AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Hei Her vi leier har vi inkl. vaskemaskin. Den vasker helt ren og alt det der, men desverre er det noe i veien med vaskepulverkammeret og vaskepulveret går ikke ned i maskinen. Derfor må vi bruke vaskeball, men de går ikke an å få tak i lenger, og vår holder på å revne i to! Noen som kan komme på noe lurt? :jepp:
Antlers Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Kan du ikke bruke vaskenøtter, da? http://www.vaskenotter.no/index.html http://www.altshop.no/helse-velvare/okologisk-toyvask/view-all-products?gclid=CNzh-Yj96agCFQhO3godVyn8Cw Eller du kan kjøpe magisk vaskeball (den har jeg selv ingen erfaring med). http://www.smarterehverdag.no/index.php?action=display_info&id=1064&search=0
Kamikatze Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Er lett å skjære toppen av en vanlig ball. Men jeg synes det flyter over av gamle vaskeballer over alt. Jeg har sikkert tre liggende, som jeg knapt har brukt, og ikke bruker. På ulike fellesvaskerier har jeg sett hauger med dem. Snakk med venninner om de har liggende, eller kan røske med noen til deg fra fellesvaskeriet, hvis de bor i borettslag. Ring vaskemiddelprodusenten, og hør om de kan ha noen liggende i en krok. Mulighetene er mange. I verste fall kan du legge vaskepulveret i et klede, og surre det hardt med hyssing. I verste fall må du stoppe maskina og ta det ut, før skylleprogrammet. Ellers er jo flytende vaskemiddel en mulig løsning.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Godt mulig du allerede har gjort dette, har du tatt ut vaskemiddelkammeret og gitt det en real vask? Samtidig som du har rengjort inni hulrommet der kammeret står? Det er fort gjort at det tetter seg igjen.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Har liksom ikke lyst til å være avhengig av nøtter..
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Godt mulig du allerede har gjort dette, har du tatt ut vaskemiddelkammeret og gitt det en real vask? Samtidig som du har rengjort inni hulrommet der kammeret står? Det er fort gjort at det tetter seg igjen. Jepp.. Har fått folk til å se på det også men vi finner ikke utav noe. Da må det isåfall være tett en plass vi ikke klarer å komme til. Men takk uansett for tipset
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Er lett å skjære toppen av en vanlig ball. Men jeg synes det flyter over av gamle vaskeballer over alt. Jeg har sikkert tre liggende, som jeg knapt har brukt, og ikke bruker. På ulike fellesvaskerier har jeg sett hauger med dem. Snakk med venninner om de har liggende, eller kan røske med noen til deg fra fellesvaskeriet, hvis de bor i borettslag. Ring vaskemiddelprodusenten, og hør om de kan ha noen liggende i en krok. Mulighetene er mange. I verste fall kan du legge vaskepulveret i et klede, og surre det hardt med hyssing. I verste fall må du stoppe maskina og ta det ut, før skylleprogrammet. Ellers er jo flytende vaskemiddel en mulig løsning. Det må vel blir noe med en ball... Jeg såg vaskeballer overalt før jeg også, men nå når vi trenger så er det ingen som har Har tatt kontakt med noen selskaper og de har det ikke lengre..
Gjest Lille-pus Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 TS, du sier dere leier. Kan du ikke ta kontakt med vedkommende som dere leier av, og forklare problemet med vaskemaskinen. Da kan det jo tenkes at det blir litt hjelp å få (kanskje ikke med vaskeball, men med å få løst opp i problemet med vaskemaskinen)
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #10 Skrevet 15. mai 2011 TS, du sier dere leier. Kan du ikke ta kontakt med vedkommende som dere leier av, og forklare problemet med vaskemaskinen. Da kan det jo tenkes at det blir litt hjelp å få (kanskje ikke med vaskeball, men med å få løst opp i problemet med vaskemaskinen) Nei, vi leier så utrolig billig av en venninne, så problemet med vaskemaskinen visste vi om før vi flyttet inn Men da hadde vi vaskeball! Neida, det er jo ikke verdens største problem, vi kan jo prøve å kutte av toppen på en eller annen slags liten ball, eller bare ta vaskepulveret rett i trommelen. Men artig om noen kommer med noe skikkelig smart her
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #11 Skrevet 15. mai 2011 Ta kontakt med kundeservice hos produsenten av flytende vaskemidler. Milo og OMO har flytende. De bør ha vaskeballer.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #12 Skrevet 15. mai 2011 Ta kontakt med kundeservice hos produsenten av flytende vaskemidler. Milo og OMO har flytende. De bør ha vaskeballer. Nei de har ikke
Gjest Lille-pus Skrevet 15. mai 2011 #13 Skrevet 15. mai 2011 (endret) Skjønner Hmmm.... dersom maskinen ikke "må" kjøre forvask så burde det jo gå helt fint å drysse pulvet på toppen av vasken før døren stenges og maskinen starter ? Litt usikker her nå for jeg har ikke prøvd det selv altså... Endret 15. mai 2011 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #14 Skrevet 15. mai 2011 Men er det noen som har brukt vaskemiddelet Ariel? Er det så at det sitter en vaskeball på korken på den?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #15 Skrevet 15. mai 2011 Eller, det er kanskje ikke Ariel. Det er det nye vaskemiddelet som det går så mye reklame for nå for tiden..
Kamikatze Skrevet 15. mai 2011 #16 Skrevet 15. mai 2011 Tenkte først på sånne baller med et eller flere huller i, som dyrebutikker selger. De er beregnet på tørrfor, og at dyret skal leke med ballen, og "fange" sin egen mat. Katta mi hadde noen få byks, før hun lærte å kjøre kloa i hullet, og vri ballen verdensvant og uanstrengt, så tørrmaten ramla ut. Men hva med de litt store korkene til skyllemiddelflasker og flytende vaskemiddel? Kan ikke de brukes? I alle fall på lave temperaturer? Ellers, istedenfor å drysse vaskepulveret oppå tøyet, dryss det heller ned i hullene i trommelen før tøyet legges i, sånn at vannet får fordelt pulveret før det når opp til der tøyet er. Hvis du ikke finner annen løsning. 1
Mann 42 Skrevet 15. mai 2011 #17 Skrevet 15. mai 2011 Skjær bunnen av en halvliters brusflaske, og smelt kantene runde. Jeg tipper den tåler å vaskes i maskin. 1
Brunhilde Skrevet 15. mai 2011 #18 Skrevet 15. mai 2011 Jeg kjøpte nettopp flytende OMO i Danmark, der fulgte det vaskeball med hver flaske. Kanskje du kan sende en e-post til den danske produsenten og spørre?
Chiyo Skrevet 15. mai 2011 #19 Skrevet 15. mai 2011 (endret) Hei Her vi leier har vi inkl. vaskemaskin. Den vasker helt ren og alt det der, men desverre er det noe i veien med vaskepulverkammeret og vaskepulveret går ikke ned i maskinen. Derfor må vi bruke vaskeball, men de går ikke an å få tak i lenger, og vår holder på å revne i to! Noen som kan komme på noe lurt? :jepp: Hva med flytende vaskemiddel. Når jeg vasker ligger jeg litt i bunnen og litt på toppen. Jeg syns i alle fall at det funker greit. Jeg har i alle fall ikke klaget på klesvasken så langt. Endret 15. mai 2011 av Chiyo
Rosalie Skrevet 15. mai 2011 #20 Skrevet 15. mai 2011 http://www.smarterehverdag.no/index.php?action=display_info&id=1064&search=0 ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå