AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Jeg har sett meg lei på å bo i kollektiv, sure husverter og skyhøye leiepriser. Jeg har derfor vært i møte med banken, og snakket med dem. Jeg får et lån på ca. 1.2 mill. Har ca. 200-300.000 i egenkapital, kommer litt ann på hvor mye jeg legger inn. Er student uten fast jobb, og lurer litt på om det lønner seg for meg å kjøpe? Har ingen fast inntekt, men vurderer sterkt å skaffe meg en deltidsjobb. Har utgifter på ca. 2500-3000 kr i mnd på mat og drikke, ca. 200 i telefon og ellers ingenting fast. Reiser, tannlege, kino etc. vil jo variere, men jeg er flink til å spare. Har regnet ut at jeg kan klare utgifter på ca. 7000 kr i mnd (vil da ta fra oppsparte midler + forhåpentligvis tjene litt på deltidsjobb) Vil isåfall kjøpe en nokså liten leil. midt i Bergen sentrum (ca. 30kvm), men jeg er en person og trenger absolutt ikke mye plass. Er drømmen om egen leilighet realistisk? Som nevnt over forutsetter det at jeg skaffer en deltidsjobb, men jeg er villig til å strekke meg langt.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Er du idiot nok til å kjøpe, nå som renten er på vei opp?
Envy Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Er mye snakk om at boligprisene vil være på vei ned rett rundt hjørnet. Vi er selv på boligjakt, men har bestemt oss for å ha is i magen en stund til da markedet koker om dagen. Når du i tillegg ikke har fast inntekt bur du hvertfall vente til du faktisk har fått den deltisdsjobben du skriver om.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Vil du absolutt kjøpe nå, med din økonomiske situasjon og studier, bør du heller velge en billigere leilighet utenfor sentrum. Utgifter til kollektivtransport kommer ikke i nærheten av utgiftene til et høyere lån for å kunne bo i sentrum. Dessuten har du en veldig sannsynlig renteøkning i vente, i mange år fremover.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 du får ikke leilighet på 30 kvm til 1,2 mill i Bergen sentrum, prisene er mye mye høyere
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 TS kan få LÅN til 1,2 mill kr, og med EK har hun råd til en leilighet til 1,4. Stor forskjell. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå