg til gulvet, som i å stå som en planke. Dette er den eneste gangen jeg kjenner meg kåt. Spørsmålet mitt er om det er noen her som har noen tips til meg, hva jeg kan bli kåt av. Jeg er jomfru, og har hatt lite nærkontakt med gutter/menn. Vil veldig gjerne bryte jomfrudommen min snart, men jeg er redd for å ikke bli kåt når jeg kjærtegner med en mann, fordi jeg aldri har gjort det før, og kjenner ikke meg selv på det området. Vet av denne grunn ikke noe som helst om jeg er lesbisk eller hetro, synes det er vanskelig å finne ut av det.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Hei! Jeg har, som jeg husker og har i bevisstheten bare blitt kåt av èn ting før, og det er av en spesiell treningsøvelse jeg tar på treningsstudio. Da fester jeg to tau som henger ned fra taket i føttene mine, og drar begge beina til meg mens armene støtter seg til gulvet, som i å stå som en planke. Dette er den eneste gangen jeg kjenner meg kåt. Spørsmålet mitt er om det er noen her som har noen tips til meg, hva jeg kan bli kåt av. Jeg er jomfru, og har hatt lite nærkontakt med gutter/menn. Vil veldig gjerne bryte jomfrudommen min snart, men jeg er redd for å ikke bli kåt når jeg kjærtegner med en mann, fordi jeg aldri har gjort det før, og kjenner ikke meg selv på det området. Vet av denne grunn ikke noe som helst om jeg er lesbisk eller hetro, synes det er vanskelig å finne ut av det. Hei! Det er veldig vanlig å være usikker på seg selv. Det du evt kan gjøre er å utforske deg seg litt mer, finne ut av hva du liker. Fantasere om hva du ville gjort med den evtuelle parteren du ville bryte jomfrudommen med. Men jeg vil ikke anbefale deg til å ha seg bare for å ikke være jomfru lenger. jeg ville heller tilfredstilt meg selv, for så å gjøre det med en framtidig parter du er forelsket i
Wanita Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Kjenner du kroppen din? Husker mamma noen ganger sa at gjerne ta et speil og se på deg selv og kjenn etter hva du selv føler er greit. Ikke før jeg passerte 20 skjønte hvorfor ho sa det. Først da ble jeg virkelig kjent med meg selv og etter det har sexlivet blitt MYE bedre, jeg vet hva jeg liker. Hvilke punkter er det som trigger meg o.s.v. Hadde jeg gjort dette tidligere hadde jeg nok vært mye mer bevist på min seksualtiet. Kanskje det kan hjelpe deg?
womenwomen Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Hei! Jeg har, som jeg husker og har i bevisstheten bare blitt kåt av èn ting før, og det er av en spesiell treningsøvelse jeg tar på treningsstudio. Da fester jeg to tau som henger ned fra taket i føttene mine, og drar begge beina til meg mens armene støtter seg til gulvet, som i å stå som en planke. Dette er den eneste gangen jeg kjenner meg kåt. Spørsmålet mitt er om det er noen her som har noen tips til meg, hva jeg kan bli kåt av. Jeg er jomfru, og har hatt lite nærkontakt med gutter/menn. Vil veldig gjerne bryte jomfrudommen min snart, men jeg er redd for å ikke bli kåt når jeg kjærtegner med en mann, fordi jeg aldri har gjort det før, og kjenner ikke meg selv på det området. Vet av denne grunn ikke noe som helst om jeg er lesbisk eller hetro, synes det er vanskelig å finne ut av det. Aner ikke hvor gammel du er . Men Eneste måten å finne ut av det på , er jo å prøve deg litt fram . Du får rote litt med en mann og se hva du føler når han tar på deg osv . Du blir helt sikkert kåt ved intim kontakt med en mann . Dersom du er hetrofil da og liker menn .Men du har jo ikke hatt noen kontakt med menn , så skjønner du er veldig usikker på hvordan du selv vil reagere og fungere i en slik situasjon . Det er rett og slett ALVORLIG SKADELIG for både menn og kvinner å ikke ha kontakt med det motsatte kjønn på en intim måte i svært ung alder tror jeg , leke litt og utforske det motsatte kjønn . Forde man blir usikker og engstelig for verdens naturligste ting , når man har levd nesten som en " nonne " hele sitt liv . Og jo lengre du lever slik , jo mer usikker blir du og jo vanskeligere blir det den dagen du skal starte " voksenlivet " ditt . Til slutt kan du utvikle angst mot intimitet og sex med det motsatte kjønn og unngå alle slike situasjoner , forde du blir usikker og føler ubehag i slike situasjoner pga manglende trening . Rett og slett forde du mangler vanlig normal sosial trening i omgang med det motsatte kjønn .Sex og intimitet er også en VIKTIG form for sosial trening . Man lærer både hvordan man selv fungerer og andre . Man blir selvsikker av det og trygg på seg selv ikke minst i sosiale sammenhenger , ved å være vant til MYE fysisk kontakt med det motsatte kjønn , kommunisere , flørte , ha sex osv osv .Hopp i det . Og finn deg en mann . Søk kontakt med menn du liker . Lær deg å flørte litt osv .
