Gå til innhold

Syns du dette er en fin dåpskjole?

Sns du denne var fin?  

51 stemmer

1. 1. Syns du denne var fin?

• Ja, men ikke min stil
      3
    • Ja, og ville absolutt brukt den!
      0
    • Nei, men liker alikevel den gamle stilen den har
      5
    • Nei! Absolutt ikke!
      43

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola
Skrevet

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=27938052

Kom over denne når jeg satt og surfet litt. Jeg fikk grøssninger nedover ryggen og fikk assosiasjoner til et barn i en kiste! :( (Aldri sett et barn i en kiste, men det var det jeg umiddelbart tenkte på)

Aner ikke om dette er selve kjolen, eller noe slags tilbehør. Står dåpspose i teksten på annonsen og dåpskjole i headingen.

Men uansett suns jeg dette var grisestygt, og rett og slett litt ekkelt! :tristbla:

Er dette noe du ville ha brukt på ditt barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:haar: Den der var guffen ja...
Skrevet

Hvordan dåpskjolen i annonser ser ut er umulig å uttale seg om, ettersom man kun ser armene på den. Dåpsposen, derimot, den er litt for mye av det gode etter min smak.

Jeg tolker det derimot sånn at dette er en dåpspose, og ikke en dåpskjole. Da blir det feil å stille spørsmål om hva man synes om dåpskjolen. En dåpspose er forøvrig forgjengeren til dåpskjolen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til dåpspose å være syntes jeg den var litt for hvit, men nå har ikke jeg sett originalen. Ville ikke tenkt kiste om ikke TS hadde nevnt det. Den kunne godt hatt litt flere sløyfer.

Når jeg ser på nærbildet ser jeg at lyssettingen blir veldig feil, barnet får en litt gusten farge i fjeset.

Skrevet

Hmm, ville vel neppe fått kisteassosiasjonen om du ikke hadde nevnt det (men det er utrolig hva man ser etter å ha blitt fortalt det...), men har aldri sett en slik pose før. Er det istedenfor eller i tillegg til kjole? Pent var det i alle fall ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte også på en kiste.

Dåpspose har jag aldri hørt om. Hadde jeg ikke sett det her ville jeg trodd det var posen til å oppbevare dåpskjolen i. :)

AnonymBruker
Skrevet

Kom over denne når jeg satt og surfet litt. Jeg fikk grøssninger nedover ryggen og fikk assosiasjoner til et barn i en kiste! :( (Aldri sett et barn i en kiste, men det var det jeg umiddelbart tenkte på)

Aner ikke om dette er selve kjolen, eller noe slags tilbehør. Står dåpspose i teksten på annonsen og dåpskjole i headingen.

Men uansett suns jeg dette var grisestygt, og rett og slett litt ekkelt! :tristbla:

dette er ikke kjolen,men posen

Skrevet

dette er ikke kjolen,men posen

Men hva er en dåpspose? Og hvorfor putte barnet oppi noe som ser ut som en kiste?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha brukt det på mitt barn, nei.

Det så litt sossete ut kanskje. Ikke min stil. Barnet mitt brukte en dåpskjole som jeg selv pluss flere av mine slektninger har brukt. Navna til vi som ble døpt i den er sydd inn i selve kjolen.

Skrevet

Men hva er en dåpspose? Og hvorfor putte barnet oppi noe som ser ut som en kiste?

En dåpspose er forgjengeren til dåpskjolen. En utsmykket pose med hette, uten ermer og snurt igjen i bunnen.

Jeg for min del skjønner ikke hvordan det er mulig å få kiste-assosiasjoner av annonsen.

• Liker 1
Gjest Ruccola
Skrevet

Skjønner nå at barnet sikkert har en dåpskjole under denne posen.

Aner ikke hvorfor jeg får kisteassosiasjonen av den - muligens fordi jeg aldri har verken sett eller hørt om dette her tidligere.

Hoppet til da jeg kom over annonsen på finn, og ble så satt ut aj jeg måtte bare høre meg litt rundt her ;)

Men jeg er tydeligvis ikke helt på jordet siden 80 % aldri ville brukt noe slikt da.

Er antageligvis en eller annen gammel skikk/tradisjon dette med dåpspose. Men takke meg til et godt ammeldags teppe/pledd rundt barnet mens man bærer til og fra kirke/lokaler! :jepp:

Skrevet

Jeg tenkte også kiste, før jeg leste hva du hadde skrevet. Synes det var litt ekkelt jeg også, men jeg må innrømme at jeg synes dåpskjoler i seg selv er grusomt stygt.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...