Gå til innhold

Morgengave til han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå fortsatt litt tid på meg, men jeg har ingen ANELSE hva jeg skal finne på som morgengave til min kjære.

Han bruker ikke klokke, og i all tilfelle, ikke analog.

Han bruker ikke smykker utenom forlovelsesringen, mest pga en plukkeglad fugl.

Han bruker ekstremt sjelden dress, så slipsnål/mansjettknapper er ikke aktuelt..

En ring kunne fungert, men kan da ikke være i sølv siden han reagerer på dette over tid...(stål eller gull går selvfølgelig)

Jeg vil gjerne at det skal være noe varig, noe han kan ha resten av livet og kan vise frem.

Har tankene inne på sånne brudeundertøy-bilder (husker ikke hva det kalles), men vil gjerne ha noe i tillegg....

Vi har et pristak på tusen kr.

Noen forslag???

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at selv om han bruker ekstremt sjelden dress så er det jo fint med slipsnål og mansjettknapper de få gangene han skal bruke dress :) Og det blir kult når dere har vært gift i 40 år og han fremdeles bruker det han fikk av deg :) Det blir jo dress til barnedåp og slike ting etterhvert ;)

Skrevet

Slenger meg på her. Har samme problem, og her har forloveden min slipsnål fra før. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Dersom du har tenkt å bytte navn, er jo et navneskilt til døren/postkassen etc en fin tilleggsgave :)

Skrevet

Jeg tenker at selv om han bruker ekstremt sjelden dress så er det jo fint med slipsnål og mansjettknapper de få gangene han skal bruke dress :) Og det blir kult når dere har vært gift i 40 år og han fremdeles bruker det han fikk av deg :) Det blir jo dress til barnedåp og slike ting etterhvert ;)

Tenkte litt på det.. har lufta litt hva han ikke kunne tenkt seg, og tilbehør til dress stod ganske langt opp på lista.. Kan dog være greit å ha...

Skrevet

Har samme problem selv, mannen her i huset ønsker seg sjelden noe. Jeg nevnte allerede i høst at han måtte begynne å tenke på hva han kunne tenke seg. Etter flere måneder kom jeg med forslag om bunad, da han ved flere anledninger har sagt han kunne tenkte seg dette. Dyr gave, men jeg synes det skal være noe som varer livet ut.

28 Magnolia Avenue

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga min mann en fin kortholder med inngravert navn. :)

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg stusser litt på dette med morgengave til mannen. I følge tradisjonen så er det kun kvinnen som skal få morgen gave, og ikke mannen :sjenert: alle jeg har spurt om dette (venner og familie) har reagert på at jeg vurderer å gi min tilkommende en morgengave. Det er bare kvinnen som skal ha det vist nok, og det er ingen i min omgangskrets som har utvekslet morgengaver...

så jeg lurer...er dette et nytt fenomen som er ute og går? eller er det en KG regel? :sjenert: er veldig usikker på dette merker jeg.

Skrevet

Jeg har alltid trodd at det kun var damen som fikk morgengave:)

Skrevet (endret)

Tradisjonsmessig var det bare bruden som fikk, "som takk for hennes jofrudom". Det var utrolig mange reglerog skikker å forholde seg til tidligere, bare der!

Nå kan vel få bruder "skryte på seg" jomfrudom, så da skal (tradisjonelt sett) gaven falle helt bort.

Mange ektepar gir hverandre en oppmerksomhet dagen etter, gjerne som en personlig bryllupsgave til hverandre.

Min svigerfar spurte svigermor om hun ville ha morgengave. Da hun sa at det ikke var så farlig (penger spart), så kjøpte han en til seg selv :P Det var for 35 år siden, så er ikke helt nytt sånn sett. Han ville jo ha noe, selv om hun ikke ville!

Endret av høstbryllup
AnonymBruker
Skrevet

Dere ser vel etter noe i en helt annen sjanger, men jeg kan opplyse om at mannen min ble veldig positivt overrasket og glad for sin morgengave, og snakker fremdeles om den til venner: Jeg hadde en fin kasse som jeg fylte med godt pol-øl. Øl fra små norske bryggerier som Nøgne Ø og Haandbryggeriet, og andre europeiske øltyper (røykfylte, noen lettere, IPA, nog noen sorter jeg aldri hadde hørt om. Brukte litt tid på å velge ut ting som jeg regnet med han kom til å like).

Men min mann er ikke en smykke/slipsnål/mansjett-mann, og egentlig ikke en gave-mottager i det hele tatt - tror han syntes det var mest flaut å få en slik morgengave. Helt til han åpnet denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...