Gjest Pia Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Dere tror kanskje det er ei 15 år gammel jente som spør dette spørsmålet - forståelig nok. Men jeg er 22. Så den angsten for sex og intimitet er nok allerede utviklet, desverre. Jeg kjenner ikke min egen kropp, i det hele tatt. Har generelt tenkt lite på sex og samliv i livet mitt. Jeg vet ikke hva jeg liker engang når det gjelder å kose seg alene, så jeg føler meg litt rådvill og usikker på seksualitet. Det er generelt ganske nylig jeg har tillatt meg selv å tenke på sex, da jeg er vokst opp i en kristen sekt, hvor man helst ikke skulle tenke på sex. Derfor situasjonen er som den er. Men jeg skal følge rådene, prøve meg litt fram, og prøve så best jeg kan å finne ut hva jeg liker.
womenwomen Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Dere tror kanskje det er ei 15 år gammel jente som spør dette spørsmålet - forståelig nok. Men jeg er 22. Så den angsten for sex og intimitet er nok allerede utviklet, desverre. Jeg kjenner ikke min egen kropp, i det hele tatt. Har generelt tenkt lite på sex og samliv i livet mitt. Jeg vet ikke hva jeg liker engang når det gjelder å kose seg alene, så jeg føler meg litt rådvill og usikker på seksualitet. Det er generelt ganske nylig jeg har tillatt meg selv å tenke på sex, da jeg er vokst opp i en kristen sekt, hvor man helst ikke skulle tenke på sex. Derfor situasjonen er som den er. Men jeg skal følge rådene, prøve meg litt fram, og prøve så best jeg kan å finne ut hva jeg liker. Veldig synd at du har utviklet angst for intimitet og sex , men du kan komme deg ut av den onde sirkelen selv , ved å tenke selv og GLEMME det du har lært i den kristne sekten ang kropp , sex og intimitet . . Masse skadelige og feilaktige holdninger .Folk blir jo hjernevasket fra de er små i sånne religiøse miljøer . Dersom du treffer en kristen mann fra din egen sekt , er nok han også " hjernevasket og ødelagt " når det gjelder holdninger til sex , likestilling i sengen , kunnskaper som elsker osv . Han har sikkert like mye angst for kropp og sex og damer , som det du har for menn . Han er sikkert like uerfaren som deg . Du kan nok desverre ikke forvente deg noe godt sexliv med en slik mann , som har samme problemer som deg selv ... Jeg tror du gjør lurt i å finne deg en kjæreste utenfor din kristne sekt . Så kan du lære av han litt . Ikke - religiøse mennesker og naturfolk har vanligvis et mer normalt , avslappet og naturlig forhold til sex , kropp , intimitet , enn det religiøse folk har .Og du trenger en partner som kan lære deg et annet syn på disse tingene . Og du selv bør erkjenne og forstå at ikke alt du lærer i sekten , på skolen , eller hos foreldrene dine - nødvendigvis er sunt eller bra for deg , eller riktig for deg . Du er voksen og kan ta egne avgjørelser .Hvordan du vil leve livet ditt og hvordan du vil bruke din egen kropp eller sexualitet i fremtiden , eller hvilken partner du vil ha selv . DET HAR IKKE SEKTEN NOE MED NEMLIG . Det er din privatsak .
Gjest Pia Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Veldig synd at du har utviklet angst for intimitet og sex , men du kan komme deg ut av den onde sirkelen selv , ved å tenke selv og GLEMME det du har lært i den kristne sekten ang kropp , sex og intimitet . . Masse skadelige og feilaktige holdninger .Folk blir jo hjernevasket fra de er små i sånne religiøse miljøer . Dersom du treffer en kristen mann fra din egen sekt , er nok han også " hjernevasket og ødelagt " når det gjelder holdninger til sex , likestilling i sengen , kunnskaper som elsker osv . Han har sikkert like mye angst for kropp og sex og damer , som det du har for menn . Han er sikkert like uerfaren som deg . Du kan nok desverre ikke forvente deg noe godt sexliv med en slik mann , som har samme problemer som deg selv ... Jeg tror du gjør lurt i å finne deg en kjæreste utenfor din kristne sekt . Så kan du lære av han litt . Ikke - religiøse mennesker og naturfolk har vanligvis et mer normalt , avslappet og naturlig forhold til sex , kropp , intimitet , enn det religiøse folk har .Og du trenger en partner som kan lære deg et annet syn på disse tingene . Og du selv bør erkjenne og forstå at ikke alt du lærer i sekten , på skolen , eller hos foreldrene dine - nødvendigvis er sunt eller bra for deg , eller riktig for deg . Du er voksen og kan ta egne avgjørelser .Hvordan du vil leve livet ditt og hvordan du vil bruke din egen kropp eller sexualitet i fremtiden , eller hvilken partner du vil ha selv . DET HAR IKKE SEKTEN NOE MED NEMLIG . Det er din privatsak . Jeg er helt enig i det du skriver om å ikke få seg en kjæreste i den religiøse sekten jeg er vokst opp i. Jeg har brutt ut fra denne sekten nylig, så det er derfor situasjonen er som den er, og jeg begynner å forberede meg på å prøve å leve et normalt liv fra nå. Ikke lett da sex er forbundet med skam. Men alt kan tillæres, og det har jeg tenkt til. Bare vanskelig å vite helt hvordan, iblant. Føler meg naiv og 'uskyldig' på mange måter, da jeg generelt har tenkt veldig lite på sex. Men lurer på om dette er unormalt, redd for å være en av de aseksuelle, som ikke har noe særlig behov for det :/ Man er jo ofte ganske ung da man begynner å tenke på sex, fordi det er et naturlig behov. Jeg vet ikke helt hvor unge man pleier å være når en begynner å tenke på sex, dette er vel individuelt, men likevel. Jeg har vel et seksuelt behov, men vet ikke hva som tenner meg.
Harmony Skrevet 17. mai 2011 #8 Skrevet 17. mai 2011 Jeg er helt enig i det du skriver om å ikke få seg en kjæreste i den religiøse sekten jeg er vokst opp i. Jeg har brutt ut fra denne sekten nylig, så det er derfor situasjonen er som den er, og jeg begynner å forberede meg på å prøve å leve et normalt liv fra nå. Ikke lett da sex er forbundet med skam. Men alt kan tillæres, og det har jeg tenkt til. Bare vanskelig å vite helt hvordan, iblant. Føler meg naiv og 'uskyldig' på mange måter, da jeg generelt har tenkt veldig lite på sex. Men lurer på om dette er unormalt, redd for å være en av de aseksuelle, som ikke har noe særlig behov for det :/ Man er jo ofte ganske ung da man begynner å tenke på sex, fordi det er et naturlig behov. Jeg vet ikke helt hvor unge man pleier å være når en begynner å tenke på sex, dette er vel individuelt, men likevel. Jeg har vel et seksuelt behov, men vet ikke hva som tenner meg. Jeg synes det er fryktelig trist at religiøse sekter skal lære opp barna sine til å ikke tenke på sex osv. Jeg kan nok garantere deg at du ikke er aseksuell kjære venn. Det å bli kåt tar en stund dersom man ikke har hatt noe som helst forhold til seksualiteten sin i mange år. Jeg husker da jeg begynte å onanere. Jeg slet med å få fantasier, å bli våt etc. Det var fryktelig frustrerende, men jeg ga på en måte ikke opp. Prøv å tenke på en digg mann, se på deg selv der nede, finn ut hvordan du liker å ta på deg selv, og nyt kroppen din. Det er det viktigste! Vent med å ha sex til du er helt klar for det. Jeg begynte å onanere forholdsvis sent selv, da jeg var 16 begynte jeg først sånn sakte med det, men skikkelig nytelse fikk jeg først ut av det etter noen måneder. Min første sex hadde jeg 2 år senere, altså som 18-åring. Jeg er utrolig glad for at jeg har utforsket meg selv mye før jeg ble intim med noen andre, siden man er mye mindre nervøs for sexen da. Nyt kroppen din, og ikke stress deg selv med å få tatt møydommen. Vent på det rette øyeblikket, og et lite tips; gjør det med noen du er forelsket i, da blir det så mye finere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå