Lærerinna Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Hei, Skal pusse opp en liten do, og har lyst til å lage en vegg med egne bilder. I den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelp med. 1) Jeg skal bestille bildene i noe forstørret utgave på nett, men kan da velge mellom å lage poster av hvert bilde eller bare forstørre et bilde på vanlig fotpapir. Hva burde jeg gjøre? 2) Hva må jeg tenke på i forhold til oppheng? Hva slags lim kan jeg bruke som ikke ødelegger bildekvaliteten, og kan jeg lakke over med vanlig klar lakk, eller må jeg også her tenke på hva bildene tåler? Mye mulig det er flere hensyn jeg må ta, så håper noen vet
LilleSpire Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Jeg kan ikke så mye om det der, så vet ikke om jeg kan være til hjelp, men jeg ville vurdert fototapet kanskje
Lærerinna Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2011 Takk for svar Vet du om man kan sette sammen flere bilder til tapet?
Gjest Consensio Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Det burde ikke være noe problem. Da vil jeg tro at de bruker et fotoprogram til å lage en fotomontasje av de bildene du vil ha med, for så å printe det ut til et tapet.
Gjest Consensio Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Men det finnes jo mange andre måter også. Slik at du også kan bytte ut bildene etterhvert om du skulle ønske det. For eksempel å henge opp liner som du strekker fra den ene enden til den andre, også gjerne flere under hverandre. Så kan du henge opp bilder i dem med morsomme klesklyper. du kan jo gjøre mye morsomt ut av klypene også, om du kjøper en stor pakke med vanlige klyper i tre, så kan du male dem i forskjellige farger, lime på blomster, små lykketroll dukker, sløyfer eller annet morsomt.
Lærerinna Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2011 Tusen takk, Consensio! Det var jo kjempelurt! Nå kjenner jeg kreativiteten blomstrer her
superia Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 Du kan jo også ha ei glassplate over bildet/bildene.
Chelmon Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Kan være lurt å lage en stor ramme, skikkelig stor altså ikke som et bilde men nesten en hel vegg, slik at du kan ta det ned og jobbe med det en annen plass enn på do (min do uten dusj etc er iallefall ikke så veldig stor). Det kan også være greit om du skal flytte eller vaske veggene/flisene etc. Om du lager en slik ramme eller plate å jobbe på kan du også male rett på platen og lage mønster, tegninger, maleri etc. Synes også consensios idea hørtes veldig bra ut, den tror jeg jammen jeg må stjele til å sortere frø og slikt til hagen
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #9 Skrevet 19. mai 2011 Vi har bildevegg på do - jeg gikk på fretex og kjøpte en haug gamle rammer (med bilder inni). Ordentlig fine, tykke rammer med utskjæringer etc i gammel stil. Tenkte at jeg skulle henge dem opp med mine bilder inni. Men så ble jeg litt glad i de ukjente fjesene og forsamlingene på fretex-bildene, gamle, at jeg bare hengte dem opp slik de var, uten å vite hvem personene er. Fremdeles er jeg veldig glad i den bildeveggen, man kan sitte på do og forestille seg hvilke liv de forskjellige personene må ha hatt Vi har et gammelt hus, da, så disse gamle rammene passet veldig godt inn hos oss. Men synes det var flere gode idéer over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå